کسانی که به پروتکل ایراد می‌گیرند یکبارهم آن را نخوانده‌اند

زهره هراتیان رییس ایفمارک در گفتگو با شب های فوتبالی شبکه ورزش سیما: کسانی که به پروتکل ایراد می‌گیرند یکبارهم آن را نخوانده‌اند
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه


رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران می‌گوید طبق نظرات فیفا ما به زندگی گذشته بر نمی‌گردیم و تنها به زندگی عادی جدید بر خواهیم گشت و مجبوریم یکسری دستورات را برای چند سال رعایت کنیم.

زهره هراتیان رئیس ایفمارک در پاسخ به این سؤال که نظرات مختلفی در مورد ادامه لیگ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث ایجاد چالش شده است گفت: «من هر نظری داشته باشم باید نظرم را به‌صورت مکتوب و علمی بیان کنم و بگویم بر اساس این مقاله‌ای که خوانده‌ام بهتر است این‌طور شود. ما باید نوع بیانمان را درست کنیم. کسی مقصر نیست. ویروس را که ما در وزارت بهداشت و ستاد در ایران اختراع نکردیم که مقصر قلمداد شویم.»

 

وی در ادامه افزود: «بااینکه دائم بگوییم پروتکل ایراد دارد نمی‌توانیم استرس را هم به فوتبالیست‌ها و هم به خانواده‌هایشان القا کنیم. من به جرأت می‌توانم اعلام کنم تمام کسانی که به این پروتکل‌ها انتقاد دارند حتی یک‌بار هم آن را نخوانده‌اند. می‌دانید من از کجا می‌فهمم؟ چون من این پروتکل را خوانده‌ام و ایرادات آن را میدانم و بنابراین هرکسی که در مورد آن صحبت می‌کنند این موضوع را می‌فهمم که نسبت به پروتکل احاطه ندارند. سؤال من این است که چطور شما به این پروتکل احاطه ندارید درصورتی‌که باید مثل سرباز از آن دستور بگیرید. الآن دقیقاً شرایطمان به این‌گونه است که در یک‌هوای طوفانی سوار یک کشتی هستیم و ستاد مبارزه با کرونا حکم ناخدا را دارد. در یک شرایط بحرانی و طوفان‌زده هرکسی که نمی‌تواند ساز خودش را بزند. باید در این شرایط به آن ناخدا اعتماد کنیم و حتی‌المقدور به او کمک کنیم.


هراتیان در ادامه همین موضوع اضافه می‌کند: «آیا می‌دانید فوتبال چه کمکی می‌تواند به آن ناخدا کند؟ فوتبال با اجرای دقیق پروتکل‌ها می‌تواند به آن ناخدا کمک کند. چون فوتبال عین ویترین است. یک نفر عادی ممکن است ماسک نزند و کسی با دیدن او نمی گویند چون او ماسک نمی‌زند من هم نمی‌زنم. اما اگر بازیکن محبوب یک تیم ماسک نزنند همه از هم می‌پرسند چرا ماسک نزده است.


هم‌زمان با ما چند کشور در حال برگزاری لیگ‌هایشان هستند چرا این مسائل در آن کشورها نیست. ممکن است هزار نفر بگویند آن‌ها ساختار دارند اما فیفا خودش گفته پروتکل هر کشوری را وزارت بهداشت همان کشور باید بنویسد.»

رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) درخصوص نظر فیفا در مورداجرای پروتکل‌ها اظهار داشت: «فیفا دقیقاً یک جمله پرمعنا در مقدمه یکی از قسمت‌ها می‌گوید. فیفا می‌گوید ما دیگر به زندگی عادی برنمی‌گردیم، ما به زندگی عادی جدید برمی‌گردیم. یعنی من تا چندین سال باید یک سری از دستورالعمل را رعایت کنیم.»


هراتیان درباره اینکه آیا تمام آزمایش‌هایی که از این به بعد انجام می‌شود آیا زیر نظر ایفمارک و ستاد مبارزه با کرونا خواهد بود گفت: «صراحتاً به شما بگویم که طبق پروتکل و نظرات فدراسیون پزشکی و ورزشی برای اینکه به همکارانم کمک کنیم می‌توانیم پروتکل را تغییر دهیم، پیشنهاد بدهیم و سریع جلسه بگذاریم و بگوییم این کار را می‌کنیم. تا الآن هم اگر کمک کردیم به این دلیل بوده که ما از خانواده فوتبال هستیم و از ما خواسته‌شده است که این کار را اجرا کنیم. وظیفه‌ای هم که داریم این است که مشکلاتی که در مورداجرای پروتکل وجود دارد را مکتوب اعلام می‌کنیم و منتظر می‌مانیم که آن‌ها تائید کنند و اگر تائید شد انجام می‌دهیم.» ‌


هراتیان در مورد اینکه آیا این لیگ ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر تأکید کرد: «با تمام صحبت‌هایی که من انجام دادم نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، به این دلیل که من اطلاعات کاملی ازآنچه که در ستاد اتفاق می‌افتد ندارم ولی هر تصمیمی که ستاد مبارزه با کرونا بگیرد ما می‌گوییم چشم.»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها