نایب قهرمانی تیم کاراته ایران در پنجمین مرحله لیگ جهانی

نمایندگان کاراته ایران با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز به کار خود در پنجمین مرحله از رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان پایان دادند
دسته بندی:

معرفی برنامه

پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان به میزبانی توکیو ژاپن امروز به پایان رسید و تیم ملی کشورمان در بخش مردان و بانوان پس از تیم ژاپن بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.
برای تیم ملی کشورمان در این پیکارها سارا بهمنیار، مدال طلا، ذبیح اله پورشیب و صالح اباذری مدال نقره، مجید حسن نیا و بهمن عسگری مدالهای برنز را کسب کردند.
در خاتمه این رقابتها تیم ژاپن با ۸ طلا، ۳ نقره و ۹ برنز قهرمان شد، تیم ایران با ۱ طلا، ۲نقره و ۲ برنز نایب قهرمان شد و تیم آذربایجان با ۱ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز بر سکوی سوم ایستاد.

نتایج مبارزه نمایندگان کشورمان

سارا بهمنیار در وزن ۵۰- كيلوگرم، در دیدار فینال مقابل الکساندر رچیا از فرانسه قرار گرفت و با نتیجه 5 بر یک این حریف را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
این اولین طلای بهمنیار در لیگ های جهانی 2019 بود او در سالزبورگ اتریش به مدال نقره رسید.
بهمنیار جلنا پنهار از کرواسی، مادوری پوانسن از مالزی،آیاکا تادانو از ژاپن، باخرینیسو باباروا از ازبکستان و پونگ کو از چین تایپه را مغلوب کرد و فینالیست شد.

وزن ۸۴- كيلوگرم

کاپیتان تیم ملی بزرگسالان نیز مدال نقره وزن منهای 84 کیلوگرم را از آن خود کرد.

در فینال وزن ۸۴- كيلوگرم پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان ژاپن نیز ذبیح اله پورشیب کاپیتان تیم ملی بزرگسالان به مصاف ریاتارو آراگا ژاپنی رفت که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود کاراته کا میزبان خاتمه یافت تا کاپیتان مدال نقره را از آن خود کند.
پورشیب در این بازی هانسوکو شد.
پورشیب، کنجی گریلون از فرانسه، الوین کاراکوئی از کوزوو، آنتون ایساکو از بلاروس و در نیمه نهایی وسیچ از کرواسی را برد و فینالیست شد.

وزن ۸۴+ كيلوگرم

 صالح اباذری نماینده سنگین وزن تیم ملی مردان در فینال به مصاف جاناتان هورنه آلمانی رفت که این سومین رویارویی این 2 کاراته کا در سال 2019 بود . این 2 نفر ابتدا در لیگ جهانی امارات مقابل هم قرار گرفتند که هورنه 3 بر یک به برتری رسید. لیگ جهانی شانگهای چین دومین باری بود که هورنه و اباذری مقابل هم به میدان می رفتند و این بار برد با صالح نماینده شایسته کشورمان بود که یک بر صفر این حریف را از پیش رو برداشت.
در بازی امروز در سالن نیپون بودوکان توکیو این 2 کاراته کا بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند که این بازی را یک بر صفر حریف آلمانی به سود خود پایان داد.

اباذری تا پیش از راهیابی به فینال تارک طاها محمد از مصر، حسین دایخی از الجزایر، مهدی فیلالی از فرانسه و در نیمه نهایی مقابل گنج زاده به پیروزی رسید و فینالیست شد.

در وزن ۶۰- کیلوگرم:

مجید حسن نیا ابتدا 4 بر 2 موفق شد "بروس داگلاس" از برزیل را شکست دهد. در چارچوب این رقابت‌ها حسن نیا موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر "استفانوس ژینوس" از یونان را شکست دهد.  در ادامه نیز نماینده کشورمان به مصاف "صدرالدین سایماتوف" ازبکستانی رفت و  پس از تساوی یک بر یک در هانتی برنده تاتامی شد.
حسن نیا در نیمه نهایی 6 بر صفر مغلوب "دارخان اسدیلوف" از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت و با راهیابی نماینده قزاق به فینال، مجید حسن نیا به دیدار رده بندی رفت.امروز(یک شنبه) حسن نیای در رده بندی این رقابت‌ها به مصاف "الخاندرو اورتیز" از اسپانیا رفت و با شکست این کاراته کا به مدال برنز مسابقات دست یافت. این دیدار با نتیجه یک بر یک تساوی تمام شد و مجید حسن نیا برنده با قانون سنشو اعلام شد.

در وزن 75- کیلوگرم:

بهمن عسگری مرد طلایی کاراته ایران نیز در نخستین مابرهز موفق شد با نتیجه یک بر صفر "لوکا پتنباچر" از اتریش را شکست داد. عسگری در دومین مبارزه نیز موفق شد ۲ بر صفر "عبدالله عبدالعزیز" از مصر را از پیش رو بردارد. عسگری در ادامه مبارزات خود موفق شد با نتیجه یک بر صفر "یوشی ساکایاما" ژاپنی را در کشور خود شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود.  وی در این مرحله مقابل "کن نیشیمورا" از ژاپن پس از کسب نتیجه صفر بر صفر در هانتی نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. عسگری امروز(یک شنبه) برای کسب مدال برنز به مصاف " نوبیتس" آلمانی رفت و این دیدار در پایان با نتیجه 5 بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. 

در وزن 84+ کیلوگرم:

سجادگنج زاده ابتدا با نتیجه ۷ بر 6 "الکساندر شینتسین" از روسیه را  شکست داد و در دومی مبارزه هم موفق شد با نتیجه 2 بر صفر "رضوان" از اوکراین را شکست داد. گنج زاده در ادامه به مصاف "کاگاوا" ژاپنی رفت و در پایان این دیدار با نتیجه تساوی صفر صفر تمام شد و گنج زاده در هانتی برنده تاتامی شد. در ادامه مسابقات و در نیمه نهایی گنج زاده و اباذری به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار با بازی با نتیجه یک بر صفر به سود اباذری به پایان رسید. گنج زاده نیز امروز برای کسب مدال برنز به مصاف "مهدی فیلالی" از فرانسه رفت و مقابل این جودوکار شکست خورد و از رسیدن به مدال باز ماند.

پنجمین مرحله از لیگ برتر کاراته وان ژاپن با حضور 649 کاراته‌کا از 79 کشور از روز جمعه آغاز شد و امروز با برگزاری دیدارهای پایانی و رده‌بندی در توکیو پایان یافت.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها