مجتبی گلیج به مدال طلا دست یافت

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

مسابقات پنج وزن نخست، رقابت های کشتی آزاد کمتر از 23 سال جهان (امیدها) امشب (سه شنبه) با برگزاری رقابت های رده بندی و نهایی به پایان رسید که مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کرد و امیرحسین حسینی نیز پنجم شد.
 
نتایج کشتی گیران کشورمان در رقابت های پنج وزن نخست به شرح زیر است 
 
در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه 4 بر یک مقابل رازمیک میساکیان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم مقابل ریکوتو آرای از ژاپن با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سرلک در این مرحله روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سرلک در این مرحله با نتیجه 3 بر 3 مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل زانابازار زاندانبود از مغولستان با نتیجه 7 بر 4 از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 65 کیلوگرم ابوالفضل حاجی پور در دور اول با نتیجه 3 بر صفر و ضربه فنی مغلوب جایدین الرمان از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، حاجی پور از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور اول با نتیجه 5 بر 2 آرمان آندراسیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل انس اوشلو از ترکیه با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله امر حسین از مصر را با نتیجه 5 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حسینی در این مرحله و برای حضور در دیدار نهایی به مصاف چرمان والیف از کشور روسیه رفت و با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل داود ایبراگیموف از آذربایجان با نتیجه 2 بر 2 و ضربه فنی مغلوب و پنجم شد.
 
در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 11 بر صفر لوکاس کراساسکاس از لیتوانی را شکست داد وی در دور بعد مقابل گی وی ماتچاراشویلی از گرجستان با نتیجه 8 بر 6 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گلیج در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس گذشت و راهی دیدار پایانی شد. وی در این دیدار شامیل موسی یف از روسیه را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
 
رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:
 
57 کیلوگرم: 1- رینری اورتگا (کوبا) 2- ادلان عسکراف (قزاقستان) 3- افغان خاشالوف (آذربایجان) و علیرضا سرلک (ایران) 5- رامیز گامزاتوف (روسیه) و زانبازار زاندانبود (مغولستان)
65 کیلوگرم: 1- توران بایراموف (آذربایجان) 2- تاکوما تانیاما (ژاپن) 3- ماکسیم ساکولتان (مولداوی) ایهور نیکیفوروک (اوکراین) 5- ایلمان موختاروف (فرانسه) و ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) ... 22- ابوالفضل حاجی پور (ایران)
70 کیلوگرم: 1- میرزا سخولوخیا (گرجستان) 2- چرمن والیف (روسیه) 3- هاروکی سنو (ژاپن) و داود ایبراگیموف (آذربایجان) 5- اولکسی بوریوتا (اوکراین) و امیرحسین حسینی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- تاریل گافرینداشویلی (گرجستان) 2- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) 3- رمضان شاری (ترکیه) و رادیک والیف (روسیه) 5- موحامد برید (آمریکا) و ور گولیا (هند)
97 کیلوگرم: 1- مجتبی گلیج (ایران) 2- شامیل موسی یف (روسیه) 3- دزیانیس خرامیانکو (بلاروس) و دانیلو استاسیوک (اوکراین) 5- گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) و سریک باکیتخانوف (قزاقستان)
 
در ادامه این رقابت ها، فردا در پنج وزن دوم محمد نخودی، کامران قاسم پور و امیرحسین زارع در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به میدان می روند و حسین شهبازی نیز در گروه بازنده های وزن 92 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه خواهد داد.
 
رده بندی تیم ها در پایان مسابقات پنج وزن نخست به شرح زیر است:
1- آذربایجان 75 امتیاز 2- گرجستان 72 امتیاز 3- روسیه 65 امتیاز 4- ایران 50 امتیاز 5- اوکراین 40 امتیاز 6- ژاپن 35 امتیاز 7- قزاقستان 32 امتیاز 8- مغولستان 30 امتیاز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها