زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی : صد در صد با برگزاری ادامه لیگ مخالف هستم / اکثریت آرای مجمع فدراسیون باید در اختیار باشگاه ها باشد

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور تبریز در گفت‌وگو با برنامه  "ورزش تعطیل نیست" درباره سرمایه‌گذاری در فوتبال ایران گفت: من از سال 1375 در فوتبال دارم تیم‌داری می‌کنم. از تیم فوتسال شروع کردم تا اینکه به تیم تراکتورسازی رسیدم. در این سال‌های اخیر که در فوتبال بودم، باید بگویم باشگاه‌داری در فوتبال درآمد آن‌چنانی وجود نداشته است. معمولاً درآمدهای فوتبال به خود باشگاه‌های فوتبال نمی‌رسد، بلکه بیشتر به اشخاصی می‌رسد که در حاشیه فوتبال هستند. مثلاً نرم‌افزارهای مختلف و یا کارهای مختلفی که در حاشیه فوتبال قرار دارند بیشترین سود را می‌برند.
 
وی بیان کرد: ما اگر بگوییم 100 واحد در فوتبال درآمد ایجاد می‌شود، 95 درصد آن برای شرکت‌ها و اشخاص حاشیه‌ای است که در اطراف فوتبال فعالیت می‌کنند و فقط 5 درصد آن به باشگاه‌ها می‌رسد. در واقع سرمایه در فوتبال ما برگشتی وجود ندارد. ما در حال حاضر داریم یک سری کارها انجام می‌دهیم و در حال تولید یک نرم‌افزاری هستیم که از طریق آن و سرویس دادن به هواداران درآمدزایی کنیم.
 
مالک باشگاه تراکتورسازی در رابطه با فراهم بودن زیرساخت‌های خصوصی‌سازی اظهار کرد: در حال حاضر اگر بخواهند زیرساخت‌ها را آماده کنند و باشگاه‌ها را وارد بخش خصوصی‌سازی کنند بسیار سخت است، مگر اینکه یک سری کارها را انجام بدهند که بخش خصوصی بتواند بیشتر سرمایه‌گذاری کند.
 
زنوزی با اشاره به اینکه دولت هیچ تسهیلاتی در اختیار باشگاه‌های خصوصی قرار نمی‌دهد عنوان کرد: ما تاکنون هیچ حمایتی از دولت ندیده‌ایم. دولت باید ما را راحت‌تر بگذارد و یک سری کارها را نکند. در آن صورت مشکلات حل می‌شود. ما باید از بالا به پایین بیاییم. اول باید بگوییم که پول فوتبال از کجا تأمین می‌شود؟ اگر باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک نباشد، آیا اصلاً فوتبالی وجود دارد؟ وقتی هزینه فوتبال را باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند، رئیس فدراسیون آن باید کسی باشد که باشگاه‌ها انتخاب می‌کنند.
باید شرایطی فراهم کنند تا بخش خصوصی بتواند در فوتبال ورود و سرمایه گذاری کند، من به عشق هواداران باشگاه هزینه می کنم و درآمدی ندارم .
فوتبال ما باید از بالا به پایین اصلاح شود مثلا در مجمع فدراسیون فوتبال باید حداقل بیش از 51 درصد آرا در اختیار باشگاه ها باشد چون باشگاه ها درحال هزینه کردن برای فوتبال هستند. 
او ضمن تأکید بر اینکه باشگاه تراکتور مخالف ادامه برگزاری لیگ برتر است، بیان کرد: سلامت بازیکنان و افرادی که در فوتبال فعال هستند باید اولویت اصلی ما باشد. من با یکی از متخصصین و مدیران ارشد وزارت بهداشت صحبت کردم و از ایشان در مورد این شرایط سوال پرسیدم و ایشان گفت اگر هر بازیکنی کرونا بگیرد باید فوتبال را کنار بگذارد چون 40-50 درصد ریه او از بین می‌رود و دیگر نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای ورزش کند.
 
مالک باشگاه تراکتور اذعان داشت: ما در باشگاه ماشین سازی یک بازیکنی داشتیم که پس از چند بار تمرین کردن با ما رفته شکایت کرده است. بعد از سویی دیگر فردی که ادعایش می شود حقوق فوتبال را به خوبی می داند برای ما فعالیت کرده اما مشخص نبوده چطور همزمان هم مثلا برای ما کار کرده هم با بازیکن در ارتباط بوده است؟

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها