برنامه «همه فن حریف» درپی کشف استعدادهای کشتی

برنامه «همه فن حریف» درپی کشف استعدادهای کشتی

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

محور اصلی برنامه «همه فن حریف» که برای پخش از شبکه ورزش سیما در دست تولید است، استعدادیابی در زمینه ورزش کشتی و معرفی بیش تر و حرفه ای تر این رشته ورزشی به علاقه مندان است.
 
شبکه ورزش سیما تلاش دارد با تولید برنامه‌ای با رویکرد استعدادیابی و پشتوانه سازی، این ورزش ملی را در جهت بازیابی جایگاه خود به عنوان ورزش اول کشور یاری کند.
 
هادی عامل از کارشناسان و گزارشگران توانمند کشتی که در برنامه «همه فن حریف» به عنوان مجری و گزارشگر حضور دارد، درباره ساختار این برنامه گفت: شناسایی و کشف استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان از اهداف اصلی این برنامه است که در سه مرحله در حال تولید است.
 
وی افزود: مرحله نخست به اطلاعات عمومی مربوط به کشتی اختصاص دارد و سئوالاتی از شرکت کنندگان در خصوص قوانین و قواعد این ورزش پرسیده می شود. بخش دوم هم مربوط به آمادگی جسمانی است که شرکت کنندگان در 6 ایستگاه ؛ توانایی و قابلیت های جسمانی خود را محک می زنند و بخش آخر هم کشتی گرفتن شرکت کنندگان است و در این مرحله، منتخبان با هم به رقابت می پردازند. در تمامی این مراحل هم داورانی از مربیان تیم ملی کشتی، عملکرد آن ها را ارزیابی می کنند.
 
سید محمدرضا نعمتی تهیه کننده «همه فن حریف» درخصوص این برنامه گفت: در این برنامه چهار داور از چهره های سرشناس کشتی حضور دارند. آقایان محمد بنا، سرمربی تیم ملی فرنگی بزرگسالان، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد، علی محمدی از قهرمانان اسبق کشتی ، عباس جدیدی از قهرمانان المپیک و مسابقات جهانی در رشته کشتی که عملکرد شرکت کنندگان را مورد ارزیابی قرار می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: در این دوره ۱۴ نوجوان در رده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال در ۴ وزن و ۱۴ تیم که ۷ تیم آن فرنگی و ۷ تیم آزاد است، در برنامه حضور دارند و امیدواریم در بخش‌های بعدی و فصل‌های آتی این مسابقه استعدادیابی در بازه سنی بیشتر و چندین رده سنی برگزار شود.
 
برنامه «همه فن حریف» برای نفر اول جایزه و آورده خوبی را در نظر دارد و جدا از این موضوع در این برنامه برای این رده سنی فرصتی فراهم است تا خودشان را به سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی ایران ثابت کنند.
 
ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی هم گفت: حضور چهر های مطرح ورزش کشتی و متولیان این ورزش که به عنوان داور و مربی در این برنامه حضور دارند در کنار استعدادهایی که خود را در معرض داوری این عزیزان قرار می دهند می تواند یک انگیزه قوی برای نوجوانان باشد و به پویایی و تقویت این ورزش پرطرفدار در کشور کمک کند.
 
برنامه «همه فن حریف» با حضور 56 شرکت کننده نوجوان از 14 استان کشور که منتخبی از برترین های کشتی کشور هستند قرار است در 36 قسمت،56 دقیقه ای از اواخر شهریور به روی آنتن شبکه ورزش سیما برود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها