نام گذاری سالن وزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان به نام پهلوان سیامند رحمان

امروز طی مراسمی سالن وزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان به نام پهلوان سیامند رحمان نامگذاری شد

معرفی برنامه

همزمان با ثبت رکورد تاریخی سیامند رحمان امروز طی مراسمی در فدراسیون جانبازان و معلولان، سالن وزنه برداری این نهاد به نام پهلوان سیامند رحمان نامگذاری شد.

این مراسم با حضور سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک، عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزار ورزش، حسین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری جهان و شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولان و جمعی از قهرمانان وزنه برداری معلولان برگزار شد.


چهار سال پیش در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بود که سیامند رحمان توانست درحرکت چهارم خود، وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را مهار و رکورد جهان را به نام خود و کشورمان ثبت کند که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره پهلوان فقید، اسطوره بی‌بدیل وزنه‌برداری جانبازان و معلولین و قویترین ورزشکار دارای معلولیت جهان، این فدراسیون همزمان با سالروز ثبت بهترین رکورد وزنه‌برداری معلولین توسط آن مرحوم در مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، طی مراسمی اقدام به نامگذاری سالن وزنه‌برداری کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین به نام پهلوان سیامند رحمان کرد.
در این مراسم اسبقیان گفت: سیامند رحمان نمرده است و در قلب تک تک ایرانیان حک شده است. افتخاری که رحمان برای ایران آفرید بیش از ۲۰ مدال طلا، نقره و برنز ارزش داشت، سیامند رحمان پهلوانی بود که در دلهای ما یاد و خاطره او به یادگار خواهد ماند.

در این مراسم همچنین یاد و خاطره مرحوم بهمن گلبارنژاد نیز با بخش کلیپی از او گرامی داشته شد.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم نامگذاری سالن پاراوزنه برداری به نام سیامند رحمان اظهار کرد: مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان پاک‌ترین و عزیزترین انسان‌هایی هستند که به وجود آنها افتخار می‌کنیم. اگر بخواهیم الگویی برای ورزش ایران معرفی کنیم، باید خسروی وفا و اسبقیان و ورزشکاران این حوزه را معرفی کنیم. ما بیش از مدال به اخلاق احتیاج داریم.

وی ادامه داد: سرمایه های اقتصادی همچون نفت و گاز ماندگار نیستند، اما سرمایه‌های اخلاقی و انسانی ماندگار هستند و در تاریخ می‌مانند. امروز کسی نمی‌گوید که چقدر نفت و گاز در صد سال گذشته سوخته است، اما همه از سیامند ها و رضازاده ها و شهیدان صحبت می‌کنند و این موضوع اهمیت دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امروز صحبت در دنیا از قدرت نرم است، یعنی همه شهدایی که جان خود را فدا کردند تا ما در آسایش باشیم، یعنی کسانی که هستی خود را فدا کردند، یعنی قهرمانان ما و البته سیامند رحمان. 

صالحی امیری عنوان کرد: کردها در این سرزمین ۳۵۰۰ سال قدمت دارند و در کنار دیگر اقوام، صاحبان این جغرافیا و شریف‌ترین انسان‌ها هستند. سیامند رحمان هم از این خطه و از میان مردم ظهور کرد. او همیشه لبخندش جاری بود و این برآمده از فرهنگ کردی بود. اگر ما امروز در غرب امنیت داریم، مدیون این قوم هستیم.

وی گفت: ما باید فرهنگ شهدا و جانبازان و معلولان را در کشور زنده نگه داریم. حضور ما در این مراسم یک پیام دارد که ما برای منبع فضیلت و معرفت آمده‌ایم و به انسان‌هایی که ورزش را برای رسیدن به سکوی پهلوانی مورد نظر قرار دادند، تعظیم می‌کنیم. ما مدیون این جماعت بزرگ هستیم و باید هرچه در توان داریم را در مسیر توسعه ورزش جانبازان و معلولین هزینه کنیم.

در پایان این مراسم با حضور صالحی امیری، اسبقیان، احمدی، خسروی وفا و رضازاده هدیه نفیسی به پدر مرحوم سیامند رحمان اهدا شد و از سالن وزنه برداری جانبازان و معلولان که به نام مرحوم رحمان نام گذاری شده بود، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها