میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه «ورزش تعطیل نیست»

معرفی برنامه

میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه «ورزش تعطیل نیست» گفت : مربگیری حرفه ای ، سوای سایر مشاغل به شمار می رود به این مفهوم که یک بازیکن با اندوخته فراوان ، برای ورود به عرصه مربیگری باید از نقطه صفر شروع کند و دوره های آموزشی لازم را در این خصوص بگذراند.

ماجدی اظهار کرد : تا قبل از شروع کرونا کلاس های آموزشی مربیگری در کشور ادامه داشت ولی در فاصله تعطیلی چندماهه ناشی از این بیماری ، فرصت خوبی دست داد تا دوره های مختلف آموزشی مربیگری فوتبال و فوتسال در مدارج متنوع ، مورد بروزرسانی قرار گیرند.

وی افزود : در همین راستا از 20 اسفند با مشارکت مربیان و کارشناسان فوتبال کشور در کنار تعداد 247 مدرس داخلی (مردان و بانوان)  در فضای مجازی نسبت به بروزرسانی سرفصل های کتاب های آموزشی این مبحث پرداختیم تا بتوانیم پس از اتمام دوران کرونا نسبت به ادامه آموزش های لازم مطابق با استانداردهای جهانی بپردازیم.

ماجدی به اشاره به موضوع مالی شرکت در دوره های آموزش مربیگری گفت: گرچه انتقاداتی درخصوص هزینه های دوره های آموزشی مربیگری در کشور وجود دارد ولی محاسبه ساده خدماتی که به شرکت کنندگان این دوره ها ارائه می شود در کنار هزینه حضور مربیان باتجربه داخلی و خارجی ، نشان می دهد که این انتقادات بجا نیست.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با تاکید بر استعداد مربیان داخلی بیان داشت : بدون شک با اندکی تامل و برنامه ریزی درخصوص دوره های آموزشی مربیان ، قطعا در آینده شاهد بهترین مربیان جهان از کشورمان خواهیم بود.

وی افزود : در کلاس های آموزشی درب ورود به عرصه مربیگری به روی متقاضیان باز می شود ولی برای پخته شدن و کسب توانایی های لازم باید حتما به صورت عملی نیز مورد آموزش قرار گرفت و در کنار پیشکسوتان این عرصه به کسب تجربه نیز پرداخت.

ماجدی با اشاره به فرصت خوب آموزش از مربیان خارجی حاضر در کشور گفت : وقتی یک سرمربی خارجی در کشور وارد می شود در وهله نخست باید فرصت لازم را برای وی درخصوص شناخت تیم و زمینه های مربوطه فراهم نمود ، سپس در اولویت بعدی می بایست زمینه ارتباط و نظارت وی بر تیم های پایه کشور را نیز ایجاد کرد ، همچنین این مربی باید ارتباط مستمر با کمیته آموزش فدراسیون داشته باشد تا بتوان ضمن بهره مندی از تجربه ها و اندوخته های وی ، در دوره های آموزشی مربیان کشورمان از دانسته هایش استفاده کرد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درخصوص دلیل کناره گیری از باشگاه استقلال تهران گفت : روزی که به عنوان عضو فنی هیئت مدیره استقلال انتخاب شدم ، متاسفانه نظراتم در مباحث فنی تیم اعمال نمی شد و از من نظری گرفته نمیشد این موضوعی درحالی بود که از همان ابتدای صحبت در خصوص آغاز همکاری با وینفرد شفر به عنوان سرمربی تیم ،  به دلیل مشکلات مالی پرداخت دستمزد سرمربیان خارجی به دلار با حضور مربیان خارجی در تیم مخالفت نمودم که این موضوع نیز مورد توجه مسئولان باشگاه قرار نگرفت لذا وقتی نظراتم مورد استفاده قرار نمی گرفتند پس از سه بار استعفا بالاخره از این سمت کناره گیری نمودم ولی به واقع دلیل اینکه چرا نظرات فنی من مورد استفاده قرار نمی گرفت را نمی دانم.

ماجدی ادامه داد : مهمترین دلیل رفتن استراماچونی از استقلال نیز همین مشکل مالی پرداخت دستمزد سرمربیان بود چه بسا حضور ایشان بسیار برای تیم بسیار مفید بود ولی وقتی برای پرداخت دستمزد مشکل داریم استفاده از سرمربیان خارجی عاقلانه نیست بنابراین با شرایط فعلی نباید استقلال و پرسپولیس به استفاده از مربی و بازیکن خارجی بپردازند که در نهایت پس از بدهی های فراوان به مربیان و بازیکنان خارجی ، باشگاه استقلال به این نتیجه رسید که نباید به گزینه های خارجی فکر کند.

وی درخصوص خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت : تا زمانیکه به دولت وصل باشیم وضعیت همین است و تغییر در شرایط این دو باشگاه اتفاق نمی افتد.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پایان صحبت های خود ، با تمجید از حضور سرمربی فعلی استقلال اظهار داشت : فرهاد یک مربی جوان و با هوش است و نباید وی را با کسب نتیجه هایش ، ارزیابی کرد بلکه باید به او فرصت داد تا کار خود را انجام بدهد و بتواند تیم را به آنجا که باید برساند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها