فتح الله زاده : استقلال 80 میلیارد تومان بدهی دارد

علی فتح الله زاده که به تازگی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شده است ادعا کرد این باشگاه رقمی حدود 80 میلیارد تومان بدهکار است. وی همچنین تاکید کرد که این رقم با احتساب هزینه های این فصل خواهد بود.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

علی فتح الله زاده بعد از انتخابش به عنوان سرپرست باشگاه استقلال اظهار داشت:من بعد از بازنشستگی بازگشت به کار گرفتم، به هر حال قرار است حدود 20 روز دیگر حکم مدیرعاملی من صادر شود ولی الان هم در قالب سرپرست و با اختیارات مدیرعامل فعالیت می کنم.
وی در خصوص اینکه حقیقت رفتن استراماچونی از استقلال چه بود گفت: متاسفانه افرادی مریض داریم که به راست می زنند ولی به چپ می روند! استراماچونی 20 روز قبل از حضور من کلا رفته بود. همیشه صادقانه حرف می زنم، هیچکس در زمان برگشتم به استقلال جرات نداشت در مورد رفتن این مربی حرف بزند ولی من زدم. متاسفانه یک نفر شیطنت کرد و با خناس بازی به استراماچونی گفته بود فتح الله زاده ادعا کرده که تو پول بیشتری از باشگاه می خواهی. بعدها هم آن فرد رسوا شد و با حرف های استراماچونی مشخص شد که من چنین حرفی نزده بودم.
سرپرست باشگاه استقلال افزود: دلیل اصلی رفتن استراماچونی پرداخت نکردن به موقع طالباتش بود. خود او هم به این موضوع اشاره کرد. واقعیت این است که تحریم های ظالمانه باشگاه را دچار چالش کرده بود. ما اگر تیممان را دوست داریم باید همه چیز را کنار بگذاریم و فقط حمایت کنیم.کالدرون هم از پرسپولیس رفت ولی هوادار از مدیریت باشگاه حمایت کرد و حالا هم گل محمدی آمده و همان روند را حفظ کردند.
وی تاکید کرد: زمانی که به هیات مدیره آمدم خودم از رحمان رضایی خواستم که بیاید و با استراماچونی مذاکره کند.اگر من دوست نداشتم استراماچونی بماند چرا باید از رضایی می خواستم پادرمیانی کند؟
فتح الله زاده در خصوص اینکه این روزها استقلال دچار مشکلات مدیریتی است و مرتب با چالش و درگیری مواجه است گفت: یکی از مشکلات اصلی ما در باشگاه چندصدایی بودن است.استقلال نیاز به وحدت و همدلی دارد. ما یک مربی جوان آوردیم که هیچ حمایتی از او نشده است. مثلا مراقبت از زمین کار سرپرست است و اگر پیمانکار کوتاهی می کند باید مدیریت در جریان این موضوع قرار بگیرد. ما یک کمپ خوب داریم که متاسفانه آن را رها کردیم و رفتیم مستاجر شده ایم. از مجیدی خوشم می آید که بهانه گیر نیست.مثلا او با تیمش باخت و استقلال هم خوب بازی کرد ولی بهانه نیاورد.
وی با اشاره به حضور مظلومی به عنوان سرپرست گفت: مظلومی سرپرست نشده و فقط یک پیشنهاد بود. انتخاب سرپرست تیم در حیطه هیات مدیره نیست. من اصلا با آقای مظلومی که سرمایه ما هم هست صحبتی نکردم. او برند استقلال است و برای ما جام آورده است و نباید اینگونه با شخصیتش بازی کرد. اختیار و انتخاب سرپرست تیم با مدیرعامل باشگاه است. مگر می شود یک روزه بگوئیم فلانی برود و فلانی بیاید؟
سرپرست باشگاه استقلال تصریح کرد: وقتی سعید رمضانی کار می کند باید از او حمایت کنم مگر اینکه خودش بگوید من نمی خواهم بمانم.سرپرست تیم تا زمانی که خوب کار می کند باید از او حمایت کرد. من از سعید رمضانی حمایت می کنم و هر زمانی او خواست برود تصمیم دیگری می گیرم.
فتح الله زاده در خصوص اینکه منتقدان وی مدعی هستند او در دوره های قبل بدهی به جا گذاشته است گفت: انسان ها باید مرد باشند و جوانمردانه رفتار کنند. من 6 سال است از استقلال رفتم اما آیا در این مدت 120 میلیون تومان پول در باشگاه نبوده که لوگوی استقلال را توقیف نکنند؟ پول خیلی ها پرداخت شده اما این یکی را نداده اند. شما بگویید کدام مدیرعامل بدهی برجای نگذاشته است.
وی در خصوص اینکه قبلا آشتیانی در یک مناظره ثابت کرده بود بدهی بر جای نگذاشته است، اظهار داشت: نه اینگونه نیست، من مثل کامپیوتر همه چیز را یادم است. او گفت من 3.5 میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشتم و اگر سازمان تربیت بدنی تعهد خود را عملی می کرد بدهی بر جای نمی گذاشت. حالا من هم بر همان استدلالِ آشتیانی می گویم من 20 میلیارد هزینه داشتم و 10 میلیارد تومان آوردم و 5 میلیارد هم سود داشتم. سازمان تربیت بدنی وقت 10 میلیارد تومانی که باید پرداخت می کرد را نکرد و ما بدهکار شدیم. حالا من سوال می کنم مگر من بدهی قبلی ها را ندادم؟
سرپرست باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا صحت دارد وی گفته بود استقلال مدیرعامل نمی خواهد و فرد پولدار می خواهد خاطرنشان کرد: بله ولی من آن حرف را از روی ناراحتی زدم. من 6 سال است رفتم، آخرین جامی که استقلال در لیگ برتر گرفته با من گرفته است، چرا کسی در مورد این حرف نمی زند؟ من دو سومی آسیا دارم چرا کسی از اینها صحبت نمی کند؟ می دانید برای یک جام چقدر هزینه شده است؟
وی با اشاره به اینکه استقلال 80 میلیارد تومان بدهی دارد، توضیح داد: اصلا هیچ ترسی ندارم و نمی گویم اینها را چه کسی گذاشته است. البته به این موضوع هم اشاره کنم این هیات مدیره بیشترین تلاش را کرده است. خود خلیل زاده 12 میلیارد و موسوی 6 میلیارد تومان پول آورده است.در سال 92 من 2 میلیارد تومان پول آورده ام ولی فاکتور نکردم و در آخر هم آن را نگرفتم. من الان از هواداران استقلال که وضعیت مالی خوبی دارند می خواهم به باشگاه کمک کنند.
فتح الله زاده در خصوص اینکه آیا با برگزاری مسابقات بدون تماشاگران موافق است گفت: اصلا، تمام این مسابقات به جان حتی یک تماشاگر ما نمی ارزد.بازیکنان ما هم در معرض خطر هستند.
وی ضمن تشکر از وزیر ورزش اضافه کرد: در این 2 روز وی مریض بود و با وجود اینکه حال خوبی نداشت و حتی مشکوک به کرونا بود حکم من را امضا کرد تا کارها عقب نیفتد. تاکید می کنم اول به خدا و به این هوادار اعتماد دارم و اگر عمری باقی باشد تا سال آینده کلی از این بدهی های استقلال را پرداخت می کنم. من در سال 92، 75 درصد بودجه باشگاه را درآمدزاییکردم و با این شرایطی که الان وجود دارد حتما وضعیت بهتر خواهد شد.
سرپرست باشگاه استقلال ادامه داد:شفر، منشا، وکلای باشگاه، جانواریو،ایسما،استراماچونی و باشگاه پاختاکور همه در بدهی80 میلیاردی که اشاره کردم لحاظ شده است.درست است که ما این بدهی را داریم ولی بازیکنان با کیفیت خوبی داریم و از فردا کمربند را بستم که با حمایت از مربی و بازیکنان، تیم در لیگ قهرمانان آسیا موفق خواهیم شد.
فتح الله زاده با اشاره به اینکه استقلال شانسی در لیگ برتر ندارد، تصریح کرد: شما ظاهرا امشب بسته اید تیم رقیب قهرمان شود( با خنده). درست است آنها فاصله گرفته اند ولی سایه ما روی این جام هست و با این بازیکنان با غیرت مطمئن باشید یک جام کسب خواهیم کرد. ما یک جای خالی در لیست داریم که به قول شما یک بمب خوب منفجر کنیم. من یک برنامه 5 ساله نوشته ام که ان شاالله فردا آن را تقدیم خواهیم کرد.
وی در خصوص اینکه آیا موسوی بابت پولهایی که به باشگاه داده سود می گیرد، عنوان کرد: نه، او فقط خواسته محکم کاری کند تا پولش را بگیرد وگرنه مطمئن باشید او سودی از ما نخواهد گرفت.
فتح الله زاده در خصوص اینکه آیا با مجیدی صحبت کرده یا خیر، یادآور شد: هنوز موفق نشدم او را ببینم، مجیدی باید بگوید که چه بازیکنی می خواهد یا نه.در این سالها هم هرگز اتفاق نیفتاده که من به رختکن بروم مگر اینکه دوستان از من خواسته باشند.مثلا در زمان ناصرحجازی آقایان منزوی و در سالهای اخیر امیری از من می خواست که به رختکن بروم وگرنه هرگز خودم این کار را انجام نداده ام.
سرپرست باشگاه استقلال در خصوص تجهیز کمپ گفت: اول از همه می توانیم که با یک شرکت هماهنگ کنیم تا کمپ را برای ما به صورت کامل با استخر و سونا و ساختمان باشگاه بسازد یا اینکه با موافقت وزیر ورزش این زمین را با شهرداری عوض کنیم و در منطقه 22 یک زمین بگیریم و یک ورزشگاه 35 هزار نفری بسازیم.
وی خطاب به هواداران استقلال توضیح داد: برخی کارها زمانبر است و ما تا یک ماه دیگر باید 175 هزار دلار به دیاباته، 50 هزار دلار به میلیچ و ... بدهیم.تاکید می کنم در این شرایط اگر لازم باشد حتی از هواداران استقلال هم کمک خواهم گرفت.
فتح الله زاده با اشاره به صحبت هایش با دکتر نوروزی تصریح کرد: همین امروز صبح کلی با او حرف زدم، او گفت دیاباته روز تعطیل در کلینیک است و سعی می کند در کوتاهترین مدت این بازیکن را به میادین برساند. ان شاالله دیاباته زودتر برگردد و به تیم هم کمک کند.
سرپرست باشگاه استقلال در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این اساسنامه خیلی ایراد دارد، من برای هیات رئیسه ثبت نام کردم و یکی از اولیوت هایم این است که کارگروهی بسازیم و اساسنامه را اصلاح کنیم. همه این نفراتی که برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند افراد خوبی هستند ولی ما نیاز به وفاق ملی داریم و نمی شود با دوری از هم موفقیت کسب کرد.
فتح الله زاده با اشاره به یکی از جلسات قدیمی در ای اف سی گفت: یک روز از ساعت 8 صبح تا 12 نشستیم و به مسئولان AFC ثابت کردیم که حق فوتبال ایران از نظر سهمیه بیش از 2+2 است. با دعوا و بددهنی نمی شود کار را پیش برد. باید با زبان خوب با آنها صحبت کنیم،مثل همان بازیکنانی که می گرفتم، به آنها می گفتم یا قرارداد امضا می کنی یا از همین پنجره باید به پایین بپرید!
وی در خصوص فرهاد مجیدی گفت: من حتما از او حمایت می کنم، زدن 5 گل به الریان کار راحتی نیست ولی او با استقلال این کار را انجام داد.
فتح الله زاده در خصوص اینکه آیا شوخی کرده بود مسی را به استقلال می آورد، توضیح داد: این موضوع هم شوخی بود هم جدی! از من سوال کرده بودند که اگر مسی 37 ساله شود و هوادار او را بخواهد او را جذب می کنید که من گفتم اگر هوادار خواست و این بازیکن هم در 37 سالگی تمایل داشت به استقلال بیاید او را جذب می کنم. حالا من از شما سوال می کنم مهدی قائدی استقلال از مسی چه کم دارد؟ متاسفانه ما قدرشناس نیستیم. قائدی، ووریا غفوری، اسماعیلی و ... کسانی هستند که اگر به آنها برسیم می توانند ستاره شوند.کسانی که اطراف من هستند می دانند چقدر به استراماچونی علاقه داشتم.باز هم می گویم یک عده در مورد استراماچونی شیطنت کردند که به وقتش در مورد آنها حرف خواهم زد.
سرپرست باشگاه استقلال با اشاره به این موضوع که استقلال در آسیا از داوری لطمه خورده است گفت: متاسفانه در آخرین بازی ما در آسیا گل به آن زیبایی توسط مطهری را قبول نکردند. اگر آن داور عمدا اشتباه کرده که باید برخورد با وی صورت بگیرد و اگر عمدی نبود پس در آن سطح از بازی ها آن داور چرا باید قضاوت کند؟
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها