استراماچونی: می‌خواهم ساختار استقلال را درست کنم و کمبودها فلسفه‌ام را تغییر نمی‌دهند

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل گل ریحان البرز در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، اظهار داشت: بازی‌های حذفی برای ما خیلی مهم است و هر حریفی که باشد، می‌خواهیم از این مرحله عبور کنیم. به حریف‌مان احترام می‌گذاریم و فرصتی داشتیم که در زمان آماده‌سازی با این تیم بازی کنیم. در آن دیدار دیدم که تیم خوبی بودند و نشانه‌های خوبی داشتند.
 
وی در ادامه افزود: به مربی تیم گل ریحان یعنی محمد نصرتی تبریک گفتم، چون تیمش عملکرد خوبی مقابل ما داشت. در تمام کشورها، تیم‌های بزرگ باید در جام حذفی تمرکز داشته باشند، چون تیم‌های کوچک این موقعیت را دارند که با تیم‌های بزرگ بازی کنند، بنابراین فکر نمی‌کنم دیدار فردا برای تیم من آسان باشد.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: منظورم از تیم کوچک بودن یعنی اینکه از لیگ پایین‌تر قرار است با ما بازی کنند و منظوری نداشتم. یعنی اینکه در لیگی حضور داریم که آنها نیستند. ما به این تیم احترام می‌گذاریم و مربی‌شان محترم است. در نیمه دوم بازی تدارکاتی بهتر از ما بودند و می‌دانم بازیکنان خوبی مثل خرسندنیا، دیوسالار و ... دارند. به همین دلیل باید تمرکز زیادی برای بازی فردا داشته باشیم، به خصوص اینکه تاکنون در لیگ نباخته‌اند.
 
استراماچونی در واکنش به مصدومیت محسن کریمی به دلیل پارگی رباط صلیبی و نبود مهاجم در تیمش تصریح کرد: اینجا باید نکته مهمتری را باز کنم. از زمانی که به استقلال آمده‌ام، ایده من این بوده است که بازی هجومی به نمایش بگذارم و با سیستمی که دو مهاجم در میدان حاضر خواهند بود، بازی کنیم. در اول فصل به خاطر کمبود بازیکنان هجومی با یک فوروارد بازی کردیم. پس از بازی اول، تصمیم گرفتم اهمیتی ندهم به بازیکنانی که ندارم و تصمیم گرفتم با فلسفه خودم بازی کنم، حتی اگر بازیکنان پرفکت و کامل را برای سیستم خودم نداشته باشم. وقتی استقلال من را استخدام کرد، برنامه‌شان این بود که در گذر زمان چیزی برای آنها بسازم. حتی اگر خیلی از بازیکنان را در قسمت جلوی زمین نداشته باشم، ولی برنامه‌ام را تغییر نمی‌دهم. الان قطعاً افرادی را که برای سیستم خود در قسمت هجومی نیاز دارم، در اختیار ندارم. باز هم تأکید می‌کنم با این شرایط هم می‌خواهم فلسفه خودم را ادامه می‌دهم.
 
وی ادامه داد: اگر حتی بازیکنانی در پست اصلی‌شان نیز نباشند، هدف‌مان تغییر نخواهد کرد. من می‌خواهم ساختار را درست کنم. زمانی که فصل نقل‌وانتقالات برسد، بازیکنان مدنظر را اضافه خواهیم کرد. ما باید فلسفه‌مان را قوی کنیم و به همین دلیل دوست داشتم این نکته را توضیح دهم.
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به مصدومیت سیدحسین حسینی گفت: این بازیکن در نیمه اول بازی با ذوب‌آهن مصدوم شد، اما به بازی ادامه داد و حس خوبی داشت، اما پس از بازی دیدیم که دستش ورم دارد. امروز با کادر پزشکی مشورت کرده و برای بازی کردن حسینی تصمیم خواهند گرفت. اگر هم بازی نکند، پورحمیدی گلر خوبی است. در واقع ما دو گلر خوبی داریم.
 
استراماچونی در رابطه با اینکه اگر حسینی به بازی نرسد، گلر سوم چه بازیکنی خواهد بود، گفت: یک بازیکن از زیر 21 سال می‌آوریم. ما دو گلر خوبی در تیم امیدها داریم و با آقای غلامپور تصمیم می‌گیریم چه کسی گلر سوم باشد.
 
وی در رابطه با عدم نتیجه‌گیری استقلال در لیگ برتر گفت: در وهله اول خیلی متأسفم که نتوانستیم بازی قبلی را ببریم، اما اگر بخواهیم نسبت به بازی اول‌مان قضاوت کنیم، کارمان خوب بوده است. صادقانه بگویم خیلی‌ها موافق هستند که یکسری امتیازات را در شرایط خاص از دست دادیم. ما لیاقت این موقعیت را در لیگ نداریم و هیچ‌کس از این موضوع راضی نیست. همین‌طور که به همکاران‌تان توضیح دادم می‌خواهیم تیمی قوی و محکم برای استقلال بسازیم، چون تنها راه برای موفقیت است. این مسئله بهانه نیست و چیزی است که روی آن کار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها