دکتر سجادی : ایرانِ عزیز در طول تاریخِ پرافتخارِ خود، همواره عرصه‌ ظهور الگوهای ناب انسانی و مهد پهلوانان و قهرمانانی بوده است

دسته بندی:

معرفی برنامه

دکتر سید حمید سجادی درآیین اختتامیه جشنواره ملی قهرمان ایران به انتخاب مردم بیان کرد: به نام خداوند بلندمرتبه‌ی مهربان. خدمت مسئولین ارجمند، ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان ارزنده و شایسته‌ی ایرانِ عزیزمان، خانواده‌ بزرگ ورزش کشور، همکاران محترم و فهیم رسانه‌ها، حضار گرامی و بینندگان گرانقدر در سراسر میهن اسلامی، عرض سلام و ادب و احترام دارم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم.
 
وی ادامه داد: در روزهای پایانیِ ماه میهمانی حضرت حق و فرارسیدن عید سعید فطر قرار داریم. پروردگاری بنده‌ نواز و ماهی انسان‌ساز که والاترین الگوهای انسان کامل را برای سعادت، آرامش، پیشرفت و موفقیت بشریت به ما نشان می‌دهد. الگوطلبی و تبعیت از انسانِ مطلوب، برآمده از ویژگیِ فطریِ انسان و میل به کمال‌گرایی است.
همانطور که می‌دانیم چهره‌های ورزشی از جمله پرطرفدارترین افرادی هستند که بسیاری از جوانان و نوجوانان در نقاط مختلف جهان تمایل دارند با الگوپذیری از رفتار، پوشش و زندگی آنها، تا جایی که می‌توانند شبیه این شخصیت‌های محبوب شوند.
 
وزیر ورزش و جوانان افزود: ایرانِ عزیز ما نیز در طول تاریخِ پرافتخارِ خود، همواره عرصه‌ی بروز و ظهور الگوهای ناب انسانی و مهد پهلوانان و قهرمانانی بوده است که در اخلاق، انسان‌دوستی و جوانمردی و ایمان به خداوند متعال سرآمد هستند و در کنار ورزش و تلاش برای کسب افتخار، « پهلوانی » را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار داده و الگویی شایسته برای جامعه‌ی ایرانی بالاخص نسل جوان و نوجوان هستند. پوریای ولی‌ها، غلامرضا تختی‌ها، پرویز دهداری‌ها و صدها ورزشکار دیگر، قهرمان و پهلوانِ سرآمد و سربلند که خوش درخشیده و می‌درخشند. همینطور سربازان گرانقدر وطن، سربازان گمنام و شهدای معززِ کشورمان به ویژه شهدای معزز ورزشکار که نام و یادشان تا همیشه جاودانه است.
 
وی تصریح کرد: در این راستا، وظیفه‌ی ما مسئولین، اصحاب رسانه، گروه‌های مرجع و برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان است که این الگوهای ناب را به جویندگان کمال معرفی کنیم. به‌ویژه اگر این الگوها از خودِ نسلِ حاضر و رشد یافته در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادیِ کنونی باشند، تاثیرگذارتر هستند و جوانان و نوجوانان آسان‌تر می‌توانند پذیرای این الگوها باشند و این مهم، نیازمندِ آگاهی‌بخشی و آموزش با روش الگویی است که به نوعی از جمله روش‌های موثر و کارآمد در امور تربیتی است.
 
دکتر سجادی عنوان کرد: نمونه‌ی این امر، برگزاریِ جشنواره‌ی برترین‌های ورزش ایران در سال 1401 است. برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود فرزندان ما در هر کجای این سرزمین عزیز و پهناور اسلامی که باشند، بدانند می‌توانند نقشی ماندگار را خلق کنند و سهمی شایسته در توسعه و تعالی ورزش کشور داشته باشند.
 
وزیر ورزش و جوانان گفت: از ریاست محترم رسانه‌ی ملی برادر بزرگوار دکتر جبلی، معاونین، مدیران و همکاران خلاق و توانمند و موفق شبکه ورزش سیما که نقش محوری در برگزاری این جشنواره دارند، همچنین از تمامی دست‌اندرکاران و حامیانِ گرانقدر این برنامه و همکاران ارجمندمان در شورای ورزش سازمان صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، پیشکسوتان، کارشناسان و صاحب‌نظرانی که در برگزاری این برنامه ارزشمند و ماندگار بی‌دریغ تلاش کردند، سپاسگزارم. ما نیز به سهم خود به عنوان خادمانِ ملتِ بزرگ ایران، با تمامی توان تلاش می‌کنیم در توسعه‌ی زیرساخت‌ها، کشف استعدادها، تربیت سرمایه‌های انسانی و توزیع عادلانه‌ی امکانات و نیروی متخصص در سراسر کشور و در نهایت توسعه کمی و کیفی ورزش گام برداریم. تا شاهد اهتزاز هرچه بیشتر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای نام وطن، بیش از پیش، در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.صمیمانه به عنوان برادر کوچک شما در جامعه ورزش قدردان همه‌ی شما عزیزان هستم که برای موفقیت، عزت و سربلندی میهنِ عزیزمان، « ایران »، تلاش می‌کنید.
 
وی در پایان سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت اسماعیل احمدی اظهار داشت :در اسفندماه همکار جهادی مان را در سانحه بالگرد از دست دادیم و ایشان به درجه بالای شهادت دست یافتند امیدوارم روحشان در جوار حق ، قرین رحمت الهی باشد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها