اعلام رای دیدار پرسپولیس و استقلال تهران

تماشاگران استقلال با رای قطعی کمیته انضباطی از یک دیدار خانگی محروم شدند
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، متن رای این دیدار به شرح زیر است:
نظر به حوادث به وجود آمده در مسابقه فی ما بین استقلال و پرسپولیس مورخ 31/6/98 از هفته چهارم رقابت های لیگ برتر و حسب گزارش مقامات رسمی مسابقه اعم از داور ، ناظر محترم فدراسیون و نماینده محترم کمیته انضباطی که در پرونده مضبوط است و همچنین ارسال دفاعیه از سوی باشگاه های استقلال و پرسپولیس و دو تن از بازیکنان استقلال کمیته انضباطی رأی این دیدار را بدین شرح اعلام می دارد:
 
الف – تخلفات باشگاه استقلال :
 
1- تماشاگران منتسب به باشگاه استقلال به دلیل توهین و فحاشی نسبت به داور مسابقه و بازیکنان تیم حریف و پرتاب صندلی به سوی تماشاگران رقیب خود و همچنین پرتاب اشیاء به سوی بازیکنان تیم پرسپولیس از جمله محمد حسین کنعانی زادگان که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه سر گردید و به سبب شرکت در نزاع جمعی بازیکنان استقلال با تیم حریف نظر به مواد 86 و 56 مقررات انضباطی و با اعمال مواد 93 و 117 باشگاه استقلال را به پرداخت 700 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید . ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد . ) و همچنین وفق ماده 86 مقررات به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در اولین بازی خانگی لیگ محکوم می نماید (این بخش از رأی قطعی است . )
 
2- عارف غلامی بازیکن تیم استقلال تهران به علت ورود به نزاع جمعی و اخذ کارت زرد و متعاقب آن توهین به داور مسابقه با عکس العمل خلاف شئونات وفق مواد 51 و 56 مقررات انضباطی و با رعایت ماده 93 با دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقه لیگ و پرداخت مبلغ 200 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد . )
 
3- سیاوش یزدانی بازیکن تیم استقلال به دلیل نقض اصول رفتار کلی با انجام بی احتیاطی که منجر به نزاع جمعی گردید علی رغم دفاعیه ارسالی و اظهار عمد نبودن عمل ارتکابی ، اعضاء کمیته انضباطی با در نظر گرفتن سوابق این بازیکن وفق ماده 51 مقررات ایشان را به یک جلسه محرومیت از مسابقه لیگ برتر و پرداخت مبلغ 200 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی نسبت به محرومیت قطعی و نسبت به جریمه نقدی قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته محترم استیناف می باشد. )
 
4- علی کریمی بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل نقض اصول کلی رفتار در بازی حساس شهرآورد که منجر به اخذ کارت زرد و متعاقب آن اخراج از زمین بازی گردید با در نظر گرفتن دفاعیات مشارالیه و عدم سابقه انضباطی ، وفق مواد 51 و 117 مقررات انضباطی و با اعمال ماده 93 آقای علی کریمی را به مبلغ 100میلیون ريال جریمه نقدی و توبیخ کتبی محکوم می نماید . ( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف است. )
 
 
 
ب - تخلفات تیم پرسپولیس :
 
5- تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس به دلیل توهین به تیم مقابل و فحاشی نسبت به داور مسابقه و پرتاب نارنجک پس از به ثمر رسیدن گل و پرتاب اشیاء و صندلی شکسته به سمت تماشاگران رقیب و ورود تماشاگر به داخل زمین و به سبب شرکت در نزاع دسته جمعی بازیکنان تیم پرسپولیس با تیم حریف که منشاء آن نیز خود بازیکن پرسپولیس بوده جمعاً به مبلغ 700 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید .( وفق مواد 86 و 56 مقررات انضباطی) لازم به ذکر است در راستای بند 5 ماده 107 از مقررات انضباطی به علت یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران پرسپولیس از بازی فصل گذشته این تیم مقابل سپاهان این یک جلسه محرومیت نیز در بازی بعدی این تیم در لیگ برتر از بازیهای خانگی به اجرا درخواهد آمد . (این بخش از رأی در مورد جزای نقدی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )
 
6- محمد حسین کنعانی زادگان به علت تحریک تماشاگران استقلال که با زدن توپ به سمت آنان ایجاد شد وفق ماده 60 مقررات انضباطی با اعمال ماده 93 به پرداخت مبلغ 200 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می گردد .( این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )
 
7- شجاع خلیل زاده به علت تحریک تماشاگران تیم استقلال در طول بازی و همچنین تحقیر و توهین به داور از طریق نشان دادن علامت سکوت به داور بازی و حرکات غیرورزشی نسبت به داوران وفق مواد 55 و 60 مقررات انضباطی به دو جلسه محرومیت از مسابقات بعدی لیگ و پرداخت 200 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید. (این بخش از رأی قابل تجدیدنظر در کمیته محترم استیناف می باشد. )
 
8- در خصوص عملکرد کاپیتانهای دو تیم استقلال و پرسپولیس وریا غفوری و احمد نورالهی و همچنین عملکرد و رفتار کریم باقری مربی تیم پرسپولیس که اقدامات شایسته ایشان مانع از تشدید درگیری گردید نیز تقدیر و تشکر بعمل می آید و در سوابق انضباطی ایشان درج خواهد شد .
 
9- در مورد سوء رفتار تیمی پرسپولیس بابت اخذ 5 کارت زرد وفق ماده 58 مقررات این تیم را به مبلغ 60 میلیون ريال جریمه نقدی محکوم می نماید. ( این بخش از رأی قطعی است. )10-در مورد تخلفات فرشاد احمدزاده نیز با توجه به صدور دستور موقت به شماره 445 مورخ 98/7/1 پس از استماع دفاعیات مشارالیه در جلسه مورخ 98/7/7 رأی مقتضی صادر و اعلام و ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها