برزیل - فرانسه / یک چهارم نهایی جام جهانی 1986

پخش دیدار خاطره انگیز برزیل- فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال 1986 مکزیک امشب در برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش سیما
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ سیزدهمین رقابت جام جهانی فوتبال بود که در مکزیک برگزار شد. اگرچه در ابتدا کشور کلمبیا به عنوان میزبان این رقابت‌ها انتخاب شده بود اما به دلایل اقتصادی این انتخاب لغو و کشور مکزیک به عنوان میزبان جدید انتخاب شد.

در یک چهارم نهایی این جام برزیل و فرانسه، مکزیک و آلمان غربی، اسپانیا و بلژیک و آرژانتین و انگلیس به مصاف یکدیگر رفتند. سه بازی از چهار بازی این مرحله پس از وقت اضافی به ضربات پنالتی کشید.

جدای از بازی انگلیس و آرژانتین در یک چهارم نهایی این جام و گل معروف «دست خدا» در دیگر دیدار با شکوه این مرحله برزیل و فرانسه دیدار اعلایی را به نمایش گذاشتند که سرشار از مهارت و زیبایی بود. برخی آن بازی را بهترین بازی تاریخ جام جهانی می‌نامند. کاره‌کا روی برتری برزیل در دقایق اولیه در دقیقه ۱۸ گل زد، اما پنج دقیقه قبل از پایان نیمه اول میشل پلاتینی در جشن تولد ۳۱ سالگی‌اش ۴۱ امین گل خود برای تیم ملی فرانسه را زد و سانتر دومینیک روشتو را به تور دروازه حریف رساند. باتس، دروازه‌بان فرانسه برانکو را در محوطه جریمه به زمین زد ولی پنالتی حاصل را که زیکو زد مهار کرد. در وقت اضافه فرانسه برتر بود اما نمی‌توانست گل برتری را بزند.

در ضربات پنالتی، دکتر سوکراتس اولین ضربه را از دست داد، اما شش ضربه بعدی تبدیل به گل شد تا این که پلاتینی ضربه‌اش را به بالای دروازه زد تا دو تیم مساوی شوند. سپس ضربه ژولیو سزار به تیر دروازه خورد تا لوئیس فرناندز ضربه آخر را به گل تبدیل کند و فرانسه چهار بر سه پیروز شود.
علاقمندان می توانند این بازی را امشب (جمعه 26 اردیبهشت) ساعت 22:30 در برنامه لذت فوتبال تماشا کنند.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها