کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / ایران با 9 مدال رنگارنگ قهرمان شد

تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 برنز بعنوان قهرمانی دست یافت
دسته بندی:

معرفی برنامه

سی و یکمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای 24 و 25 فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار و در پایان تیم ایران با 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و 3 برنز و کسب 194 امتیاز با اقتدار قهرمان شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات تیم ایران توسط پژمان پشتام، ناصر علیزاده، مهدی بالی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی محسن نژاد و میثم دلخانی در اوزان 60 و 63 کیلوگرم به مدال نقره و پویا دادمرز، حسین اسدی و امین کاویانی نژاد در اوزان 55، 67 و 72 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

در رده بندی تیم نیز تیم ایران با کسب 194 امتیاز با اقتدار بعنوان قهرمانی رسید و تیم های قزاقستان و قرقیزستان با کسب  پس از تیم ایران به ترتیب با 156 و 153 امتیاز دوم و سوم شدند.

 

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

 

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دیدار نخست با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر داواباندی مونخ اردن از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر کاتوبک عبدیکریم از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل مردان اله یاروف از ترکمنستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محسن نژاد در این مرحله مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه 9 بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 7 المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 از سد هان جائه چانگ از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل سلطان آسیتولی از قزاقستان با نتیجه 8 بر 3 و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به غیبت الاجامی از عراق به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با تسوچیکا شیمویامادا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر آشو از هند را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آزات سادیکوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 6 به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.  وی در این دیدار با نتیجه 2 بر یک محمود بخشیلوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور اول با نتیجه 9 بر صفر کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی با توجه به حضور نیافتن کشتی گیران عراقی و فلسطینی به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، پشتام در این مرحله با نتیجه 7 بر 7 مقابل سینگ گورپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال دالر رضازاده از تاجیکستان بود که به روی تشک حاضر نشد و پشتام نیز به مدال طلا رسید.

در وزن 82 کیلوگرم که مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود، مهدی ابراهیمی در گروه 2 در کشتی نخست خود مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 6 بر صفر مغلوب شد وی در مبارزه بعد نیز با نتیجه 2 بر یک مقابل کالیدین آسیکیف از قرقیزستان شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. وی در کشتی بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر 4 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مقابل آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست در دور بعد با توجه به غیبت علی الکابی از عراق به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی نفسگیر با نتیجه 11 بر 9 یرولان ایسکاکوف دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار سئونگ جون کیم از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر 5 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مورات رامانوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 14 بر 5 سهراب فاتویف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف یوسفی در این دیدار علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه 5 بر 1 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

 

55 کیلوگرم: 1- ایو شیوتانی (ژاپن) 2- الهام بهرام اف (ازبکستان) 3- نورمحمد عبداله یف (قرقیزستان) و پویا دادمرز (ایران)
60 کیلوگرم: 1- آدیوس سلطانگالی (قزاقستان) 2- مهدی محسن نژاد (ایران) 3- سئونگ هاک کیم (کره جنوبی) و آیاتا سوزوکی (ژاپن)
63 کیلوگرم: 1- سلطان آسیتولی (قزاقستان) 2- میثم دلخانی (ایران) 3- جیوچی هیانگ (چین تایپه) و هان جائه چانگ (کره جنوبی)
67 کیلوگرم: 1- تسوچیکا شیمویامادا (ژاپن) 2- آلمات کبیسبایف (قزاقستان) 3- حسین اسدی (ایران) و آمانتور اسماعیل اف (قرقیزستان)
72 کیلوگرم: 1- هان سو ریو (کره جنوبی) 2- روسلان تساریف (قرقیزستان) 3- امین کاویانی نژاد ایران) و تایشی هوری (ژاپن)
77 کیلوگرم: 1- پژمان پشتام (ایران) 2 – دالر رضازاده (تاجیکستان) 3- دمیو ژادرایف (قزاقستان) و کایراتبک توگولبایف (قرقیزستان)
82 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 2- کالیدین آسیکیف (قرقیزستان) 3- ساتوکی موکایی (ژاپن) 4- یوگنی پولیوادوف (قزاقستان) ... 6- مهدی ابراهیمی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) 3- رستم آساکولوف (ازبکستان) و سئونگ هوان لی (کره جنوبی)
97 کیلوگرم: 1- مهدی بالی (ایران) 2- سئونگ جون کیم (کره جنوبی) 3- یرولان ایسکاکوف (قزاقستان) و بکسلطان محموداف (قرقیزستان)
130 کیلوگرم: 1- علی اکبر یوسفی (ایران) 2– علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان) 3- مورات رامونوف (قرقیزستان) و مین جون کیم (کره جنوبی)

 

رده بندی تیمی: 1- ایران 194 امتیاز 2- قزاقستان 156 امتیاز 3- قرقیزستان 153 امتیاز 4- ژاپن 133 امتیاز 5- کره جنوبی 125 امتیاز 6- ازبکستان 117 امتیاز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها