واکنش شخصیت های ورزشی به رفتار پلیس آمریکا

تاکنون چهره‌های ورزشی زیادی از جمله بازیکنان شاغل در بوندس‌لیگا و لیگ برتر انگلیس به کشته شدن شهروند سیاه‌پوست ایالت مینه‌سوتا جورج فلوید توسط یک مأمور پلیس این کشور واکنش‌ نشان داده‌اند. در NBA هم ستاره‌های سابق این رقابت‌ها از جمله کریم عبدالجبار ، استفن جکسون ، مایکل جردن و سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا مراتب اعتراض خود را به این اتفاق ابراز داشته‌‌اند
دسته بندی:

معرفی برنامه

مایکل جردن ستاره سابق تیم شیکاگوبولز و مالک فعلی تیم شارلوت هورنتس هم با انتشار بیانیه‌ای به این اتفاق واکنش نشان داده است.
 
در بیانیه جردن آمده است: «من عمیقاً متأسفم. واقعاً روحم به درد آمد و مسلماً خشمگین هستم. درد، خشم و ناراحتی همه را می‌بینم و احساس می‌کنم. من در کنار تمام آن کسانی که علیه این نژادپرستی دیرینه و خشونت علیه مردمی از رنگ ما به پا خواسته‌اند، هستم. دیگر به اندازه کافی دیگر تحمل کرده‌ایم. من جوابی ندارم اما صدای یکپارچه ما قدرت‌مان و ناتوانی دیگران در تفرقه‌اندازی میان ما را نشان می‌دهد. ما باید به حرف یکدیگر گوش کنیم، دلسوزی و یکدلی نشان دهیم و هرگز به چنین قساوت‌های بی‌معنایی پشت نکنیم. باید به اعتراضات صلح‌طلبانه‌مان علیه بی‌عدالتی ادامه دهیم و خواهان جوابگویی درباره این موضوع باشیم. صدای واحد ما باید روی رهبران ما برای تغییر قوانین‌مان فشار بیاورد یا اینکه باید از آرای‌مان برای ایجاد یک تغییر سیستماتیک استفاده کنیم. هر یک از ما باید بخشی از راه حل باشد و همه ما باید در کنار هم تلاش کنیم تا مطمئن شویم عدالت در مورد همه اجرا می‌شود. من با خانواده جورج فلوید و بیشمار افراد دیگری که جان‌شان را به خاطر بی‌عدالتی و رفتارهای نژادپرستانه ظالمانه و بی‌معنی از دست داده‌اند، ابراز همدردی می‌کنم».
 
همچنین  «گرگ پاپاویچ» سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا به شدت اتفاق های اخیر را محکوم کرده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را یک نادان توصیف کرده است و درپی اقدام باشگاه لیورپول در حمایت از جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزشمند است»، باشگاه‌های چلسی و نیوکاسل نیز در حساب توییتری خود پست‌های مشابهی منتشر کردند .
در عین حال جردن باروز چهره سیه چرده کشتی آمریکا با انتشار تصویری به رنگ سیاه از این روز به عنوان سه شنبه سیاه نام برد. باروز چند روز پیش نیز پس از قتل فلوید توسط پلیس آمریکا که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم آمریکا و مخصوصا سیاه پوستان این کشور شده بود، با انتشار یک پست در اینستاگرام با اشاره به تبعیض در قبال سیاه پوستان آمریکایی در بخشی از متن خود نوشت: شرم بر شما باد، عجیب است که پس از سال‌ها هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم.
 
 
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها