برنامه جام جهانی فوتسال اعلام شد/ لغو مسابقات منتفی است

فیفا زمان و مکان کلی برگزاری جام جهانی فوتسال از جمله فینال این مسابقات را مشخص کرد. با اقدامات فیفا، به نظر می‌رسد لغو یا تعویق مجدد جام جهانی فوتسال منتفی باشد.
دسته بندی:

معرفی برنامه

در شرایطی که جام جهانی فوتسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد، همزمان با شیوع موج جدید کرونا در بعضی از کشورهای جهان شائبه لغو مجدد جام جهانی ایجاد شده بود.

با این حال سایت فیفا با انتشار گزارش‌ها و برنامه‌های کلی برگزاری جام جهانی نشان داد برنامه‌ای برای لغو جام جهانی فوتسال ندارد.

سایت فیفا درباره آخرین اقدامات برگزاری جام جهانی فوتسال در کشور لیتوانی نوشت: «در حالی که کمتر از ۶ ماه به آغاز مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ باقی مانده است، امروز از برنامه مسابقات رونمایی شد. شهر کاوناس به عنوان محل برگزاری دیدار افتتاحیه و فینال تایید شد. شهرهای کلایپدا و ویلنیوس هم لیست شهرهای میزبان که برای نخستین بار در کشور لیتوانی برگزار می‌شود را تکمیل می‌کنند. پایتخت لیتوانی (ویلنیوس) از مسابقات مرحله گروهی و دو دیدار مرحله یک چهارم نهایی میزبانی می‌کند. در این دوره از مسابقات ۲۴ تیم با انجام ۵۲ مسابقه به امید گرفتن عنوان قهرمانی از آرژانتین با هم رقابت می‌کنند. دیدار افتتاحیه روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر و دیدار فینال در تاریخ ۳ اکتبر در سالن کاوناس برگزار می‌شود.»

«توماس دنیلوویچیوس» رئیس فدراسیون فوتبال لیتوانی در این خصوص گفت: «لیتوانی در حال آماده شدن برای میزبانی از بهترین بازیکنان فوتسال در جهان است. منتظر میزبانی از اولین مسابقات فیفا در کشورمان هستیم. کاوناس، کلایپدا و ویلنیوس در آماده سازی خود پیشرفت زیادی دارند و ما انتظار داریم یکی از سرگرم کننده ترین جام‌های جهانی فوتسال را برگزار کنیم.»

سایت فیفا در ادامه نوشت: «به جز لیتوانی که اولین میزبانی خود را در مسابقات فیفا انجام می‌دهد، ۱۷ تیم بلیت خود را برای جام جهانی فوتسال رزرو کرده‌اند. از اروپا، قزاقستان، روسیه، پرتغال، اسپانیا، جمهوری چک و صربستان به لیتوانی اضافه می‌شوند. آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی، برزیل با پنج بار قهرمانی، پاراگوئه و ونزوئلا از آمریکای لاتین در جام جهانی حضور دارند. جزایر سلیمان از اقیانوسیه و آنگولا، مصر و مراکش از قاره آفریقا هم سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند. کنفدراسیون فوتبال آسیا سه سهمیه نخست خود را به ایران، ژاپن و ازبکستان اختصاص داده است در حالی که عراق، لبنان، تایلند و ویتنام در یک مسابقه پلی آف برای دو سهمیه باقی مانده رقابت می‌کنند. مسابقات فوتسال قهرمانی کونکاکاف، چهار تیم نهایی راه یافته به این مسابقات را مشخص می‌کند.»

«یارزا گونزالز» مدیر مسابقات فیفا در خصوص میزبانی لیتوانی گفت: «جام جهانی فوتسال در لیتوانی به سرعت در حال نزدیک شدن است و هیجان بیشتر می‌شود. کمیته محلی برگزاری جام جهانی سخت تلاش می‌کند تا برای ماه سپتامبر آماده شود. کاوناس میزبانی عالی برای مسابقات افتتاحیه و فینال خواهد بود. مطمئن هستیم که این دوره برای فیفا یک جام جهانی بسیار موفق خواهد بود.»

تاریخ‌های مهم مسابقات جام جهانی فوتسال فیفا ۲۰۲۱ لیتوانی شامل موارد زیر است:

مسابقه افتتاحیه: ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور)
مرحله یک هشتم نهایی: ۲۲، ۲۳ و ۲۴ سپتامبر (۳۱ شهریور، ۱ مهر و ۲ مهر)
یک چهارم نهایی: ۲۶ و ۲۷ سپتامبر (۴ و ۵ مهر)
نیمه نهایی: ۲۹ و ۳۰ سپتامبر (۷ و ۸ مهر)
رده بندی و فینال: ۳ اکتبر (۱۱ مهر)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها