سلطانی‌فر: باید رای فیفا را بشکنیم

سلطانی‌فر:در پرونده ویلموتس در وسط راه هستیم و باید رای فیفا را بشکنیم
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

وزیر ورزش و جوانان د رحاشیه دیدار نهایی جام حذفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پرونده مارک ویلموتس ما هنوز در اواسط راه هستیم. هنوز چیزی قطعی نشده و تنها حکم اولیه صادر شده است.

مسعود سلطانی فر بعد از جشن قهرمانی تیم فوتبال تراکتور اظهار داشت: در ابتدا باید از عوامل برگزاری مسابقه و همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر کنم. مسابقه خوبی صورت گرفت و خوشبختانه تدارک خوبی برای اهدای جام هم صورت گرفته است.

وی در خصوص برنامه های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه دو باشگاه ورود به بازار سرمایه است. از تاریخ 18 فروردین ماه کار کارشناسی صورت گرفت و اسناد و مدارک دو باشگاه را مورد بررسی قرار دادیم و دارایی‌های استقلال و پرسپولیس را زیرنظر گرفتیم.

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: برای تیم استقلال ورزشگاه مرغوب کار و کمپ حجازی را گرفتیم که قرار است سند کمپ حجازی به نام باشگاه استقلال صادر شود. همچنین برای پرسپولیس هم دو باشگاه را در نظر گرفتیم و به دارایی‌های این باشگاه اضافه کردیم، ضمن آنکه صورت‌های مالی پرسپولیس تا آخر خرداد 99 و استقلال تا آخر تیر ماه گزارش‌های خود را ارائه کردند.

سلطانی فر تأکید کرد: خوشبختانه بعد از 42 سال دولتی بودن، این دو باشگاه وارد بازار سرمایه و بورس خواهند شد و با توجه به این که بدهی‌های مالی آنها تا حدود زیادی حل و فصل شده، سعی داریم این دو باشگاه مردمی و پرطرفدار را از فرایند دولتی بودن خارج کنیم تا ان‌شاءالله هم فوتبال ملی و هم فوتبال باشگاه‌های ما رشد کند. خوشبختانه امروز تب فوتبال همه جا را فرا گرفته و این جریان با رشد و توسعه دنبال می‌شود.

وی در خصوص پرونده مارک ویلموتس عنوان کرد: این سؤال را به نظرم آقای قاضی زاده باید جواب بدهد. البته در کمیسیون اصل نود ما یک جلسه داشتیم که بحث و تبادل نظر خوبی صورت گرفت و سازمان بازرسی نیز پیگیر این پرونده است و کمیسیون اصل نود نیز همه چیز را بررسی می‌کند. مسؤولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم به دنبال این هستند که طی روزهای آینده در کمیسیون اصل نود شرکت کنند و اگر لازم باشد خود من هم در این نشست شرکت می‌کنم و مجددا پاسخ خیلی از سوالات را خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که بهتر است در این جریان فعلا به دنبال مقصر نگردیم گفت: این نکته را باید اشاره کنم که در این پرونده ما هنوز در اواسط راه هستیم. هنوز چیزی قطعی نشده و تنها حکم اولیه صادر شده است. متأسفانه حکمی که صادر شده ناعادلانه بوده و در جلساتی که خود من هم حضور داشتم و معاون حقوقی ریاست جمهور، معاون حقوقی وزارت امور خارجه و... در آن شرکت کردند همگی تأکید داشتند که این حکم ناعادلانه صادر شده است.

وی تصریح کرد: الان به جای آنکه بگوییم کی کی را مجازات کند یا اینکه بگوییم چه کسی را محاکمه کنیم تمام وکلای ما و افرادی که در این پرونده کمک می‌کنند معتقدند حکم ناعادلانه صادر شده، اما امیدوار هستیم بتوانیم در دادگاه CAS رأی را بشکنیم. اگر هم مشکلی پیش بیاید ما آماده هستیم با کمک وکلای مختلف آن را حل کنیم. وظیفه ما این است که از این رأی ممانعت کرده و آن را در دادگاه مربوطه به سود خودمان به اتمام برسانیم. فراموش نکنید در دادگاه CAS چند قاضی حضور دارند که آرای دادگاه عالی سوئیس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که با توجه به نامه فیفا مبنی بر دخالت‌‌های افراد مختلف و نهادهای دیگر آیا وزارت ورزش و جوانان تهدید شده یا خیر، گفت: وزارت ورزش در این زمینه تهدید نشده است.

خبرنگاران از وزیر ورزش و جوانان پیرامون این موضوع که آیا سفر احمد سعادتمند به ایتالیا با مجوز شما صورت گرفته یا خیر، سؤال کردند که سلطانی فر از پاسخ دادن به این سؤال امتناع کرد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها