داورزنی: پس از المپیک «الکنو» را ارزیابی کنیم

معرفی برنامه

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با حضور در برنامه لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از شبکه ورزش درباره نتایج تیم ملی گفت: اگر تیم ملی والیبال ایران را با ۱۵ تیم مسابقات مقایسه کنیم متوجه خواهید شد که تیم‌هایی مانند فرانسه، روسیه، برزیل و لهستان از ثبات کادر فنی برخوردار بودند. تیم ملی برزیل از المپیک ۲۰۱۶ باهمین تیم کار کرده است و تیم‌های لهستان و فرانسه نیز تقریباً ۸۰ درصد ترکیب چند سال گذشته خود را حفظ کرده اند.
 
وی تاکید کرد: تیم‌های اروپایی مرتب در رقابت‌های اروپا شرکت می‌کنند و مدام با یکدیگر مسابقه دارند و این چیزی است که در آسیا با کمبود جدی آن مواجه هستیم.
 
داورزنی اظهار داشت: چند روز گذشته به دلیل نتایج تیم ملی از مردم عذرخواهی کردم. فراز و نشیب‌های تیم ملی احساسات مردم را جریحه دار کرد اما مردم این را بدانند که ما طبق برنامه پیش رفته ایم و در این مسابقات نتیجه برای ما اهمیتی نداشت. اگر هدف تیم ملی کسب نتیجه بود شاید می‌توانستیم ۱۰ پیروزی به دست آوریم و این کار شدنی است.
 
رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: دربرخی از لحظات، تیم ملی می‌توانست نتیجه را تغییر دهد اما اصرار کادر فنی این بود تا بازیکن در شرایط سخت محک داده شود. این مسابقات نشان داد در دریافت مشکل جدی داریم و خود بازیکنان هم از این وضعیت ناراحت بودند.
 
وی درباره ادعای پیمان اکبری مبنی بر درخواست الکنو برای حضور او در مسابقات گفت: در ابتدا قرار بود دو مربی ایرانی در کادر فنی حضور داشته باشند اما پس از اصرار الکنو برای استفاده از مترجم روس مجبور شدیم از یک مربی ایرانی استفاده کنیم. نظر الکنو این بود که در لیگ ملت‌ها یک مربی ایرانی و در المپیک یک مربی دیگر مورد استفاده قرار گیرد و همین عدم تمایل پیمان اکبری را نشان داد. الکنو با توجه به قهرمانی تیم تندروان در مسابقات لیگ برتر، او را به عنوان دستیار ایرانی اش انتخاب کرد.
 
داورزنی در پاسخ به این سوال که اعضای کمیته فنی که خود الکنو را انتخاب کرده اند حال به یکی از منتقدان او تبدیل شده اند، چرا؟ کسی نمی‌تواند در سطح بین المللی نسبت به توانمندی‌های الکنو صحبتی کند. باید صبر کنیم و پس از المپیک سرمربی را ارزیابی کنیم. در برخی از تصمیمات خود الکنو باید توضیح دهد و او پس از حضور در ایران در کنفرانس خبری شرکت خواهد کرد. باید فشارها را از روی تیم برداریم تا گام به گام پیش رویم و به آرمانمان در المپیک دست یابیم.
 
وی درباره نظرش از کسب نتیجه تیم ملی در المپیک گفت: از ابتدا آرمانی را در نظر گرفته ایم که مبنی بر باوری بوده که بازیکنان ایرانی این توانایی را دارند و برنامه ریزی ها نیز بر همین اساس ریخته شده است. باید تحمل کنیم و بر این باور باشیم که نتیجه خواهیم گرفت.
 
رئیس فدراسیون والیبال گفت: در حال حاضر صلاح نیست درباره عملکرد الکنو صحبت کنیم. او باید در المپیک شرکت کند و سپس بر اساس نتایجش ارزیابی کنیم که انتخاب فدراسیون و کمیته فنی درست یا غلط بوده است. البته این را در نظر بگیریم که قرارداد الکنو به نحوی منعقد شده که او نمی‌تواند نسبت به نتایج بی تفاوت باشد.
 
داورزنی درباره حضور کادر فنی در المپیک نیز گفت: الکنو در المپیک نیز به همراه مترجمش و همچنین تندروان و توتولو حضور دارد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها