باخ: سه هفته دیگر تکلیف مسابقات انتخابی المپیک مشخص می‌شود

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد تا سه هفته دیگر تکلیف برگزاری ادامه مسابقات کسب سهمیه المپیک و تاریخ دقیق المپیک مشخص می‌شود.
دسته بندی:

معرفی برنامه

به گزارش کمیته ملی المپیک، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) صبح امروز با برگزاری ویدئو کنفرانس با کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف، به تشریح وضعیت بازی‌های توکیو۲۰۲۰ پس از تصمیم به تعلیق این بازی‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ایران که به نمایندگی از کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز در این ویدئو کنفرانس حضور داشت در خصوص بحث‌های مطرح شده در این نشست تصویری گفت: نخستین و مهم‌ترین بحث مطرح شده در خصوص سهمیه‌ها بود که باخ اعلام کرد کلیه سهمیه‌های کسب شده از سوی کشورها تا این تاریخ توسط IOC به قوت خود ، باقی و برنامه ریزی جهت برپایی رویدادهایی مربوط به باقی سهمیه‌ها تا سه هفته آینده توسط کارگروهی از کمیته بین المللی المپیک با فدراسیون‌های جهانی هر رشته تدوین و ارسال می‌شود.

وی افزود: بحث بعدی تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱ (نام این بازی‌ها همچنان المپیک توکیو ۲۰۲۰ خواهد بود) از سوی کارگروهی دیگر بود که تا سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

فخری در ادامه گفت: رصد مسابقات جهانی، لیگ‌های حرفه‌ای و رویدادهای قاره‌ای سال آینده هم مورد ارزیابی این کارگروه خواهد بود که نسبت به تغییر تاریخ، لغو برخی مسابقات بین‌المللی با فدراسیون‌های جهانی نیز ارتباط خواهند گرفت و سپس نسبت به تعیین بهترین تاریخ برای برگزاری بازی‌ها اقدام خواهد شد. کلیه برنامه‌های المپیک سولیداریتی که جهت بازی‌های ۲۰۲۰ طراحی و اعلام شده بود تا زمان برپایی بازی‌ها یعنی ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت که شامل پرداخت حقوق قهرمانان و دیگر برنامه‌هاست. 

وی در پایان گفت: کلیه هزینه‌های صورت گرفته توسط کشورها به قوت خود باقی و تضمین می‌شود. همچنین تمام سر رسیدهای پرداخت تا اطلاع ثانوی تعلیق است بنابراین رزرو هتل‌ها، بلیت‌ها و قراردادهای فی مابین خطوط هواپیمایی و همچنین هزینه‌های پرداختی برای سال آینده لحاظ خواهد شد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها