تعویق لیگ دسته اول و احتمال تغییر تاریخ شروع لیگ برتر کشتی

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

در شرایطی که از چند ماه قبل مسئولان سازمان لیگ بعد از مشورت با رییس فدراسیون تقویم سازمان لیگ کشتی در سال 99 را تدوین کرده بودند، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی و همچنین تعویق المپیک برخی از برنامه ها را تغییر داد.
 
امروز جلسه هماهنگی میان مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون با حضور علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون، محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد، عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ و همچنین کارمندان سازمان لیگ در دفتر رییس فدراسیون برگزار شد تا درباره لیگ دسته اول، لیگ برتر و جام باشگاههای جهان در سال 99 تصمیم گیری شود.
 
-اولین بحث پیرامون لیگ دسته اول بود طبق برنامه قبلی باید اردیبهشت ماه آغاز شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا چنین امکانی وجود ندارد. بعد از طرح این موضوع از سوی رییس سازمان لیگ، با رای اکثریت قرار بر این شد شروع این مسابقات فعلا به تعویق بیافتد و در آینده و با توجه به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش، درباره برگزاری یا عدم برگزاری لیگ دسته اول تصمیم گیری شود.
 
-بحث بعدی به زمان شروع لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی مربوط می شد. با اینکه پیش از این، زمان شروع لیگ برتر بعد از پایان المپیک 2020 عنوان شده بود، به خاطر تعویق این مسابقات امکان جابجایی تاریخ شروع لیگ برتر هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
-راهکارهای حضور تیم های قدرتمند در لیگ برتر بررسی و رایزنی با استان های و باشگاه های مختلف به رییس سازمان لیگ محول شد. رییس فدراسیون کشتی تاکید داشت که مسابقات لیگ برتر در سال 99 با رفع نقاط ضعف رقابت های سال قبل و با حضور تیم های قدرتمند برگزار شود. علیرضا دبیر در بخشی از صحبت های خود با اشاره اهمیت بسیار بالای لیگ برای فدراسیون کشتی گفت: بعد از مسابقات المپیک و جهانی، لیگ برتر بیش از هر رقابت دیگری برای فدراسیون کشتی اهمیت دارد.
 
-عبدالمهدی نصیرزاده در این جلسه از مسئولان فدراسیون درخواست کرد برای ترغیب اسپانسرها جهت حضور قدرتمند در لیگ دسته اول و لیگ برتر عوامل انگیزشی در نظر گرفته شود. در همین راستا بحث اعزام به تورنمنت های خارجی برای تیم های برتر، حضور در جام باشگاه های جهان و معافیت مالیاتی برای باشگاهها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
-درباره موضوع پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نیز بحث شد و این موضوع برای پیگیری در دستور کار مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ قرار گرفت.
 
-موضوع بعدی تعیین تاریخ و مکان جام باشگاههای جهان در سال 2020 بود. بعد از مشورت اعضای حاضر در جلسه قرار بر این شد رایزنی برای تعیین میزبان این مسابقات در 2 رشته کشتی آزاد و فرنگی از سوی رییس سازمان لیگ صورت بگیرد. طبق اعلام نصیرزاده شهرهای سنندج، شهرکرد و استان های گلستان، خراسان جنوبی و کرمان گزینه های میزبانی از جام باشگاههای جهان هستند و تاکنون اعلام آمادگی اولیه برای میزبانی از این رویداد بین المللی را کرده اند.
 
-در پایان هم مقرر شد پیرو احیای کمیته های لیگ استانی، بعد از اتمام محدودیت های تردد در سراسر کشور یک گردهمایی با حضور مسئولان کمیته های لیگ استانی به میزبانی فدراسیون برگزار شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها