رئیس کمیته ملی المپیک آخرین وضع ورزش در دوران کرونا و برنامه‌های آینده را تشریح کرد

دسته بندی:

معرفی برنامه

سیدرضا صالحی امیری دومین نشست خبری آنلاین خود را امروز یکشنبه برگزار کرد تا در خصوص آخرین تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ها در کمیته ملی المپیک و همچنین برخی مسائل جانبی توضیحاتی ارائه دهد.
وی در آغاز این نشست حلول ماه رمضان را تبریک گفت و افزود: امیدوارم به برکت این ماه، بحران کرونا از ایران و جهان ریشه کن شود.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه یادآوری کرد: گزارش عملکرد دو ساله کمیته ملی المپیک در قالب این برنامه تهیه شده که به زودی در مورد آن اطلاع رسانی کامل انجام می‌شود.
 
نیاز ۷۰ میلیاردی کشتی
رییس کمیته ملی المپیک از نیاز ۷۰ میلیاردی فدراسیون کشتی برای اجرای برنامه‌های راهبردی خود خبر داد.
صالحی امیری با یادآوری طراحی برنامه‌های ۱۵ گانه برای کمیته ملی المپیک تصریح کرد: گزارش عملکرد دو ساله کمیته ملی المپیک در قالب این برنامه تهیه شده است که به زودی در مورد آن اطلاع رسانی کامل انجام می‌شود. رسیدگی به ساختار و سر و سامان دادن به تشکیلات کمیته ملی المپیک و امور داخلی یکی از مهمترین اقدامات بود که انجام شده است.
وی به نشست هیات اجرایی که امروز برگزار شد، اشاره کرد و گفت: علیرضا دبیر در نشست امروز گزارش کامل از فدراسیون کشتی ارائه داد.به گفته وی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان هزینه برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ای کشتی در سال جاری لازم است. از کسانی که پیش از این برای کشتی تلاش داشتند تشکر می‌کنم، اما دبیر در هشت ماه گذشته تلاش زیادی برای سامان دهی وضعیت کشتی داشته است. سامان دهی نیروی انسانی، جذب منابع و اسپانسر از جمله دلایل آن است. ضمن اینکه دبیر زبان مشترک با اهالی کشتی دارد.
 
۱۰ و ۳ دهم میلیون دلار افزایش اعتبار کمیته بین المللی المپیک است
رییس کمیته ملی المپیک گفت: کمیته بین المللی بودجه مصوب برای حمایت مالی از کشور‌ها را افزایش داده است.
صالحی امیری افزود: به خاطر مشکلات ترانسفر ارز، امکان دریافت نداریم. در ایران معادل ریالی به ورزشکاران پرداخت می‌شود، پول ما هم در حساب ioc ذخیره می‌شود.
رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد که ۱۰ و ۳ دهم میلیون دلار میزان افزایش اعتبار کمیته بین المللی المپیک برای کشور‌های عضو طی یک سال آینده است.
 
پرداخت ۶۰ میلیون به المپین‌ها
صالحی امیری در مورد حقوق پرداختی به ورزشکاران المپیکی گفت: مصوب شده که ۶۰ میلیون تومان طی دو مرحله ۳۰ میلیون تومانی به ورزشکارانی که صاحب سهمیه هستند، پرداخت شود. وزارت ورزش مرحله اول و کمیته ملی المپیک مرحله دوم را باید پرداخت کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد چرایی عدم پرداخت حقوق مصوب ستاد عالی به مربیان در مرحله اول پرداخت حقوق‌ها افزود: در این زمینه هر فردی که دریافتی نداشته است باید به خانم فرامرزیان یا آقای علی نژاد معاونین وزارت ورزش و جوانان مراجعه کنند چرا که پرداختی‌های مرحله اول بر عهده وزارت ورزش بوده است.
صالحی امیری با بیان اینکه امروز در مورد بودجه مصوب فدراسیون‌ها در سال جاری بحث داشتیم، تصریح کرد: جداول بودجه فدراسیون‌ها طراحی و رقم‌ها مشخص است. بودجه سال قبل به علاوه افزایش ۱۰ درصدی اصل این برنامه است با این تفاوت که روند اجرای برنامه در ارتباط با تامین منابع است.
وی گفت: شرایط خزانه دولت مناسب نیست، اما توزیع بودجه در چهار فصل است که اولین آن کمک مستقیم به فدراسیون هاست. برای این برنامه در سال جاری ۳۰ میلیارد پیش بینی شده است. معادل همین مبلغ هزینه‌های اعزام‌های بین المللی ما خواهد بود.
 
پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها منوط به حمایت دولتی هاست
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید دوباره بر اینکه بودجه ۹۹ فدراسیون‌ها با ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: پرداختی کامل به فدراسیون‌ها منوط به دریافتی کامل کمیته از دولت خواهد بود.
صالحی امیری افزود: به محض اولین دریافتی از خزانه و احتمالا تا پایان اردیبهشت اولین مرحله پرداختی به فدراسیون‌ها انجام می‌شود. این احتمال را بدهید که در صورت تشدید شرایط کرونا، دولت باید بیمه بیکاری تخصیص دهد. به ما قول داده شده که اولین پرداختی نیمه دوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود، اما در صورت این مشکلات و ادامه بحران ها، احتمال تعویق به خردادماه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته این کمیته به صد درصد تعهدات مالی خود عمل کرد، یادآور شد: امسال شرایط کاملا متفاوت و متاثر از بحران کرونا است به همین دلیل با احتیاط از موضوع بودجه و عمل به تعهدات در قبال فدراسیون‌ها حرف می‌زنیم. تعهد صد درصدی منوط به دریافتی کامل از خزانه است.
 
وعده رییس کمیته ملی المپیک به خبرنگار
رییس کمیته ملی المپیک به خبرنگاران حاضر در نشست خبری آنلاین وعده یک سکه داد.
صالحی امیری در نشست خبری آنلاین خود امروز اعلام کرد: اگر خبرنگاری در مورد نوع توزیع بودجه بین فدراسیون‌ها اجحافی را متوجه شد و سندی مبنی بر ادعای خود داشت من به وی یک سکه تمام بهار آزادی هدیه می‌دهم.
وی تصریح کرد: ما مقابل همه فدراسیون‌های ورزشی براساس نوبت متعهد به پرداخت بودجه هستیم و در این راستا هیچ گونه اجحافی وجود ندارد.
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ ۶۰ میلیون تومان به المپین‌ها در سال آینده هم تعلق می‌گیرد؟ گفت: برای تعهدی که ما داریم ۶۰ میلیون تومان یک بار است و قابل تکرار نیست و سال دوم اعمال نمی‌شود، اما آن‌هایی که سهمیه ۵۰۰ دلاری کمیته بین المللی المپیک را دارند تکرار می‌شود.
 
از بازنشستگی داورزنی بی خبرم
رئیس کمیته ملی المپیک در باره صحبت‌هایی که در مورد روسای برخی فدراسیون‌ها و بازنشسته بودن آن‌ها مطرح شده مانند محمدرضا داورزنی، گفت: از این موضوع بی خبرم، البته فهرستی در وزارت ورزش است که به دلیل ۲۵ سال به بالای خدمت باید بازنشسته شوند، درست است، اما اینکه نام چه کسانی در این فهرست هستند، خبر ندارم.
صالحی امیری در این نشست خبری افزود: ما در شرایط کرونایی تعدیل نیرو نداریم و این موضوع از نظر اخلاقی درست نیست.
وی گفت: می‌خواستیم با ۲ کارمندمان قطع همکاری کنیم، چون پس از ارزیابی عملکرد آن‌ها متوجه شدیم که ارزیابی عملکردشان صفر بود، اما دقیقه نود منصرف شدیم البته ناگفته نماند امسال ۸۰ نفر از نیرو‌های شرکتی را استخدام و برای آن‌ها امنیت شغلی ایجاد کردیم.
صالحی امیری یادآور شد: راه حل این است که منابعی را پیش بینی کنیم و همه حقوق پایه را پرداخت کنیم و اضافه حقوق و یا دیگر موارد اضافی را حذف کنیم.
 
قول بدون عمل نمی‌دهیم
رییس کمیته ملی المپیک گفت: باید به ورزشکاران، مربیان و سایر فعالان تیم‌های ملی قولی را که می‌دهم بتوانم عملیاتی کنم.
صالحی امیری در نشست خبری که امروز به صورت آنلاین با خبرنگاران برگزار کرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشکاران ممکن است در این شرایط دچار مشکل مالی شوند، اظهارداشت: هر تعهدی باید اجرا شود. کسی حق ندارد در مدیریت ورزش تعهد دهد و بعد عملیاتی نشود.
وی افزود: با ورزشکاران زیادی صحبت کرده‌ام که مدیران به آن‌ها تعهدات مختلفی داده‌اند؛ مثلا یکی از ورزشکاران گفت رئیس قبلی فدراسیون به او ۱۰۰ میلیون تعهد داده بود، اما پرداخت نشده است که ما پرداخت کردیم. یا سهراب مرادی که به او تعهد خانه داده بودند، اما تحویل داده نشد. اگر ما می‌گوییم "نه" به معنای منفی نیست، اما الان تعهدی ایجاد نمی‌کنیم. اگر شرایط خزانه تغییر کند تصمیم جدیدی می‌گیریم. تا الان که دولت به ما بودجه داده و روابط ما با دولت حسنه و برادری است.
صالحی امیری با بیان این که هنوز حامی مالی کاروان المپیک مشخص نشده است، یادآور شد: با ۳ اسپانسر مذاکره کردیم و با یکی از آن‌ها هم به توافق رسیدیم. با توجه به تعویق المپیک این قرارداد هم لغو شد. هفته آینده جلسه مجددی برای تمدید قرارداد و تمدید زمان خواهیم داشت، نتیجه بگیریم اعلام می‌کنیم.
 
شرایط افت ورزشکاران برای همه کشور‌های یکسان است
رییس کمیته ملی المپیک یادآورشد: هر روز آقایان سجادی و فخری موضوع مربوط به وضعیت ورزشکارانی را که در رشته‌های رکوردی فعالیت می‌کنند، بررسی می‌کنند، هفته آینده جلسه ستاد عالی را خواهیم داشت. قطعا افت داریم، اما فراموش نکنید این مشکل فقط برای ما نیست بلکه تعداد ۲۰۶ کشور با آن روبه‌رو هستند.
وی تصریح کرد: اگر ستاد مبارزه با کرونا شروع تمرینات را اعلام کند همه ظرفیت‌ها فعال می‌شوند، فخری پیشنهاد داده است برای ورزشکاران برنامه‌ای داشته باشیم و تجهیزات را به خانه‌هایشان یا محیط دربسته ببریم. این موضوع در حال بررسی است. اگر تمرینات همچنان ممنوع باشد به سمت تامین تجهیزات و تمرینات ورزشکاران به صورت انفرادی می‌رویم.
رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر شرایط قرنطینه ادامه یابد تجهیزات را به خانه‌هایشان می‌برید آیا بهتر نیست فضایی را برایشان در نظر بگیرید؟ عنوان کرد: این تصمیم فنی است و من درباره آن دخالت نمی‌کنم. همکاران ما به دنبال پیدا کردن سازوکار و گفتگو هستند؛ ۲ شکل تعیین شده یکی اینکه در منزل آن‌ها فضایی ایجاد کنیم و تجهیزات را ببریم به خانه آن‌ها یا اینکه ورزشکاران در محیط مناسب تمرین کنند. وضعیت کنونی تمدید شود یکی از ۲ راه را انجام خواهیم داد تا شرایط ورزشکاران تغییر نکند.
صالحی‌امیری درباره اینکه کمیسیون‌ها چه برنامه‌ای در این بحران کرونا دارند، گفت: کسی پیش‌بینی این وضعیت را نمی‌کرد. نیمه اول فروردین تعطیل بود و الان فدراسیون‌ها کار مجازی را آغاز کرده‌اند. با روسا صحبت می‌کنم تا جلسات را به صورت مجازی برگزار کنند. ما امکانات سالنی هم داریم. کمیسیون‌ها فرهنگی، بانوان، رسانه جلسات خود را گذاشته‌اند و بقیه هم اردیبهشت جلسات خود را می‌گذارند.
وی درباره لباس کاروان ایران خاطرنشان کرد: در حال نهایی کردن بودیم. از مجموعه طرح‌های ارائه شده به مدل‌های کمی رسیدیم. گروه‌های طراح در کمیته به صورت زنده برنامه خود را اجرا کردند، داوران هم دیدند. در مرحله نهایی کردن برای تولید بودیم که با این شرایط مواجه شدیم. بعد از کرونا شرایط را پیگیری می‌کنیم. نمونه نهایی شده را فراخوان می‌دهیم تا اسپانسر دوخت لباس‌ها مشخص شود.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها