گفتگوی اختصاصی فوتبال 120 با بیرانوند

بیرانوند: پرسپولیس لیاقت قهذمانی آسیا را دارد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

بیرانوند دروازه بان تیم فوتبال آنتورپ در گفتگوی اینترنتی با برنامه فوتبال در پیام حمایتی برای پرسپولیس در دیدار فینال آسیا اظهار داشت: پرسپولیس بزرگ لیاقت قهرمانی آسیا را دارد. چون فینال رفت و برگشت نیست، کار راحت‌تر است. اولسان تیم گردن کلفتی است و امیدوارم پرسپولیس گل نخورد.

علیرضا بیرانوند از مصدومیت سخت و رقابت با بوتز تا درخشش مقابل شاگردان مورینیو گفت: با بازیکنان آنتورپ لُری حرف می‌زنم. به سرمربی (لکو) گفتم من در جام جهانی بازی کردم و ترسی از فیکس شدن مقابل تاتنهام ندارم. به خاطر «تو سر توپ» زدن، کی‌روش 3 هفته به تیم ملی دعوتم نکرد. لکو بعد از باخت مقابل کلوب بروخه گفت عامل باخت نبودی اما اشتباه کردم در این بازی سنگین به تو بازی دادم.

دروازه‌بان تیم فوتبال آنتورپ بلژیک گفت: کارلوس کی روش از سر توپ زدن بدش می آمد و به همین دلیل مرا سه هفته به اردوی تیم ملی دعوت نکرد.

 علیرضا بیرانوند در گفتگو با برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش سیما در باره شرایط خود در بلژیک و ارتباطش با مردم آنتورپ اظهار داشت: در این 6 ماهی که به بلژیک آمدم شرایط سختی را پشت سر گذاشتم، به دلیل وضعیت قرمز کرونا 3-2 ماه دیر به تیم اضافه شدم و نتوانستم از ایران در زمان مناسب خارج شوم. در آن مدت تیم آنتورپ تمام بازی‌های دوستانه‌اش را انجام داد و آخرین دیدار خیلی مهم تدارکاتی‌اش مقابل المپیک لیون فرانسه بود که فقط آن بازی را تماشا کردم.

وی افزود: متأسفانه در هیچ یک از دیدارهای دوستانه تیم شرکت نکردم. پس از آن هم وارد بازی‌های سنگینی شدیم، شرایط خیلی سختی بود. پس از آمدن به بلژیک دو هفته در قرنطینه بودم و بازی اول لیگ را هم از دست دادم. از هفته دوم به تیم اضافه شدم و خدا را شکر با تمریناتی که انجام دادم توانستم در لیست 18 نفره قرار بگیرم.

دروازه‌بان تیم فوتبال آنتورپ بلژیک ادامه داد: پس از هفته ششم مربی با من صحبت کرد و گفت خیلی خوب تمرین می‌کنی و اکنون شرایط استارت زدن برای بازی را به دست آورده‌ای اما متأسفانه در تمرینات برای بازی هفتم لیگ همسترینگ من 4 سانت پاره شد. زمان خیلی بدی دچار این مصدومیت شدم، زیرا قرار بود از هفته هفتم یا هشتم بازی کنم.

بیرانوند درباره این که امکان داشت در هفته هفتم یا هشتم برای تیمش بازی کند، توضیح داد: مربیان تیم مرا به جلسه برده و با من صحبت کردند. گفتند هر روز تمریناتت را می‌بینیم و به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که تا یکی دو هفته دیگر بازی کردن را استارت بزنی، اما متأسفانه آن مصدومیت سبب شد دیدارهای آینده آنتورپ و البته دو اردوی تیم ملی برای بازی با ازبکستان و بوسنی را از دست بدهم. آن مصدومیت طولانی خیلی مرا اذیت کرد. یک ماه و نیم آسیب‌دیدگی‌ام طول کشید و وقتی خوب شدم، دراگان اسکوچیچ با سرمربی آنتورپ برای جویا شدن از وضعیتم تماس گرفت.

وی افزود: در آن زمان تازه شرایط تمرین را کسب کرده بودم، اسکوچیچ هر هفته با خودم و سرمربی تیم‌مان تماس می‌گیرد و حال من را می‌پرسد. در آ‌ن تماس هم از لکو پرسید اگر بخواهیم بیرانوند را به تیم ملی دعوت کنیم، وضعیتش چگونه است؟ آیا می‌تواند به تیم ملی کمک کند که سرمربی آنتورپ پاسخ داد؛ وی تازه دو جلسه به تمرینات گروهی اضافه شده است و دست‌کم 4-3 هفته ریکاوری‌‌اش طول می‌کشد. دچار مصدومیت خیلی بدی شده و با توجه به این که بازی سختی مقابل بوسنی دارید، حضورش در تیم ملی ایران ریسک است. به همین دلیل باید برای تمرین و ریکاوری در آنتورپ بماند و تحت نظر پزشکان و فیزیوتراپ تیم باشد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که به تیم ملی نروم. پس از مصدومیتی سخت خیلی عقب افتادم و 8-7 بازی را از دست دادم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در باره رقابت با جین بوتز برای قرار گرفتن در ترکیب آنتورپ تصریح کرد: جین فصل گذشته یکی از بهترین دروازه‌بان‌های بلژیک شده بود و 3-2 فصلی است که در این کشور بازی می‌کند. در جلسه‌ای که با من داشتند، گفتند برای دروازه‌بان اول به تیم آنتورپ آمده‌ای و قرارداد سنگینی با من بستند. گفتند اگر زودتر به تمرینات اضافه می‌شدی، این دروازه‌بان را هم جذب نمی‌کردیم. قبل از آمدن به بلژیک دو بار به فرودگاه رفته و به خانه برگشتم. به همین دلیل ترسیدند و با توجه به ریسکی که برای حضور من در تمرینات پیش فصل وجود داشت، بوتز را جذب کردند. برای موفقیت در این فصل هم خیلی هزینه کردند. خدا را شکر اکنون شرایط خیلی خوبی دارم.

بیرانوند درباره رابطه‌اش با هم‌تیمی‌های خود با توجه به تیم آنتورپ تقریبا به منتخب جهان تبدیل شده و از بیشتر کشورهای دنیا بازیکن در اختیار دارد، اظهار داشت: جردن لوکاکو معروف‌ترین بازیکن ما است که در هفته سیزدهم و به تازگی به آنتورپ اضافه شد. بازیکنان زیادی از کشورهای مختلف مانند ژاپن، کره جنوبی و نروژ، پرتغال، آنگولا و بیار کشورها عضو تیم ما هستند، البته این نفرات دو سه سال است که کنار هم بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و تنها نفری که تازه به آنها اضافه شده من و یکی دو بازیکن دیگر  هستیم. به همین دلیل با هم هماهنگ‌تر هستند. البته شرایط خوبی دارم، شاید خوب نتوانم با هم‌تیمی‌هایم صحبت کنم اما ذات شوخ‌طبعی‌ام را دارم و وقتی عصبی می‌شوم برایشان قاطی می‌کنم و حرف‌هایی میزنم، البته مدام با آنها شوخی می‌کنم.

وی درباره این که آیا هم‌تیمی‌هایش به زبان فرانسوی صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، گفت: اینجا همه انگلیسی  حرف می‌زنند  البته برخی نفرات هم فرانسوی حرف می‌زنند. تیم ما فقط 7-6 بازیکن بلژیکی دارد و سایر نفرات که از کشورهای دیگر آمده‌اند انگلیسی حرف می‌زنند. البته من در میان شوخی‌هایم با آنها لری هم حرف می‌زنم. خودشان می‌گویند به تو کمک می‌کنیم تا راحت‌تر کار کنی.

دروازه‌بان آنتورپ درباره حضورش در ترکیب این تیم مقابل تاتنهام انگلیس در رقابت‌های لیگ اروپا توضیح داد: یک روز قبل از پروازمان به انگلیس متوجه این موضوع شدم. آخرین بازی‌مان در لیگ قبل از بازی تانتهام مقابل گنک بود که در ایران به این تیم خنک می‌گویند. آن مسابقه را 4 بر 2 باختیم و نتیجه خیلی بدی بود. به همین دلیل نظر سرمربی برای بازی دادن به جین عوض شد و قرار شد من بازی کنم. البته لکو (سرمربی آنتورپ) به من گفت از چیزی نمی‌ترسی، که گفتم نمی‌دانم چه می‌گویی؟ به من گفت مردش هستی مقابل تاتنهام بازی کنی و ترس نداری؟ به وی جواب دادم؛ در بزرگ‌ترین رویداد جهان بازی کردم و هیچ ترسی برای این دیدار ندارم. برای جنگیدن به بلژیک آمدم.

بیرانوند با اشاره به مهار پنالتی کریس رونالدو عنوان کرد: آنها در جام جهانی پنالتی رونالدو را گرفتم. از طریق یکی از دوستانم که در حرف زدن با این مربی به من کمک می‌کند، به او گفتم برای بازی کردن به آنتورپ آمده‌ام و از هیچ چیزی نمی‌ترسم. برخی مواقع بچه‌های تیم پس از تمرین دوست دارند به من پنالتی بزنند، وقتی هم که پنالتی‌شان را گل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند به شوخی می‌گویند کریس رونالدو نیستیم که بتوانی ضربه ما را مهار کنی، حتی خود سرمربی هم داد می‌زند و می‌گویند آنها رونالدو نیستند. به هر حال در پاسخ به سؤال لکو درباره این که جرأت بازی کردن مقابل تاتنهام را داری فقط خندیدم و گفتم آمادگی صد درصد دارم.

دروازه بان تیم آنتورپ درباره استرس خود در لحظات ابتدایی دیدار با تانتهام گفت: شک نکنید که استرس داشت. اینجا به عنوان دروزاه‌بان اول آمده بودم و باشگاه پول زیادی برای گرفتن رضایت‌نامه‌ام هزینه کرد. قرارداد بلندمدتی هم با من بست تا دروازه‌بان اول آنتورپ باشم. حتی به سرمربی هم گفته بودند علیرضا را به عنوان دروازه‌بان اول به تیم می‌آوریم و دو سه بار به لکو اعلام کرده بودند بیرانوند باید بازی کردن خود را استارت بزند. مدیرعامل باشگاه مدام با من صحبت کرده می‌گفتند حتی اگر در 6-5 بازی اولت هم بد کار کنی، تو را می‌خواهیم. زیرا از توانایی‌هایت شناخت داریم.

وی افزود: دلیل استرس من در 5 دقیقه ابتدایی دیدار با تاتنهام این بود که تیم ما 5-4 بازیکن اصلی‌اش را هم در ترکیب اصلی نداشت و تاتنهام هم به عنوان صدرنشین لیگ جزیره می‌خواست برای حفظ شخصیت خود به عنوان تیم اول از گروه صعود کند. به برخی از دوستانم هم گفتم اگر گل خوردم فدای سرم، اما می‌خواهم گل بد نخورم. می‌خواهم تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرد زیرا بعد از 6-5 ماه برای اولین بار به من بازی می‌رسد. می‌خواستم مردم را شاد کنم.

بیرانوند درباره پیام‌های مردم پس از درخشش مقابل تاتنهام گفت: احساس کردم مانند ورزشکاران رشته‌های انفرادی هستم که پس از 4 سال تلاش برای کسب مدال المپیک، به هدف خود رسیده، همه مردم بازی را دیدند و از من حمایت کردند. دست تک تک آنها را می‌بوسم و اگر علیرضا بیرانوند شدم به خاطر حمایت همه مردم ایران و حتی طرفداران استقلال بود.

دروازه‌بان‌ تیم آنتورپ درباره این که مقابل تاتنهام نفر پنجم تیمش از لحاظ لمس توپ بوده و این برای دروازه‌بان عجیب است، توضیح داد: درباره دریبل کردن بازیکن حریف بر سر توپ زدن باید یک خاطره از اردوی تیم ملی تعریف کنم، کی‌روش از این کار خیلی بدش می‌آمد و به من می‌گفت اگر یک بار دیگر سر توپ زدی پشت گوشت را دیدی تیم ملی را هم می‌بینی. در دیدار پرسپولیس با السد مقابل یکی از بازیکنان حریف سر توپ زدم،‌ فردای آن روز وقتی برای ریکاوری به کمپ تیم ملی رفتیم، کی‌روش به من گفت از تیم ملی خط خورده‌ای و به خانه برگرد. البته آن زمان اردویی برگزار نمی‌شد و فقط برای ریکاوری و فیزیوتراپی به کمپ می‌رفتی. سه هفته من را به تمرین ریکاوری دعوت نکرد.

بیرانوند افزود: کی‌روش به من گفت همه چیز را دست کم گرفته‌ای و فکر می‌کنی شوخی دارم. باور کنید من را سه هفته به تمرینات ریکاوری دعوت نمی‌کرد. خدا را شکر اینجا خیلی اعتماد به نفس گرفتم و بازی با پایم بهتر شد. اگر به من پاس نمی‌دادند، اعتماد به نفسم از بین می‌رفت اما با این کار مقابل تاتنهام ریلکس‌تر شدم.

وی در گفت و گو با برنامه فوتبال 120 درباره تعریف‌های ژوزه مورینیو پس از این مسابقه گفت: پس از بازی به من دست داد و به رختکن رفتیم. این مربی در راهروی رختکن مصاحبه‌ای انجام داد و دوباره من را دید. به من گفت عملکردت خیلی خوب بود که با خنده به مورینیو گفتم تا بندت داغ است بیا با هم سلفی بگیریم. البته عکس تا حدی تار شد.

دروازه‌بان‌ تیم آنتورپ در باره انتقادهای ایوان لکو پس از شکست مقابل کلوب بروژ توضیح داد: این تیم هر سال قهرمان لیگ بلژیک می‌شود و هر سال مقابل تیم‌های بزرگی مانند دورتموند و لاتسیو بازی می‌کند. این بازی سخت بار دیگر به من رسید و اولین باری بود که در ورزشگاه آنتورپ به زمین می‌رفتم. شرایط خیلی سخت بود البته چمن این ورزشگاه هم با ورزشگاه‌های ما تفاوت زیادی دارد. خیلی کوتاه است و تازه آب خورده بود. دقیقه 10 یا 12 بود که باید یک ضربه ایستگاهی می‌زدم. شرایط هم به شکلی نبود که بتوانم آن را برای مهاجم تیم خودمان ارسال کنم. باید به وینگرهای چپ و راستمان پاس می‌دادم اما متأسفانه توپ در نیمه زمین خوابید و هافبک دفاعی حریف آن را برگشت زد. این توپ بین مدافعان ما افتاد و دفاع تیم ما به دلیل خطا روی مهاجم حریف اخراج شد. پس از آن یک صحنه خیلی خوب کار کردم.

بیرانوند ادامه داد: اگر آن اتفاق نمی‌افتاد و توپ‌های زیادی را نمی‌گرفتم شاید به جای 2 گل 4 گل دریافت می‌کردم. پس از بازی با سرمربی‌مان صحبت کردم، لکو مربی بزرگی است که دو سال قبل قهرمان لیگ بلژیک شده، نظرش را گفت و تمام بازیکنان باید به نظر سرمربی احترام بگذارند، اما برایم جالب بود که وقتی مقابل تاتنهام به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ اروپا انتخاب شدم، اکنون باید وضعیتم به این شکل باشد.

وی تصریح کرد: فردای آن بازی با لکو صحبت کردم و به او گفتم خاطر مصاحبه‌ات تا صبح نخوابیدم. هر چه فکر کردم باورم نشد چنین مصاحبه‌ای انجام داده باشی و دوست دارم به من توضیح بدهی. او هم گفت نگفتم عملکردت باعث و بانی باخت ما شده است، به خودت هم می‌گویم برای این که در این بازی سنگین به تو بازی دادم، اشتباه کردم زیرا نباید در این مسابقه سنگین بازی کردن خود در لیگ بلژیک را استارت می‌زدی. من هم به لکو گفتم بازی با تاتنهام از دیدار با کلوب بروژ سنگین‌تر بود. به سرمربی تیممان گفتم در جام جهانی مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی کردم، در جام ملت‌های آسیا و در دیدارهای مهم لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم.

دروازه‌بان‌ تیم آنتورپ در باره ارتباط خود با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی توضیح داد: هر یک یا دو هفته یک بار خود اسکوچیچ و مربی دروازه‌بان تیم‌ ملی با من در تماس هستند. بازی‌ها را دیده و به من روحیه داده و می‌گویند نگران هیچ چیزی نباشد. آنها به من می‌گویند سعی کن مصدوم نشوی. اگر کرونا اجازه بدهد اسکوچیچ که برای تعطیلات کریسمس به کرواسی رفته سمت بلژیک هم می‌آید. 5-4 روز پیش هم با من تماس گرفت.

بیرانوند درباره دیدار پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در دیدار لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: برای پرسپولیس بزرگ آرزوی موفقیت می‌کنم و قطعا این تیم لیاقت قهرمانی آسیا را دارد. من فینال آسیا را دیده و در آن بازی کرده‌ام. آن مسابقه رفت و برگشت برگزار شد و هواداران هم نقش بزرگی در دیدار با کاشیما داشتند. در آن زمان استرس زیادی داشتم اما اکنون استرس کمتری دارند. شاید بدون حمایت هوادار به ورزشگاه بروند، اما فقط یک بازی پیش رو دارند و دیدار برگشت در کار نیست.

وی افزود: به نظر من پرسپولیس قهرمان می‌شود. اکنون همه جوره و بدون حاشیه کارش را انجام می‌دهد، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره جدید باشگاه پرسپولیس هم اجازه نمی‌دهند حاشیه‌ای به تیم وارد شود. بازی خیلی سختی پیش روی پرسپولیس است، اولسان را تیم گردن کلفتی می‌دانم و بچه‌های ما باید با انرژی بازی کنند. پرسپولیس اگر بتواند  گل اول را به ثمر برساند خیلی سخت گل می‌خورد اما اگر در غیر این صورت با دریافت گل اول، کارش سخت خواهد شد.

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما ایرانی‌ها از لحاظ احساسی خیلی پایین هستیم و پس از دریافت گل روحیه خود را از دست می‌دهیم. تنها موضوعی که می‌تواند ما و مردم را خوشحال کند، قهرمانی پرسپولیس است. وقتی کاشیما آنتلرز در ورزشگاه آزادی قهرمان شد با حسرت نگاه می‌کردم و امیدوارم این تیم در تنها سالی که می‌تواند راحت قهرمان شود، جام را به دست آورد. تمام فضای مجازی و مردم برای قهرمانی دعا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها