تاج: به ویلموتس پول نداده بودیم اما امروز پول به دستش رسید

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ورزش باید به‌ دور از سیاست باشد هنوز آن پولی که از فیفا می‌خواهیم نگرفته‌ایم، همه این‌ها به خاطر تحریم یک‌طرفه و ظالمانه است
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

 مهدی تاج امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در فوتسال با امکاناتی محدود و درآمد ناچیز نسبت به رقبا شرایط خوبی داریم، تمام تلاشمان این است که رقبایی که خیلی به ما نزدیک شده‌اند نتوانند از ما پیشی بگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: لیگ خوبی داریم و تیم ملی هم اکنون در اردو هستند و در دی ماه بازی چهارجانبه‌ای در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: فوتسال بانوان نیز شرایط خوبی دارد، امیدوارم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم. تمام اردوهای که در تقویم دیده شده با وجود درآمد کم به موقع برگزار شد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در فوتبال ساحلی نیز شرایط خوبی داریم، نتایجی که می‌گیریم قابل‌قبول است و امیدوارم به فینال بین‌قاره‌ای راه پیدا کند.

تاج افزود: تیم فوتبال ساحلی جوانان در گروهمان اولی هستیم، بعد از سال‌ها تیم خوبی شکل‌گرفته است و تیم نوجوانان نیز وضعیت خوبی دارد، سعی کردم میزبانی‌ها را بگیریم تا علاوه بر درآمدزایی از امتیاز میزبانی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: فردا تیم ملی امید به قطر می‌رود، چند بازی پیش از اعزام به تایلند انجام خواهیم داد. برای همه تیم‌ها بازی‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم.

* لیست تیم ملی فردا یا امشب اعلام می شود

وی در رابطه با بازگشت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سرمربی ما به ایران برمی‌گردد، لیست فردا یا امشب اعلام می‌شود. تا الآن لیگ بوده و باید بازی‌ها به اتمام می‌رسید، یکشنبه اردو برپا می‌شود سرمربی آقای ویلتموس است و برمی‌گردد.

* پول ویلموتس را نداده بودیم

تاج تأکید کرد: ما پولی به این مربی نداده بودیم و اخباری که منتشرشده درست است اما توانستیم امروز پول را به دستشان برسانیم و مشکلی وجود ندارد.

وی بابیان این مطلب که دلیل این کار تحریم‌های ظالمانه و مشکل خوردن مناسبات بانکی بوده است ادامه داد: ورزش باید به‌دوراز سیاست باشد هنوز آن پولی که از فیفا می‌خواهیم نگرفته‌ایم، همه این‌ها به خاطر تحریم یک‌طرفه و ظالمانه است.

* مذاکره غیر شفافی با فیفا برای حضور بانوان نداشتیم

رئیس فدراسیون فوتسال با اشاره به حضور بانوان در مسابقات فوتبال بیان داشت: برای حضور بانوان به فیفا نامه زدیم، هیچ مذاکره غیر شفافی نبوده است و اخیراً در نامه‌ای از ما تشکر کردند و گفتند کار تاریخی انجام داده‌ایم.

وی عنوان داشت: فیفا از ما خواست شرایط حضور بانوان در لیگ را نیز هموار کنیم ما هم پاسخ دادیم که باید شرایط فراهم شود و مذاکره دیگری صورت نگرفته است.

* فوتسال یکی از بهترین لیگ های جهان است

تاج گفت: فوتسال ایران یکی از بهترین لیگ‌های جهان است، در فوتبال فاصله زیادی داریم بعد از آن فوتسال است که تماشاگران زیادی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: بلیت الکترونیکی باید حتماً انجام شود باید بپرسیم چرا تاکنون انجام‌نشده است؟ قطعاً به خاطر کم‌کاری بوده است و این موضوع باعث شده تا تعداد تماشاچیان را دقیق نداشته باشیم.

وی افزود: قبلاً به‌صورت تخمینی تعداد نفرات را اعلام می‌کردیم، ارزیابی من این است اگر لیگ را جدی نمی‌گرفتیم نمی‌توانستیم حضور بانوان را فراهم کنیم، نیروی انتظامی و وزارت بسیار در این موضوع کمک کردند.

* هنوز مردم باور ندارند که باید بلیت تهیه کنند

تاج بیان داشت: نواقصی در خرید بلیت الکترونیکی وجود دارد، هنوز مردم باور ندارند که باید بلیت تهیه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: برخی از زیر میله‌ها یا از بالای میله‌ها وارد می‌شوند، اینکه تلویزیون این‌ها را نشان می‌دهد نقص کار ما نیست، باید فرهنگ‌سازی شود، بعد آن باید برای رفع شعارهایی که داده می‌شود دوربین به‌اندازه کافی نصب شود، دوربین‌های چهره زن بیشتر شود که به شدت پیگیر هستیم.

* شعار تجزیه طلبی پسندیده نیست

وی افزود: شعار تجزیه‌طلبی پسندیده نیست با آن‌ها باید برخورد شود، تعداد زیادی به ورزشگاه آمدند، برای بازی تراکتور باختند، تماشاگران زباله‌ها را جمع کردند، حریف را تشویق کردند، یک عده وارد شدند که سوابق خوبی ندارند با این تعداد برخورد خواهد شد، امروز در ورزشگاه امام رضا (ع) نوشته‌شده بود "چو ایران نباشد تن من مباد " شعار اصلی ورزشگاه این است آن تعداد محدود را نباید به تبریز یا دیگر باشگاه‌ها نسبت داد، تعدادی که بودند و هستند ما از طریق شماره صندلی و دوربین چهره زن آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

تاج خاطرنشان کرد: محرومیت تماشاگران مانند این است به خاطر ورود به فضای سبز دور آن را سیم‌خاردار کشید به خاطر عده‌ای محدود نباید همه را محروم کنیم.

* بازی با هنگ کنگ احتمالا در مشهد برگزار می شود

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان داشت: احتمالاً بازی هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی در مشهد برگزار شود باید با AFC مذاکره کنیم و شرایط را فراهم کنیم استادیوم امام رضا (ع) شرایط خوبی دارد و پتانسیل این میزبانی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: صدها میلیارد صرف هزینه‌های ساختمان کمپ تیم ملی فوتبال شده است، پنج زمین استاندارد دارد که تا ۱۷ ربیع‌الاول ساختمان فوتسال افتتاح می‌شود.

وی در خصوص بازی تدارکاتی برای تیم ملی گفت: بسیاری از کشورها مذاکره کردیم و نپذیرفتند که بازی تدارکاتی داشته باشند ولی ما دنبال برگزاری یک بازی هستیم هیچ فیفادی از دست ندادیم تیم امید بیشترین اردوهای تدارکاتی داشته منابع ما کافی نیست، برای بازی با بحرین دولت سه میلیارد کمک کرد و دیگر نتوانست کمک کند ولی کمک زیادی برای انتقال پول از ایران به دبی و بعد از آن به ترکیه برای ویلتموس کمک کردند.

* سهمیه ایران در آسیا 3+1 است

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: ما سقف سهمیه را در لیگ آسیا داریم.سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سقف سهمیه یعنی ۳+۱ است فقط چند کشور این تعداد سهمیه را دارند.

تاج اضافه کرد: داور ایران و عراق تغییر کرد چراکه داور اردنی و عرب بود پیش داوری نکردیم ولی در نامه که نوشیم قید کردیم عرف نیست عرب برای عرب سوت بزند داور تغییر کرد و داور سریلانکایی انتخاب شد از ای اف سی و فیفا بخاطر تغییر ورزشگاه بازی با عراق تشکر می کنم.

* اسامی کمیته داوران به زودی اعلام می شود

وی همچنین از اعلام اسامی جدید اعضای کمیته داوران خبر داد و گفت به زودی نام اعضای جدید کمیته داوران اعلام می شوند.

* پول های کمیته انضباطی کفاف ما را نمی دهد

تاج با اشاره به پول‌های کمیته انضباطی تصریح کرد: پول‌های کمیته انضباطی وارد خزانه‌داری می‌شود اما مقدار ناچیز است که کفاف ما را نمی‌دهد.

* در دوساعت نمی توانیم کار فرهنگی کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: تماشاچیان از جاهای مختلف به استادیوم می‌آید، ما نمی‌توانیم در دو ساعت کار فرهنگی انجام دهیم، صداوسیما باید فرهنگی سازی انجام دهد، این مأموریت فرهنگی را با این فعالیت گسترده ورزشی نمی‌توان به فدراسیون‌ فوتبال واگذار کرد و عملیاتی نیست.

*برکناری فتاحی به خاطر جابه جایی است!

تاج با اشاره به تغییر صورت گرفته در سازمان لیگ برتر تصریح کرد: فتاحی سال‌ها در سازمان لیگ زحمت‌کشیده است، این نظم برگزاری مسابقات به خاطر زحمات آقای فتاحی است، جابجایی همه‌جا بوده و برکناری فتاحی هم به خاطر جابجایی است.

* در همه جا تغییرات می‌شود از صبح 6 بار این سوال را پرسیدید!

وی تصریح کرد: تغییر در همه بخش‌ها عملی است و خیلی طبیعی است در این‌همه وزارت خانه تغییر انجام می‌شود کسی سؤال نمی‌کند، یک کمیته مسابقات را تغییر دادم از صبح قریب به شش بار این سؤال را از من پرسیدند.

* فغانی نماینده ایران است

تاج خاطرنشان کرد: فغانی به‌عنوان نماینده ایران است. در AFC ۱۵ سمت داریم و هیچ‌گاه در کمیته داوران نماینده‌ای در هیئت‌رئیسه نداشته‌ایم که الآن داریم، جابجایی‌هایی هست و هر تغییری دهیم برای رشد فوتبال است.

* کی روش برای فوتبال ایران زحمت کشید

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کی روش برای فوتبال زحمت کشید زحمت برای ساختمان فوتبال کشیدند در شرایط سختی آنجا را ساختیم کار خوبی انجام‌شده است و فکر می‌کنم برای 20 سال آینده کشور را پاسخ می‌دهد.

* سرمربی ایران پروازی نیست

وی در پایان تأکید کرد: سرمربی ایران پروازی نیست هرچند ازنظر مالی ما همچنان در تنگنا هستیم.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها