مسئول مسابقات لیگ یک فوتبال: نمی‌خواهیم لیگ نیمه‌تمام بماند

فریبرز محمودزاده مسئول مسابقات لیگ یک: طرح های ما برای تعطیلی یا از سر گیری مسابقات آماده است و منتظر اعلام نظر ستاد کرونا هستیم
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال با حضور در برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" شبکه ورزش درباره وضعیت ادامه لیگ یک گفت: بر کسی پوشیده نیست که سلامت و نشاط مردم در اولویت اول همه مسئولین و باشگاه‌ها است. هر تصمیمی که در خصوص مسابقات هر رده‌ای گرفته شود، به لیگ‌های بعدی تعمیم داده می‌شود چون بحث صعود و سقوط تیم‌ها به همدیگر مربوط است. 

وی ادامه داد: توقف مسابقات فوتبال با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا اتفاق افتاد و ما برای شروع باید دوباره از همان نقطه شروع کنیم. همه ما تابع ضوابط نظام جمهوری اسلامی هستیم و ورزش هم جزئی از آن است. بنابراین تا زمانی که مجوز لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر نشود، تیم‌های هیچ لیگی حتی حق تمرین را هم نخواهد داشت. 

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول عنوان کرد: یکی از نکات کلیدی برگزاری مسابقات در قبل از توقف بازی‌ها، بازی بدون تماشاگر بود. بنابراین در شروع مجدد مسابقات لیگ هم با دستوراتی که فیفا داده همین‌طور خواهد بود. فیفا می‌توانست همه چیز را رها کند ولی به‌عنوان یک نهاد بالادستی هم بحث اقتصادی و هم بحث سلامتی باشگاه‌ها را رعایت می‌کند. اخیراً یکی از روزنامه‌ها تیتر زده بود که در صورت لغو کلیه مسابقات فوتبال، آگهی ترحیم فوتبال را هم بخوانید. شاید این تیتر تند باشد ولی در پس پرده آن باید تحلیل‌های زیادی کرد. ما نباید به راحتی در مورد لغو مسابقات حرف بزنیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه ما برای هر نوع مجوز لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا یک پلن در نظر گرفته‌ایم، اظهار داشت: در جدول مسابقات لیگ یک هفت تیم اول مدعی صعود به لیگ برتر هستند. تیم هوادران تهران یک بازی معوقه با سپیدرود رشت دارد که اگر آن بازی را ببرد، همراه با تیم فجر سپاسی شیراز آن‌ها هم روی کاغذ کاندید صعود هستند. از طرفی از ردیف 11 تا 18 هم کاندید سقوط هستند.

او افزود: در لیگ برتر اصولاً عنوان قهرمانی مهم است ولی در لیگ یک اگر به یک تیمی اعلام کنیم شما بین صعود به لیگ برتر و قهرمانی کدام را انتخاب می‌کنید قطعاً می‌گوید صعود به لیگ برتر. ما هشت بازی باقی مانده و 24 امتیاز دست نخورده داریم. چرا در تحلیل‌های چند هفته اخیر همه اولویت را حفظ سلامت می‌گویند ولی به این سوال که در صورت لغو مسابقات تکلیف تیم‌های صعود و سقوط‌کننده چه می‌شود جوابی ندارند. 

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول گفت: ما همگی آماده هرگونه پیشنهادی با اولویت سلامت هستیم. پلن‌های ما برای برگزاری هم آماده است ولی خواهش می‌کنم از دادن نظرات بر مبنای منافع شخصی خودداری کنند. براساس منافع جدول نباید نظر بدهند. تیم‌های لیگ یک هم به ما پیشنهاد داده‌اند.

محمودزاده بیان کرد: فیفا در بخش نقل و انتقالاتی یک بسته پیشنهادی داد مبنی بر اینکه فدراسیون‌های ملی در بخش برگزاری قدرت انعطاف دارند و حتی تصمیمات میدانی در فدراسیون‌های ملی بگیرند. فیفا می‌گوید تا جایی که می‌توانید با حفظ سلامت و نظریه دولتمردان‌تان نشاط و شادی را لحاظ کنید. فیفا در پیشنهاد اخیر خود به دلیل توقف دو ماهه که در لیگ‌های فوتبال دنیا به وجود آمد پیشنهاد داد که تعویض‌ها به پنج تعویض افزایش پیدا کند. حتی فیفا گفته در فصل آینده هم این قانون را اجرا کنید.

وی تأکید کرد: در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پلن‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم که جدول به هر دلیلی نیمه کاره باقی نماند. ما از دو ماه قبل مکاتبه‌هایی با باشگاه‌ها داشته‌ایم که وضعیت نور ورزشگاه‌ها را درست کنند چون ممکن است بازی‌ها را در فصل گرما برگزار کنیم.

محمودزاده در واکنش به این خبر که تیم‌های استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند بازیکن خارجی بگیرند، خاطرنشان کرد: من یک تشکر از آقایان بهاروند و محمدنبی کنم چون جلسات مختلفی در مورد این مسئله برگزار کردند. یک کارگروه ویژه بازیکنان خارجی متشکل از دپارتمان بین‌الملل فدراسیون، کمیته نقل و انتقالات، کمیته انظباطی، کمیته تعیین وضعیت و تدوین مقررات تشکیل شده است که بنده هم عضو آن هستم. این کارگروه دارد این مسئله را بررسی می‌کند. من این نوید را بدهم باشگاه‌ها در فصل آینده تا نتوانند پرونده‌های بین‌المللی خودشان را تعیین تکلیف نکنند صد درصد در جذب بازیکن خارجی محدودیت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها