سهراب مرادی نایب قهرمان آسیا شد

سهراب مرادی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد اما نتواست حداکثر امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک را بگیرد.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

مسابقات دسته ۹۶ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا برگزار شد. سهراب مرادی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش کرد، در این مسابقات رکورد مجموع ۳۸۴  کیلوگرم را به ثبت رساند و ۹۵۲.۵۶۹ امتیاز کسب کرد.

مرادی رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب  و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و در آسیا صاحب برنز یک ضرب، نقره دوضرب  و نقره  شد. او مجموع امتیازات خود را به عدد ۳۰۸۹ رساند . او توانست از کیانوش رستمی و وزنه بردار چین تایپه پیش بیفتد اما همچنان در رقابت با وزنه بردار قرقیز عقب است. 

در حال حاضر  امتیاز وزنه بردارقرقیز ۳۲۱۸، چین تایپه ۳۰۶۶ و کیانوش رستمی ۳۰۱۴ است.  

شانس سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک ابتدا به عملکرد وزنه بردار قرقیزستان دارد که فردا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می زند و مشخص می شود تا چه اندازه از لحاظ امتیازی عقب می ماند و سپس اینکه باید در گزینشی المپیک کلمبیا به رکورد مد نظر می رسد یا خیر.

*عملکرد مرادی به شرح زیر است: 

حرکت یک ضرب

مرادی در اولین حرکت یک ضرب، ۱۷۰ کیلوگرم را به خوبی بالای سر برد.  او در حرکت دوم برای مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم روی تخته آمد که این وزنه را انداخت. این اتفاق در حالی بود که بین حرکت اول و دوم او فاصله زیادی افتاد و حتی یکبار اشتباه روی تخته آمد و برگشت. 

در حرکت سوم دوباره پشت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم قرار گرفت که این بار موفق شد این وزنه را مهار کند.

جن پو چن از چین تایپه با مرادی برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار آسیا و گرفتن سهمیه المپیک رقابت داشت. در حرکت اول، دوم وسوم   ۱۷۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول یک ضرب  و مجموع مسابقات حذف شد. به این ترتیب امتیازی را نمی تواند برای کسب سهمیه المپیک بگیرد.

تائو تیان رقیب نامدار مرادی از چین نیز در این مسابقه حضور داشت که البته مرادی به فکر رقابت با او نبود. تیان رکورد ۱۷۵ در یک ضرب را ثبت کرد.

حرکت دوضرب

مرادی در اولین حرکت دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. مرادی که به دنبال افزایش رکورد مجموع خود بود در دومین حرکت پشت  وزنه ۲۲۰ کیلوگرم قرار گرفت اما وزنه را از پشت سر انداخت. 

مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم برای مرادی بسیار مهم بود و در حرکت سوم که روی تخته آمد اما متاسفانه این وزنه را انداخت و هر چند نقره دوضرب  و مجموع را گرفت اما نتوانست حداکثر امتیازی که لازم داشت را کسب کند.

مدال آوران دسته ۹۶ کیلوگرم قهرمانی آسیا:
۱- تائو تیان از چین  با رکورد۱۷۵  یک ضرب، ۲۱۱ دوضرب  و مجموع ۳۸۶ کیلوگرم (۳ مدال طلا)
۲-  سهراب مرادی از ایران با رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب  و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم (۲نقره دوضرب  و مجموع و برنز یک ضرب)
۳- جانگ از کره جنوبی با رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۰۵ دوضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم (نقره یک ضرب  و برنز مجموع)
۴- یاماموتو از ژاپن  با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۲۰۵ دوضرب  و مجموع ۳۷۰کیلوگرم (برنز دوضرب)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها