این برنامه ورزشی به فوتبال کاری ندارد

دسته بندی:

معرفی برنامه

برنامه «کادر فنی» با هدف شکستن فضای تبعیض میان فوتبال و رشته‌های غیرفوتبالی در تلویزیون تولید و پخش می‌شود.

فصل جدید «کادر فنی» برنامه‌ای تولیدشده با هدف طرح و بررسی آخرین اخبار و مسائل روز ورزش ایران روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۸ تا ۱۹:۱۵ از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

محسن اثینی، سردبیر محتوایی برنامه «کادر فنی» رویکرد این برنامه در فصل جدید را این گونه بیان کرد: رشته‌های غیرفوتبالی در ایران همواره مهجور بوده اند. این ماجرا مربوط به دیروز و امروز نیست و سال هاست که چنین موضوعی دیده می‌شود. البته که در دنیا نیز فوتبال کاملا با رشته های دیگر متفاوت است و سهم بیشتری به خود اختصاص می دهد. اما یک تفاوت عمده وجود دارد و آن هم اینکه در بسیاری از کشورها به رشته‌های غیر فوتبالی به اندازه سهم شان توجه می‌شود. اتفاقی که در ایران رخ نمی دهد. از آنجایی که فوتبال در دنیا جایگاهی ویژه دارد، بیشتر به آن توجه می شود، مسائل مالی آن متفاوت است اما نکته اینجاست که در ایران برخلاف بسیاری از کشورها رشته های غیرفوتبالی هم از نظر امکانات و هم از لحاظ مادی مورد حمایت چندانی واقع نمی گیرند. موضوعی که بسیاری نام «تبعیض» را روی آن گذاشته‌اند. از این رو رشته‌های غیر فوتبالی نیازمند توجهی خاص هستند و برنامه ای باید باشد تا حرف آنها را بشنوند و درخواستشان را پیگیری کند.

وی درباره‌ این برنامه گفت: «کادر فنی» با این هدف فصل جدید خود را شروع کرد که صدای رشته‌های منهای فوتبالی باشد و آنها را بیشتر در کانون توجه قرار دهد. اگر چه در این برنامه در برخی موارد به مسائل فوتبالی نیز پرداخته می‌شود اما سهم آن اندک و ناچیز و در حد خبر یا نهایتا ارتباط تلفنی چند دقیقه‌ای است. تمام مهمانان این برنامه از رشته‌های غیر فوتبالی و بر اساس اتفاقات روز هستند.

اثینی درباره تیم تولید محتوای برنامه «کادر فنی» گفت: تیم تولید برنامه با رصد تمام اتفاقات هفته سعی در پوشش کامل خبرها و رویدادها دارند. تهیه گزارش از اردوهای رشته های مختلف و پوشش رویدادها در طول هفته انجام می شود. میهمانان برنامه نیز با توجه به اتفاقات روز از بین روسای فدراسیون ها، مربیان و مسئولان تیم ها و ورزشکارام انتخاب می شوند کما اینکه در قسمت هایی که از این برنامه تاکنون پخش شده شاهد حضور چند رئیس فدراسیون، سرمربی و ورزشکار بوده ایم. همچنین در روزهای پنجشنبه نیز بخشی مختص بانوان وجود دارد که در آن به صورت خاص به ورزش بانوان پرداخته می شود و میهمان آن هم مربیان، ورزشکاران یا مسئولان خانم هستند.

سردبیر محتوایی برنامه گفت: علاوه بر مسائل روزمره، پرداختن به مسائل کلان نیز در دستور کار برنامه کادر فنی قرار دارد. یکی از این موارد، بحث بودجه ورزش است که «کادر فنی» با دعوت از میهمانی که در این حوزه تسلط کافی داشت به ابعاد مختلف آن پرداخت. علاوه بر این در بخش های دیگر برنامه به بهانه های مختلف این موضوع مطرح و عنوان شده که بودجه ورزش در سال بازی های آسیایی و سال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ کافی نیست و باید افزایش یابد.

محسن اثینی سردبیر محتوایی «کادر فنی» خاطرنشان کرد: هدف اصلی این برنامه این است که حرف دل اهالی منهای فوتبال را به گوش مسئولان برساند و تلاش کند آنها به حق شان و جایگاه واقعی شان دست یابند. در این مدت به لطف خدا بازخوردهای مثبتی نیز گرفته شده و موارد مطرح شده در این برنامه واکنش های زیادی را در بر داشته است. برنامه «کادر فنی» بنا دارد همین رویه را ادامه داده و با دعوت از صاحب نظران در هر حوزه، مسائل مربوط به آن حوزه را به دقت موشکافی کند تا سهمی در ارتقای رشته هایی داشته باشد که در بازی های آسیایی، المپیک، جام جهانی و دیگر رویدادهای بین المللی پرچم ایران را بالا می برند و افتخار آفرینی می کنند. «کادر فنی» تلاش می کند سهمی هر چند اندک در اهتزاز پرچم مقدس ایران در میادین بین المللی داشته باشد.

در دو سال گذشته، سه فصل از برنامه «کادر فنی» روی آنتن شبکه ورزش رفته است.

«کادر فنی» به تهیه‌کنندگی صادق شهربانویی، سردبیری محسن اثیمی و اجرای حافظ کاظم زاده و عمادالدین اعرابی پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها