جام شگفتی ها

دیدار نهایی جام ملت های اروپا 2004 : یونان - پرتغال
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

دوازدهمین دوره از جام ملت‌های اروپا در سال 2004 به میزبانی پرتغال و با شرکت 16 تیم آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چک، بلغارستان، فرانسه، لتونی، روسیه، کرواسی، یونان، هلند، سوییس، دانمارک، انگلیس و سوییس برگزار شد.
این دوره از مسابقات یورو که همه از آن به عنوان جام شگفتی ها یاد می کنند با قهرمانی تیمی پیش بینی نشده به پایان رسید.
یورو 2004 ، تنها به کنار رفتن زود هنگام مدافع عنوان قهرمانی، فرانسه، اسپانیا با ستارگانی همچون رائول گونزالس، ژابی آلونسو، ژاوی هرناندز، کارلس پویول و ایکر کاسیاس و فرناندو تورس، نسل طلایی ایتالیا با ستارگانی همچون جیانلوئیجی بوفون، ماسیمو اودو، کریستیانو زانتی، فابیو کاناوارو، الساندرو دل پیرو، جنارو گتوزو، کریستین ویری، فرانچسکو توتی، آنتونیو کاسانو، نستا، زامبروتا، پیرلو و سیمونه پروتا یا حتی آلمان با ستارگانی همچون اولیور کان، میشائیل بالاک، لنس لمن و میروسلاو کلوزه ختم نشد. یونان که به صورت ناپلئونی بازی‌ها را برده بود در دیدار نهایی مقابل پرتغال میزبان قرار گرفت. 
دیدار نهایی  دوازدهمین دوره از جام ملت‌های اروپا در تاریخ 4 جولای 2004، در حضور 62865 نفر در استادیوم دالوز شهر لیسبون، مابین دو تیم یونان و پرتغال به قضاوت دکتر مارکوس مرک از آلمان برگزار شد.
در این دیدار نسل طلايي فوتبال پرتغال فيگو، كاستا و دكو هنوز حضور داشتند. کریستیانو رونالدو 17 ساله که در آن زمان از لحاظ فیزیکی در حد و اندازه‌های کنونی خود نبود به همراه ریکاردو، میگل، آندراده، کاروالیو، نونو والنته، مانیش، کاستینیا، و پائلوتا دیگر مردان پرتغال در این بازی بودند.
برای یونان نیز نیکوپلیدیس، سیتاریدیس، کاپسیس، دلاس، فیساس، زاگوراکیس، کاتسورا نیس، باسیناس، جیاناکوپولوس، چاریستیاس و وریزاس به میدان رفتند.
این بازی و جام برخلاف انتظار و در حالی به پایان رسید که پرتغال از فتح یورو در خانه خود ناکام ماند. لوییس فیلیپه اسکولاری، سرمربی برزیلی پرتغال نتوانست از سد اتو ری‌هاگل آلمانی عبور کند و درنهایت یونان، پیش چشمان ستارگانی که تنها اسم‌هایشان برای فتح این جام کافی به نظر می‌رسید، موفق شد تا اولین و شاید آخرین قهرمانی‌اش در یورو را به دست آورد.

علاقمندان می توانند این دیدار خاطره انگیز را امشب ساعت 22:30 در برنامه لذت فوتبال از شبکه ورزش سیما تماشا کنند.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها