توضیحات مدیر مجموعه ورزشی آزادی درباره درگذشت پسر ۸ ساله

دیدار تیم‌‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان که با برتری یک بر صفر شاگردان کالدرون به پایان رسید با یک اتفاق تلخ و غم‌انگیز همراه بود. یک پسر بچه 8 ساله در ورزشگاه آزادی دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. گفته شده این پسر بچه، فرزند یکی از کارکنان ورزشگاه آزادی بوده و اینکه چه عاملی باعث رقم خوردن این اتفاق تلخ شده در دست بررسی است. شبکه ورزش این ضایعه را تسلیت می‌گوید.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

قدرت‌الله سیف مدیر مجموعه ورزشی آزادی درخصوص درگذشت پسر 8 ساله پس از بازی روز گذشته پرسپولیس و صنعت نفت آبادان گفت: ابتدا خدمت این خانواده زحمتکش تسلیت می‌گویم و آرزوی صبر برای آنها دارم. این اتفاق تلخ دل همه ما را به درد آورد و شیرینی نظم و انضباطی که در ورود تماشاگران به ورزشگاه برای تماشای مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت داشتیم را از بین برد. این اتفاق بعد از تخلیه ورزشگاه و پس از اتمام بازی و در یک فاصله حدودا 50 متری از گیت‌ها افتاد. متاسفانه پیمانکاری که سال‌ها وظیفه نصب داربست‌ها را در ورزشگاه آزادی برعهده دارد، به واسطه خطای انسانی از یکی از تیرهای برق به عنوان ستون استفاده کرده بود و اتصالی در تیر برق باعث فوت فرزند یکی از زحمت‌کشان در ورزشگاه آزادی شد و این ضایعه دلخراش پیش آمد.
 
وی در خصوص بازداشت پیمانکار داربست‌ها عنوان کرد: دوستانی که در حوزه قضایی کار می‌کنند بلافاصله به همراه ضابطین قضایی حضور پیدا کردند و پیمانکاری که متصدی این کار است، پس از کسب ارائه یکسری اطلاعات بازداشت شد و در حال حاضر پرونده در حال رسیدگی است.
 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این سوال که داربست‌ها برای چه در بیرون ورزشگاه نصب شده است؟ گفت: به واسطه درخواست نهادهای امنیتی مانند نیروی انتظامی. الان در سالن 12 هزار نفری هم که مسابقات والیبال برگزار می‌شود این داربست‌ها نصب است تا بتوانند امنیت را برقرار کنند و توسط پیمانکاران نصب می‌شود. به خاطر اینکه در مجموعه نظم بهتر رعایت شود این داربست‌ها نصب می‌شود.
 
سیف در خصوص اینکه ابتدا گفته شد که فوت پسر 8 ساله به گیت‌ها ارتباط دارد، تصریح کرد: گیت‌ها برای ورود هستند و این اتفاق بعد از پایان بازی رخ داده است. ما بازی را برگزار کردیم و طرفداران هم از ورزشگاه خارج شده بودند و این اتفاق یک ساعت پس از پایان بازی رخ داد، گیت‌ها اسم‌شان مشخص است برای ورود تماشاگران است. این اتفاق شیرینی نظم و انضباط ورود تماشاگران را تلخ کرد و هیچ ربطی به گیت‌های ورودی ورزشگاه نداشت، همانطور که گفتم اولین گیت با مکانی که باعث فوت پسربچه شده است 50 متر فاصله داشته است.
 
وی درباره اینکه صحبتی با خانواده این پسربچه داشته‌اند، عنوان کرد: دیشب تا ساعت 3 بامداد در ورزشگاه حضور داشتیم و با آنها صحبت کردیم. این خانواده گله‌مندی داشتند که یکسری اخبار که واقعیت نداشت در سایت‌ها منتشر شده بود و بیشتر باعث ناراحتی آنها شده بود. خواهش من این است که اطلاع‌رسانی‌ها با واقعیت همراه باشد.
 
مدیر مجموعه ورزشی آزادی که با برنامه رادیویی تهران ورزشی صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که با پیمانکار صحبت شده است؟ گفت: در ورزشگاه آزادی پیمانکار برق جداست و پیمانکار داربست هم از یک بخش دیگر است و تا این لحظه خطای صورت گرفته توسط کسی است که متولی نصب داربست‌هاست. پیگیری خواهیم کرد و ما هم همکاری لازم را با همه نهادهایی که وظیفه بررسی این موضوع را دارند خواهیم داشت.
 
سیف در پاسخ به این سوال که پیمانکاران به چه نحوی انتخاب می‌شوند؟ گفت: پیمانکارانی که کارهای بزرگ انجام می‌دهند از طریق مزایده و مناقصه انتخاب می‌شوند. پیمانکار داربست هم به صورت امانی سال‌های زیادی است که کار می‌کند و پیمانکار نصب داربست هم از پیمانکاران قدیمی است و به نوع کار آشنا است.
 
وی ادامه داد: از عمر ورزشگاه آزادی حدود 40-50 سال می‌گذرد و یک جاهایی بازسازی شده است و جاهای دیگر هم در حال بازسازی است و کسانی که تخصص دارند می‌گویند 40-50 سال به عمر سازه‌های ورزشگاه اضافه شده است. دوستانی هم که کارشناس رسمی حوزه برق هستند مشکلات را بررسی کردند تا این اتفاقات دیگر نیفتد.
 
سیف در پایان در پاسخ به این سوال که برای برگزاری دربی نگرانی وجود دارد؟ گفت: از قبل هم اعلام کردیم که تماشاگرانی که علاقه‌مند هستند و به ورزشگاه می‌آیند بدون بلیت مراجعه نکنند. دیشب تصمیمی که در جلسه‌ای که پیش از بازی برگزاری بازی انجام شد. تصمیم گرفته شد که از ورود افرادی که بلیت نداشتند ممانعت شود و حدود 3-4 هزار نفر موفق نشدند به ورزشگاه بیایند و با اسکوربوردی که در بیرون ورزشگاه وجود داشت مسابقه را دیدند. خواهش می‌کنم که عزیزان بدون بلیت به ورزشگاه نیایند تا شرمنده آنها نشویم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها