خلیلیان : می توانیم مجوز باشگاه های متخلف را لغو کنیم

دکتر مهرزاد خلیلیان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش : فکر می‌کردیم که بتوانیم برای هفته اول اردیبهشت اجازه شروع تمرینات را صادر کنیم اما با شرایط پیش آمده، وزارت بهداشت مجوز صادر نکرد
دسته بندی:

معرفی برنامه

دکتر مهرزاد خلیلیان در مورد اینکه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برنامه‌ای برای شروع فعالیت های ورزشی دارد یا خیر اظهار داشت: حتماً داریم‌. ما دستورالعمل هایی را به کل کشور ابلاغ کردیم و طرح هایی برای بازگشایی داریم که حتی چند کشور از طرح ما استقبال کردند.
 
وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا در ورزش ارتباط تنگاتنگی با نمایندگان وزارت بهداشت و ورزش دارد و در جلسات ما حضور پیدا می کنند. موضوع کاملاً استراتژیک و مهم است. فکر می‌کردیم که بتوانیم برای هفته اول اردیبهشت اجازه شروع تمرینات را صادر کنیم اما با شرایط پیش آمده، وزارت بهداشت مجوز صادر نکرد.
 
رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش عنوان کرد: روز گذشته دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اخبار خیلی خوبی دادند.ما هم خودمان شنبه با علی‌نژاد جلسه داریم تا ببینیم که با آخرین اطلاعاتی که وزارت بهداشت داده چه تصمیمی می توانیم نتیجه بگیریم. طرح ها پله پله خواهد بود و نباید عجله کنیم چون ممکن است دوباره دچار مشکل شویم و نتوانیم پاسخ بدهیم.
 
خلیلیان با اشاره به اینکه هنوز موج اول را رد نکرده ایم گفت: همه در پی این هستیم که شرایط بازگشایی تمرینات را برای تیم‌های فوتبال فراهم کنیم. در بخش فوتبال همیشه با حواشی روبرو بودیم. قطعا هیچ سر مربی و مدیر باشگاهی نمی‌خواهد بازیکن خود را تحت خطر قرار دهد. نمی‌گویم تمرینات در خانه کفایت می‌کند چون اصلا اینطور نیست اما حداقل ورزشکاران را در حدی از سطح سلامتی نگه می دارد.
 
وی در مورد اینکه آیا برنامه‌ای برای بازگشایی باشگاه های خصوصی و بدنسازی دارید یا خیر عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما در جلسه فردا همین است و برای استانهایی که کمتر شدند باید تصمیم‌گیری کنیم.
 
خلیلیان در مورد اینکه هشدارهای شما بیشتر توصیه ای است یا جدی و تنبیهی، گفت: قطعاً نقش این ستاد فقط ارشادی نیست و اگر کسی تخلفی کند، ابتدا با تذکر و توصیه و سپس توبیخ کتبی مواجه خواهد شد و حتی طبق ماده 5 می‌توانیم تصمیم به لغو مجوز باشگاه‌ها بگیریم و به این شکل با متخلفان برخورد شود. می‌دانیم که تمرین کردن در خانه به اندازه تمرین حرفه‌ای تأثیرگذار نیست، اما می‌تواند آمادگی قهرمانان ما را حفظ کند و توصیه می‌کنیم همه به ورزش کردن ادامه دهند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها