سرخابی‌ها شهریور وارد بورس می‌شوند

سلطانی‌فر در هیچ کجای دنیا باشگاههای بزرگ آنها توسط دولت اداره نمی شوند
دسته بندی:

معرفی برنامه

مسعود سلطانی فر در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ همراهی ها و حسن نیت نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی را در حمایت از ورزش و امور جوانان ستایش کرد و اظهار داشت: امروز اگر کارنامه موفقی وجود دارد، محصول تلاش مجموعه وزارت ورزش، همه اعضا دولت و نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی است.

 

سلطانی فر با بیان اینکه در اجرا پروژه های مختلف،  ساماندهی امورمختلف ورزش وجوانان، قوانین بالا دستی و مادر، نتایج مسابقات  و در امور جوانان، دستاوردهایی اثرگذاری به ارمغان آمده است؛ اظهار داشت: بعد از 49 سال که قانون قدیم ورزش کشور مبنای تصمیم گیری درحوزه  ورزش بود، از  سه سال پیش لایحه  اهداف وظایف و اختیارات تهیه و به مجلس تقدیم و در نهایت تصویب شد که پس از تایید شورای نگهبان ابلاغ خواهد شد.

 

وزیر ورزش و جوانان اصلاح  اساسنامه فدراسیونها و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، چابک سازی ساختار وزارتخانه و اصلاح تعاملات مالی،  اداری،  تشکیلاتی و مدیریتی را بخشی دیگر از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و جوانگرایی در انتصابات را  یکی از مهمترین سیاستهای این وزارتخانه نام برد و توضیح داد: امروز سیزده، چهارده  نفر از مدیران کل استانی بین 33 تا 45 ساله هستند که در واقع این مدیران،  تیم مدیریتی آینده وزارت ورزش و جوانان هستند.

 

سلطانی فر با بیان اینکه علاوه بر جوانگرایی در بدنه مدیریتی ستاد، در فدراسیونها  هم این موضوع پیگیری شده، تصریح کرد: به عنوان مثال کسانی در فدراسیونها به کار مشغول بودند که سابقه  بالای 20 سال داشتند که یکی پس از دیگری جای خود را به  جوانان دادند. روند جوانگرایی با همین  رویکرد ادامه می یابد تا جمعی از مدیران جوان را که می توانند باعث پویایی، حرکت، رشد و تحرک در ورزش شوند، تربیت کنیم.

 

سلطانی فر در ادامه گفت: 90 درصد اماکن ورزشی ما فاقد سند بودند و در چند سال گذشته موفق شدیم صدها مورد از این اماکن را مستندسازی کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین قانون 27 صدم درصد از 9 درصد از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش را اتفاقی بزرگ یاد کرد و گفت: اگر چه در یکی دوسال گذشته به خاطر مسایل مالی که به دلیل تحریمهای ناعادلانه،  کشور با ان مواجه شده  و محدودیت منابع درآمدی، نتوانسته ایم  از تخصیص کامل آن استفاده کنیم ولی با این قانون، بنیان بسیار خوبی گذاشته شده و چنانچه این شرایط تحریمی و کرونا را پشت سر بگذاریم این سهمیه و عددی که در قانون اصلی مالیاتی درج  و تصویب شده، می تواند کمک زیادی به اجرای پروژه های مختلف و تامین نیازهای هیاتهای ورزشی داشته باشد.

 

سلطانی فر اقدامات توسعه ای در زیر ساخت های ورزش کشور را مهم بر شمرد و اظهار داشت: با وجود محدودیت های منابع مالی در سال 97، 500 پروژه ورزشی و در سال 98 بیش از 700 پروژه افتتاح و بهره برداری شد و  80 پروژه هم آماده و به مرحله افتتاح رسید که با این تعداد این رقم به حدود 800 می رسید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ایین افتتاح آنها انجام نشد.

 

وزیر ورزش وجوانان به سالن 6 هزار نفری سنندج، استادیوم فوتبال ملایر، تعیین تکلیف ده ها سالن 6 هزار نفره پس از  20 سال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سالن 6 هزار نفری سنندج به اتمام رسیده، سالن 6 هزار نفری شیراز هم تقریبا تمام شده و امسال هم ساری را به اتمام می رسانیم و سالن های 6 هزار نفری کرج و مشهد کرمانشاه و... هم مراحل پایانی را پشت سر می گذارند.

 

سلطانی فر همچنین ظرفیت استادیوم های فوتبال در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به برخورداری استادیوم 50 هزار نفری پارس شیراز که یکی از بهترین مجموعه های ورزشی است یا استادیوم بسیار شیک فولادآرنا و استادیوم امام رضاعلیه السلام در مشهد که آستان قدس آن را احداث کرده و استادیوم غدیر اهواز و ورزشگاه نقش جهان اصفهان، بنیه ورزش کشور را برای میزبانی مسابقات بین المللی افزایش داده است.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه موفقیت های ورزش ایران در رویدادهای مختلف را در دولت یازدهم و دوازدهم قابل توجه دانست و بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا را که هر 4 سال یک بار تحت عنوان  المپیک برگزارمی شود، مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ما در این دوره یک المپیک ریو داشتیم و قرار بود امسال هم در  المپیک 2020 شرکت کنیم که یک سال به تاخیر افتاد. در طول 16 المپیکی که ایران در آن حضور یافته بود که 8 دوره قبل و 8 دوره بعد از انقلاب  بود، از لحاظ نتایج، مدال ها و دستاوردها در المپیک ریو دومین نتیجه تاریخی را به دست آورده ایم بطوریکه نخستین نتیجه مطلوب المپیک لندن در 2012 بود و بعد از آن بهترین نتیجه در ریو با  کسب 3 مدال طلا، 1 نقره و 4 برنز به دست آمد و  این یکی  از افتخارات بزرگ دردولت تدبیر و امید  است.

 

سلطانی فر در ادامه به نتایج کسب شده در بازی های  آسیایی 2018 جاکارتا هم اشاره  کرد و اظهار داشت: بیشترین تعداد مدال در طول تاریخ بازی های آسیایی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با 20 مدال طلا، 20 نقره و 22 برنز که در مجموع 62 مدال است، کسب کردیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر موفقیت ایران در جام جهانی فوتبال ادامه داد: تیم ملی فوتبال مقتدرانه ترین صعود به جام جهانی 2018 را در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌ها محقق ساخت و در جام جهانی هم در گروه موسوم به مرگ در رقابت با قهرمانان دنیا، اروپا و آفریقا بهترین نتیجه در طی 5 دوره حضور ایران در تاریخ جام جهانی فوتبال به ارمغان آورد و حتی در مسابقه ای هم که مقابل اسپانیا باختیم، مقام معظم رهبری پیام تشکر دادند و به قول دوستان اولین باری بود که مقام معظم رهبری  در یک رویداد به بازنده تبریک گفتند و ایشان اعلام کردند که "من مسابقه را دیدم، خدا قوت، خسته نباشید". حتی در دیداری هم که با اعضای هیات دولت بعد از جام جهانی با رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند شما بروید و تلاشتان را بکنید و حتی اگر نتیجه خوب نداشته باشد، همینکه مردم ببینند که شما تلاش خودتان را کردید راضی هستند، مثل کاری که تیم فوتبال کرد، تیم فوتبال باخت، ولی مردم دیدند که تیم با چنگ و دندان تلاش خود را کرد برای همین راضی بودند.

 

وی ادامه داد: 9 ماه بعد بعد از جام جهانی، به جام ملت های آسیا رفتیم و بعد از 14 سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم و در بازی با ژاپن در اثر یک اشتباه باختیم که در مجموع آن هم نتیجه خوبی بود.

 

وزیر ورزش و جوانان عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را هم خوب توصیف کرد و توضیح داد: در این مدت هر 4 سهمیه را گرفتیم و اگر هم سهمیه های 2+2 و یا 3+1 داشتیم همچون این دوره که استقلال و پدیده مرحله پلی اف را با موفقیت سپری کردند، با هر 4 سهمیه حضور یافتیم. دو سال پیش هم هر دو تیم استقلال و پرسپولیس برای اولین بار همزمان به مرحله یک چهارم رسیدند و پرسپولیس هم بعد از مدتها به عنوان یک تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و با قبول شکست مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن نایب قهرمان شد.

 

وی به حضور موفقیت آمیز ایران در المپیک جوانان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در المپیک جوانان در حالی به مقام هفتم رسیدیم که 24 شده بودیم و 17 پله صعود داشتیم و در بازی های کشورهای اسلامی، بازی های داخل سالن آسیا مقام های خوبی کسب کردیم و در بازی های پارالمپیک ریو و بازی های پارآسیایی جاکارتا هم نتیجه خوبی بدست آمد. اگر نتایج را هم ملاک قرار دهیم، در طی این یکی دو سال گذشته، صدها مدال طلا در کاراته، تکواندو، کشتی و ووشو بدست آمده و در ووشو هم دو بار در حضور چین قهرمان جهان شده ایم و روند کسب سهمیه ها هم برای المپیک خوب بوده است.

 

وزیر ورزش و جوانان اهمیت خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا دو باشگاه بزرگ آنها توسط دولت اداره نمی شوند. از روز اولی که به این وزارتخانه آمدم، عزم جدی برای تحقق واگذاری دو باشگاه داشتم و به این یقین رسیدیم که تنها راه نجات پرسپولیس و استقلال خصوصی سازی است و موافقت رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و سازمان خصوصی سازی را گرفتیم. امروز افتخار این را داریم که در جلسه 18 فروردین 99 هیات عالی واگذاری شرکت های دولتی، واگذاری آنهابه تصویب رسیده و ان شالله شهریور ماه وارد بورس می شوند و این اتفاق کارنامه بسیار خوبی برای دولت، مجلس، ورزش کشور و این دو باشگاه است که در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرند.

 

سلطانی فر گفت: یکی از مشکلات ورزش کشور دلالی و واسطه گری و زد و بندهای پشت پرده است که کشف آن فقط در توان وزارت ورزش و جوانان نیست بنابراین با توجه به اینکه عزم جلوگیری از فساد وجود دارد به وزیر محترم اطلاعات نامه نوشتم. از طرفی وزارت اطلاعات واقعا در این 6 سال نهایت همکاری و پشتیبانی را داشته و در این زمینه پشتیبانی دستگاه قضا هم وجود دارد و ان شالله یادگاری خوبی در مبارزه با فساد بگذاریم.

 

او در خصوص برنامه های توسعه ای این وزارتخانه در حوزه ورزش بانوان بیان کرد که ورزش زنان را در اولویت قرار داده و نتایج به دست آمده حاصل این برنامه ریزی ها است.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین در این خصوص به ورود خانمها به ورزشگاهها اشاره و از آن به عنوان اتفاق بزرگ یاد کرد که پس از سالها پیگیری با حفظ شیونات اسلامی امکان حضور بانوان  به استادیوم ها فراهم شد.

 

وی توضیحاتی را هم در خصوص توسعه ورزش همگانی در سراسر کشور ارائه و در این باره به بازیهای جام خوشه چین  ویژه ورزش روستایی وعشایری و المپیک استعدادهای برتر اشاره کرد و گفت: جام خوشه چین با حضور یک میلیون  روستایی از سراسر کشور  در یک پروسه چندماهه و المپیک استعدادهای برتر با هدف استعدادیابی در مقطع سنی 12 تا 15 سال  برگزار شد. این دو رویداد درراستای گسترش ورزش همگانی انجام شد و نتیجه آن را در سالهای آینده خواهیم دید.

 

وی فعال شدن اقتصاد ورزش را هم در کشور ضروری دانست و گفت: اقتصاد ورزش در ایران به نسبت خیلی از کشورها تفاوت دارد بطوریکه تازه بعد از 40 سال که صداوسیما زیر بار حق پخش به عنوان یکی از منابع مهم ورزش نمی‌رفت، توانستیم حق پخش را در قالب تبصره‌ای در بودجه 99 با بهره 30 درصد وزارت ورزش و جوانان و 70 درصد صداوسیما بگنجانیم و بالاخره امسال در بودجه گذاشتیم. دیروز هم در ابلاغیه برنامه و بودجه برای ما آمد که بالاخره فرایند اجرایی شدن آن در حال انجام است.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان ابتدا بر روی توسعه کمی و سپس کیفی آن متمرکز شده، تصریح کرد: امروز می توانیم بگوییم اگر در سال 92 کمتر از 100 سمن داشتیم، امروز بیش از 3 هزار سازمان مردم نهاد جوانان در کشور به فعالیت مشغول هستند و در واقع این عدد 30 برابر شده است.

 

او گزارشی از خانه های جوان و دفاتر مشاوره ارائه کرد و گفت: در حالی که سال 95 آمار خانه جوان صفر بود، امروز این رقم به صد رسیده ضمن اینکه دفاتر مشاوره راهنمایی و ازدواج که نقش بسیار موثری در پیوند تحکیم بنیان های خانواده دارند، امروز حدود 400 دفتر در سراسر کشور است.

 

سلطانی فر در خصوص وام قرض الحسنه ازدواج  نیز تاکید کرد: در سال 92 سقف 3 میلیون تومان و کل پرداختی دولت چیزی حدود 2هزار و 900 میلیارد تومان بوده این درحالی است که سال  گذشته  با سقف پرداختی 30 میلیارد تومن  این رقم به 30 هزار میلیارد تومان رسید و امسال هم که 50 میلیون تومان شده، کمک بسیاری به امر ازدواج جوانان خواهد کرد.

 

وزیر ورزش و جوانان همچنین توانمند سازی سمن ها به لحاظ کیفی را مهم دانست و توضیح داد:  یکی از اثرات مثبت سمنها این است که جوانان ما حرفها،  پیشنهادها وانتقاداتشان را از این طریق بیان می کنند. از طرفی خودم با 31 گروه از نمایندگان سمنهای سراسر کشوردر طول سال، 27 هفته جلسه گذاشتم و حرفهایشان را شنیدم که همین به آرامش آنها کمک می کند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها