نتایج مسابقات جهانی پهلوانی و زورخانه ای در بجنورد

معرفی برنامه

در بخش میل‌بازی این رقابت‌ها پژمان سکونتی از ایران با کسب ۷۹۸ امتیاز و اختلاف زیاد نسبت به سایر رقبا در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا کسب کرد. در این بخش ابراهیم حسین عراقی با ۳۷۹ امتیاز نایب قهرمان شد و ورزشکاران آذربایجان و افغانستان به طور مشترک سوم شدند.
در بخش چرخ تیز محمدرضا عبدالحسنی قهرمان شد و جابر صابری از عراق در جایگاه دوم قرار گرفت. در چرخ تیز نماینده آذربایجان به مدال برنز رسید.
اما در بخش کباده ورزشکار عراقی بالاتر از ملی پوش ایرانی قرار گرفت در این بخش جابر صابری عبدالامیر با کسب ۴۴۸.۵ امتیاز اول شد و سوران الله مرادی با ۴۳۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب گردن آویز نقره شد. مدال برنز این بخش هم به نماینده آذربایجان رسید.
آخرین بخش مسابقات زورخانه‌ای رقابت‌های میل سنگین بود که امین شهریاری به نمایندگی از ایران به رقابت با دیگر باستانی‌کارها پرداخت و در نهایت توانست با کسب ۵۹۰ امتیاز مدال طلا را از آن خود کند.خیام از آذربایجان با ۳۹۱ امتیاز دوم شد و ورزشکار عراقی با ۲۸۲ امتیاز به برنز رسید.
روز گذشته نیز مسابقات تیمی زورخانه ای پیگیری شد که مدال طلا به ایران رسید. همچنین یک دوره مسابقات به نام جام صلح دوستی در حاشیه این رقابت‌ها برگزار شد که تیم منتخب خراسان شمالی بالاتر از بنگلادش و افغانستان قهرمان شد.
در بعد از ظهر امروز نیز  دور مقدماتی کشتی پهلوانی برگزار شد.
در این دور از رقابت ها نمایندگان جمهوری اسلامی ایران توانستند حریفان خود را در اوزان 70، 90 و مثبت 90 کیلوگرم شکست دهند.طی فردا صبح در وزن 60 کیلوگرم کشورهای ایران با اندونزی، و افغانستان با بنگلادش، در وزن 70 کیلوگرم کشورهای بنگلادش با آذربایجان و ایران با عراق و در وزن 80 کیلوگرم ایران و آذربایجان به رقابت خواهند پرداخت.
در وزن 90 کیلوگرم نیز بنگلاش با قزاقستان و ایران با افغانستان و در وزن مثبت 90 کیلوگرم اوکراین با کامرون و همچنین ایران با آذربایجان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
طی این رقابت ها تیم های برنده به دیدار نهایی مسابقات راه پیدا می کنند و تیم های بازنده نیز برای مقام سوم و چهارمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در پایان این رقابت ها مراسم اهدای جوایز برای ورزش های زورخانه ای برای رشته های تیمی و فردی نیز برگزار شد که کشور ایران در این دور از رقابت ها در کسوی نخست قرار گرفت، تیم ملی زورخانه ای عراق مقام دوم را کسب کرد و کشورهای آذربایجان و افغانستان به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها