لیگ کنفرانس اروپا از فصل 2021/22 با حضور 184 تیم آغاز خواهد شد

از فصل آینده برای اولین بار پس از 22 فصل، فوتبال باشگاهی اروپا شاهد برگزاری سه رقابت باشگاهی خواهد بود.
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

لیگ کنفرانس اروپا عنوان رقابت جدیدی است که قرار است از فصل 2021/22 آغاز به کار کند و همه کشورهای عضو یوفا را درگیر خواهد کرد.

نام سومین رقابت باشگاهی اروپا، لیگ کنفرانس اروپا (UEFA Europa Conference League) خواهد بود که از سال 2021 آغاز شده و هدف آن شرکت باشگاه های بیشتر و سهیم کردن کشورهای بیشتر در رقابت های باشگاهی اروپا است.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حداقل 14 قهرمان رقابت های داخلی حاضر هستند، در مرحله گروهی لیگ اروپا بین 8 تا 11 قهرمانی رقابت های داخلی حضور پیدا می کنند و بین 9 تا 12 قهرمان رقابت های داخلی نیز در مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا شرکت خواهند کرد.

در این رقابت ها 184 تیم از تمامی 55 کشور عضو یوفا شرکت خواهند کرد، که 46 باشگاه از طریق حذف از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این مسابقات حاضر خواهند شد. قبل از برگزاری مرحله گروهی، سه مرحله مقدماتی و یک مرحله پلی آف برگزار می شود (که آن هم شامل یک مسیر اصلی و یک مسیر قهرمانان خواهد بود برای تیم هایی که از طریق لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا راهی این رقابت ها می شوند.)

در مجموع 32 تیم، برگزار کننده مرحله گروهی این مسابقات خواهند بود که هیچ تیمی به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر نخواهد شد، بلکه:

  • 17 تیم از طریق مسیر اصلی لیگ کنفرانس اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.
  • 5 تیم از طریق مسیر قهرمانان لیگ کنفرانس اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.
  • 10 تیم از تیم های حذف شده در مرحله پلی آف لیگ اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.

32 تیم حاضر در این رقابت ها در 8 گروه 4 تیمی تقسیم می شوند و پس از آن پلی آف مراحل حذفی و سپس مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال برگزار خواهد شد.

از هر گروه تیم صدرنشین مستقیماً به مرحله بعدی صعود می کند و پلی آف مراحل حذفی میان 8 تیم دوم گروه های لیگ کنفرانس اروپا و 8 تیم سوم برتر گروه های لیگ اروپا برگزار می شود.

شهر تیرانا در کشور آلبانی برگزار کننده اولین فینال لیگ کنفرانس اروپا خواهد بود. استادیوم نشنال آرنا با گنجایش 21690 نفر محل برگزاری فینال خواهد بود.

مسابقات لیگ کنفرانس اروپا همچون لیگ اروپا در روزهای پنج شنبه برگزار خواهد شد، با این حال فینال این مسابقات یک هفته پس از فینال لیگ اروپا برگزار می شود. ساعت برگزاری مسابقات نیز 21:15 و 23:30 خواهد بود.

اگر باشگاه قهرمان از طریق رقابت های داخلی مجوز حضور در مراحل گروهی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را کسب نکرده باشد، به طور مستقیم در مرحله گروهی فصل آتی لیگ اروپا حضور پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها