تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز سوم شد

تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز بعنوان سومی رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در استونی رسید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای 21 تا 23 مردادماه در شهر تالین استونی برگزار شد و در پایان تیم ایران با 2 مدال طلای امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم ئ عباس فروتن در وزن 97 کیلوگرم، یک مدال نقره امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم، یک مدال برنز محمدصادق فیروزپور در وزن 70 کیلوگرم و کسب 119 امتیاز بعنوان سوم رسید. تیم روسیه با 161 امتیاز قهرمان این مسابقات شد و آمریکا با 120 امتیاز نایب قهرمان شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم امیر پرسته در دور نخست با نتیجه 12 بر صفر برایدن تود از کانادا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 7 مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، پرسته از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مهدی شیرازی در دور نخست مقابل موحامد کلیش از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 دولت تاژی بایف از  قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل جبرئیل تاگ از آمریکا با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، شیرازی، از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر استفان کومان از رومانی را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل کانتا توکوریکی از ژاپن با نتیجه 14 بر 4 به پیروزی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 7 بر 7 از سد توران بایراموف از آذربایجان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر احمت سلیم ایگیت از ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. مقصودی در دیدار مقابل کوربان شیرایف از روسیه با نتیجه 8 بر 4 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر سیمون ووتکوفسکی از لهستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل سنجر دوسجانوف از قزاقستان با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. فیروز پور در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی آرمان آندراسیان از ارمنستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 5 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. فیروزپور در دیدار رده بندی اشرف آشیروف از آذربایجان را با نتیجه 5 بر 4 از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 از سد داوود علیزالاف از بلاروس گذشت وی در دور  سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 14 بر 7 مغلوب داوید کار از کشور آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نخودی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل دیوید بیتانوف از روسیه با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن 79 کیلوگرم عبداله شیخ اعظمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر 5 مغلوب فاتح بنفردجلاه از الجزایر شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، شیخ اعظمی از دور مسابقات کنار رفت و پانزدهم شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد حبیبی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر از سد ماگومد آسیاتیلوف از آذربایجان گذشت. وی در دور دوم مقابل شوتارو یامادا از ژاپن با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک مغلوب ترنت هیدالی از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، حبیبی از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا عبداللهی در دور نخست با نتیجه 9 بر 2 مغلوب آلان باگایف از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. وی ابتدا در این گروه با نتیجه 14 بر 11 پولات پولاتچی از ترکیه را شکست داد و در دور بعد نیز با نتیجه 4 بر صفر از سد آسخاب حمزاتوف از آذربایجان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. عبدالهی در این دیدار مقابل ارطغرل آگجا از آلمان با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 97 کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر رحمان روسیدانمو از چین را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله با نتیجه 4 بر 2 از سد فیض اله آکتورک از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار یونگر باستیدا پومارس از کوبا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر هوانس ماقاکیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل احمد محمد خلیل از مصر با نتیجه 12 بر 2 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله با نتیجه 11 بر یک از سد آلن خوبولوف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل ماسون پاریس از آمریکا با نتیجه 3 بر یک و ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.


رده بندی انفرادی:
57 کیلوگرم: 1- توشیا آبه (ژاپن) 2- ویتالی آروجاو (آمریکا) 3- احمد ادریس اف (روسیه) و ادلان عسکراف (قزاقستان) ... 10- امیر پرسته (ایران)
61 کیلوگرم: 1- کایکی یاماگوچی (ژاپن) 2- آندری ژلپ (اوکراین) آلیک خادارتسف (روسیه) گابریل تاگ (آمریکا) ... 8- مهدی شیرازی (ایران)
65 کیلوگرم: 1- امیرحسین مقصودی (ایران) 2- کوربان شیرایف (روسیه) 3- توران بایراموف (آذربایجان) و سیرباز تالگات (قزاقستان)
70 کیلوگرم: 1- اریک آروشانیان (اوکراین) 2- واسیلی دیاکون (مولداوی) 3- محمدصادق فیروزپور (ایران) و آلان کودزویف (روسیه)
74 کیلوگرم: 1- دیوید کار (آمریکا) 2- جینتارو موتویاما (ژاپن) 3- خادجی مراد گادجیف (آذربایجان) و عبدالواشی بالتا (ترکیه) ... 7- محمد نخودی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- احمد تاشوخادجیف (روسیه) 2- باگراتی گاگنیدزه (گرجستان)  3- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) و میلان مستر (مجارستان) ... 15- عبداله شیخ اعظمی (ایران)
86 کیلوگرم: 1- دیپاک پونیا (هند) 2- آلیک شبزوخوف (روسیه) 3- ترنت هیدالی (آمریکا) و هانتر جفری (کانادا) ... 7- سجاد حبیبی (ایران)
92 کیلوگرم: 1- آلان باگایف (روسیه) 2- لوکاس داویسون (آمریکا) 3- ارطغرل آگجا (ترکیه) و ویکی (هند) 5- علیرضا عبدالهی (ایران)
97 کیلوگرم: 1- عباس فروتن (ایران) 2- یونگر باستیدا پومارس (کوبا) 3- مخسود ویسالوف (ازبکستان) و فیض اله آکتورک (ترکیه)
125 کیلوگرم: 1- ماسون پاریس (آمریکا) 2- امیرحسین زارع (ایرن) 3- آلن خوبولوف (روسیه) و پاشا کارابولوت (ترکیه)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها