دبیر: در ۲ سال نمی‌توان تیم را قهرمان المپیک کرد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما تیم‌های نهم و یازدهم دنیا را تحویل گرفتیم و در ۲ سال نمی‌توان تیم را قهرمان کرد.

معرفی برنامه

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حضور در برنامه زنده کادر فنی شبکه ورزش سیما ؛ در مورد سهمیه باقی مانده در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی، عنوان کرد: چندین کشتی گیر خوب دنیا در این وزن سهمیه نگرفته اند اما ناصر علیزاده نماینده جوان کشورمان انگیزه لازم را دارد و امیدوارم که بتواند سهمیه را کسب کند و به نظرم کسی که به دنبال مدال المپیک است، کسب سهمیه نباید برایش سخت باشد.

وی در مورد عدم اعزام مربی اختصاصی علیزاده به بلغارستان اظهار داشت: این از اختیارات سرمربی است که چه کسی را برای کمک خود انتخاب کند و به نظرم حبیب اخلاقی که در وزن 87 کیلوگرم صاحب مدال شده و مستقیم در اردوی تیم ملی با این کشتی گیر کار کرده می تواند مثمرثمر باشد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد زمانبندی انتخابی تیم های ملی کشتی برای المپیک گفت: انتخابی برای کشتی گیرانی مانند حسن یزدانی باید زودتر برگزار می شد تا بتوانند با خیال راحت روی تمرینات خود تمرکز کنند، اما در برخی از اوزان مانند 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی که زمان بیشتری برای انتخاب نفرات نیاز دارد، باید  رقابت ایجاد می شد و این رقابت است که کشتی گیران را رشد می دهد.

دبیر در مورد ادامه کار محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های ملی کشتی پس از رقابت های المپیک تصریح کرد: هنوز راجع به این موضوع صحبت نکرده ایم اما نوع برنامه ریزی این عزیزان به گونه ای است که برای رقابت های جهانی نروژ نیز برنامه دارند و برای من قرارداد مهم نیست و این دوستان نیز کار خود را محکم جلو می برند.

وی در مورد نحوه انتخاب نفرات دعوتی برای جام تختی گفت: این کار را بر عهده سرمربیان تیم های ملی گذاشتم و فکر می کنم که کشتی گیری که در حد جام تختی بود دعوت شده و ما با توجه به شرایط کرونا نمی توانستیم از نفرات زیادی برای حضور در این مسابقات دعوت کنیم و یا اینکه رقابت های انتخابی جام تختی را برگزار کنیم.

دبیر ادامه داد: نظر فدراسیون این بود که نفرات جوان و آینده دار برای جام تختی دعوت شوند، اما بهرحال اگر شخصی جا مانده باشد، می توانیم با نظر سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و جوانان به لیست نفرات دعوتی اضافه کنیم.

وی در مورد تغییر میزبان جام تختی گفت: متأسفانه رئیس منطقه آزاد و فرماندار چابهار با برگزاری این مسابقات موافق نبودند و درنظر داریم این رقابت ها را روزهای 27 تا 30 اردیبهشت ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار کنیم.

دبیر تصریح کرد: رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی مرحله اول رقابت های انتخابی رقابت های جهانی کشتی 2021 نروژ محسوب می شود و هرکس در این مسابقات حاضر نشود، عملا شانس حضور در این رقابت ها را از دست خواهد داد.

رئیس فدارسیون کشتی در مورد دلایل افت کشتی در ایران گفت: دو دلیل را بارها گفته ام یکی رئیس هیئت کشتی های وقت نگذار و یکی مربیان با دانش فنی کم و اگر این دو مشکل حل شود، کشتی ایران رشد خواهد کرد.

وی در مورد سفرهای استانی و توافقات صورت گرفته اظهار داشت: برخی از روسای هیئت های کشتی برای پیگیری توافقات وقت می گذارند اما برخی دیگر نیز به دنبال آن نیستند که قطعا نام آن ها در ذهن من خواهد ماند و من با کسی تعارف ندارم و کار برایم مهم است و نسبتم با افراد بر اساس کار آن ها است.

دبیر در مورد انتظار مدال آوری از کشتی ایران در المپیک گفت: من مسئول کشتی هستم و تصمیم آخر را می گیرم اما یک شخصیت حقیقی هم دارم که کشتی گیر بوده ام و کشتی را می فهمم و در حوزه فنی حرف هایی برای گفتن دارم. واقعیت این است که ما تیم های نهم و یازدهم دنیا را تحویل گرفته ایم و در فاصله کمتر از دو سال نمی توان این تیم ها را قهرمان المپیک کرد و هیچ یک از کارشناسان اهل فن و قهرمانان کشتی نیز چنین قولی را نخواهند داد.

وی ادامه داد: برای اینکه یک کشتی گیر نخبه مانند سوریان به مدال طلای المپیک برسد 8 سال زمان می خواهیم و برای یک کشتی گیر معمولی این پروسه 12 سال طول می کشد، پس قطعا نمی توان قول قهرمانی المپیک را بدون داشتن زمان کافی و کار کردن داد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها