گفتگو با دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره موضوع های روز فوتبال کشور

مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون امروز با حضور دربخش گفتگوی ویژه برنامه ورزش تعطیل نیست به سوال های محمد میر مجری برنامه پاسخ داد
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

🔴 گزیده پاسخ های مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال
 
مهدی محمدنبی، دبیرکل فدارسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با «برنامه ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش سیما ، درباره کمک فیفا به فدراسیون‌های فوتبال به خاطر انتشار ویروس کرونا، گفت: فیفا چند صفحه‌ای از ما اطلاعات بودجه‌ای و مالی خواستند و ما این اطلاعات را در فرصت مقرر به فیفا فرستادیم و قاعدتاً آن‌ها روی اطلاعات ما نظر می‌دهند و براساس آن با توجه به مبحث کرونا و جریان نقدینگی یک بودجه‌ای را برای کمک به فدراسیون‌ها پیش‌بینی خواهند کرد.
 
وی درباره رقم این کمک مالی و موانعی که بر سر راه انتقال آن به فدراسیون ما به خاطر تحریم‌های بانکی وجود دارد اظهار داشت: تا این لحظه هیچ رقمی را اعلام نکرده‌اند. ما راه‌کارهای قانونی را بخش مالی فیفا پیشنهاد داده‌ایم و داریم رایزنی می‌کنیم که این انتقال بتواند برای ما هم صورت بگیرد. قاعدتاً نه تنها ما، چهار پنج کشور کشور دیگر هم هستند که با مشکل نقل‌ و انتقال وجوه مواجه هستند که امیدواریم هم مشکل ما و هم مشکل آن کشورها در این زمینه حل شود.
 
دبیرکل فدراسیون فوتبال در رابطه با ادامه لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: روز گذشته در فدارسیون فوتبال یک جلسه‌ای را برگزار کردیم که یکی از موضوعات آن جلسه درباره دستورالعمل فیفا مبنی بر تعلیق مسابقات بود و ما با مسئولینی که در این بخش فعالیت دارند و ذی‌النفع هستند مشورت کردیم.
 
محمدنبی ادامه داد: ادامه دادن لیگ‌های برتر فوتبال بستگی به نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشورها دارد و نظر آن‌ها برای فیفا و کنفدراسیون آسیا بسیار اهمیت دارد. فردا در این مجموعه یک جلسه‌ای برگزار می‌شود که امیدواریم خروجی این جلسه به گونه‌ای باشد که فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه سازمان لیگ بتوانند تصمیمات خودشان را اتخاذ کنند. اگر تصمیم بر این باشد که مسابقات برگزار شود، ما چند هفته‌ای را به تیم‌ها زمان خواهیم داد تا تمرینات خودشان را آغاز کنند.
 
وی در رابطه با جدیدترین تصمیمات درباره روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال بیان کرد: روند پیش‌نویس اصلاحیه اساسنامه یک جدول‌ زمان‌بندی دارد که آن را به فیفا ارسال کردیم و فیفا هم آن را تأیید کرده است. فکر می‌کنم فدارسیون فوتبال در خصوص پیش‌نویس اصلاحیه اساسنامه یکی از فدراسیون‌هایی است که در سنوات گذشته نسبت به فدراسیون‌های دیگر جلوتر است. با توجه به موضوعاتی که در کمیته اجرایی فیفا مطرح می‌شود، معمولاً اساسنامه‌ها به‌روزرسانی می‌شود. تقریباً هر دهه یک‌بار این اتفاق در فیفا و مطابق آن در فدراسیون‌های عضو اتفاق می‌افتد. لذا ما این کار را با توجه به جدول زمان‌بندی داریم جلو می‌بریم. همه اعضای مجمع در این روند همکاری کردند و خوشبختانه نظرات خوبی به ما ارسال کردند.
 
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا صحبت اعضای مجمع مبنی بر اینکه گفته بودند اگر نظرات ما در مجمع کم و زیاد شود دیگر آن را تأیید نمی‌کنیم، صحت دارد یا نه، گفت: خیر، من چنین صحبت‌هایی را نشنیده‌ام. اعضای مجمع در سنوات گذشته نشان داده‌اند که وقتی اساسنامه‌ای مطرح می‌شود در خصوص پیش‌نویس اساسنامه نظرات اصلاحی می‌دهند و منفعل برخورد نمی‌کنند.
 
محمدنبی درباره اعتراض کانون مربیان اظهار داشت: در اساسنامه‌های قبلی نیز این اجازه به کانون‌ها و انجمن‌ها داده شده که یک روالی را طی کنند. از آنجایی که آن‌ها به‌عنوان یک ‌ان‌جی‌او محسوب می‌شوند، ابتدا باید اساسنامه خودشان را در بخش معاونت اجتماعی وزارت کشور به تأیید برسانند و بعد کلیه مستندات‌شان را به کمیته حقوقی و تدوین مقررات تحویل بدهند. هر کانون یا انجمنی که به تصویب می‌رسد اگر با موضوعاتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال تطبیق پیدا کنند، می‌توانند در مجمع عمومی صاحب کرسی شوند. هر مجموعه‌ای که در مجمع عمومی صاحب کرسی باشد رأی خودش را خواهد داشت.
 
او در رابطه با افزایش تعداد اعضای مجمع گفت: ما قطعاً افزایش تعداد خواهیم داشت. نیت ما این است که نماینده‌‌های مختلفی در مجمع حضور داشته باشند.
 
دبیرکل فدارسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا بحث بازنشستگی هم در اساسنامه جدید لحاظ می‌شود، توضیح داد: در اساسنامه‌ای کمیته حقوقی و تدوین مقررات می‌نویسد، شرایط به مجموعه کدهای انتخاباتی خواهد رفت و قاعدتاً کمیته حقوقی در این بحث رسیدگی خواهد کرد.
 
مهدی محمدنبی درباره شایعاتی که مطرح می‌شود فیفا درخواست کرده اختیارات وزیر ورزش در اساسنامه جدید فدراسیون باید کاهش پیدا کند، اظهار داشت: اعضای مجمع ترکیبی از مجموعه‌های حقوقی هستند که در مجمع فعالیت می‌کنند. ما در این بخش می‌بایست هم قوانین داخلی کشورمان و هم اساسنامه استاندارد فیفا را رعایت کنیم.
 
وی درباره احتمال شرکت خود در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال اذعان کرد: در حال حاضر تصمیمی بر شرکت در انتخابات ندارم. من فعلاً دبیرکل فدارسیون هستم و دبیرکل به لحاظ وظایف ذاتی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.
 
 
دبیرکل فدارسیون فوتبال درباره جدیدترین خبرها از پرونده شکایت مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: پرونده آقای ویلموتس در شرف رسیدگی است. وکیل پرونده ما یک لایحه‌ای را به بخش رسیدگی در فیفا ارسال کرده و قاعدتاً آن‌ها باید رسیدگی کنند و اگر نیاز به حضور باشد از ما می‌خواهند که در دادگاه حضور داشته باشیم ولی تاکنون هیچ نامه‌ای برای ما ارسال نشده است. به هر جهت ما هم از آقای ویلموتس شکایت متقابل داشته‌ایم و وکیل ایشان هم موضوعات را مطرح کرده است. گرچه کار سختی است ولی ما باید این مسئله را دنبال کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در چند روز گذشته با 15 باشگاهی که در فیفا پرونده دارند جلسه برگزار کردیم. یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مدیرعامل هر باشگاه باید حتماً مشاور حقوقی مسلطی داشته باشد که حقوق بین‌الملل را خوب بداند و به تنظیم قراردادها اشراف داشته باشد. ما در کشورمان افراد حقوقی خوبی داریم که هم به لحاظ معلومات و هم به لحاظ تحصیلات در سطح عالی قرار دارند. باشگاه‌های ایرانی باید بتوانند این افراد را جذب کنند و به حرف‌ آن‌ها گوش بدهند. باشگاه‌ها برای اینکه اصطلاحاً بمب بترکانند نروند با یک بازیکن یا مربی قرارداد امضا کند که در نهایت با این مشکلات مواجه شوند.
 
محمدنبی در رابطه با بحث‌هایی که درباره میزبانی مشترک یک کشور در باشگاه‌های آسیا مطرح می‌شود، اظهار داشت: فدارسیون فوتبال در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کرده که یکی از آن‌ها برگزاری بازی به طور متمرکز در یکی از کشورها است، اما نهایتاً باید منتظر بمانیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی می‌گیرند.
 
وی درباره اینکه آیا قرار است دوباره سرپرست تیم ملی فوتبال شود یا نه، عنوان کرد: با توجه به حضور آقایان کریم باقری و وحیدهاشمیان به‌عنوان دستیاران دراگان اسکوچیچ، ما داریم روی تشکیلات تیم‌های ملی کار می‌کنیم و امیدواریم زمانی که ایشان به تهران تشریف آوردند بتوانیم غالب تصمیمات‌مان به لحاظ ساختاری را خدمت شما عرض کنیم.
 
محمدنبی در درباره حواشی که در مورد برکناری اسکوچیچ مطرح می‌شد خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله ما با همین مربی به سمت مسابقات پیش‌رو خواهیم رفت. ایشان سرمربی فعلی تیم ملی هستند و من خواهش می‌کنم همه از ایشان و تیم ملی حمایت کنند تا بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. خواهش من این است که اهالی رسانه از سرمربی و کادرفنی تیم ملی حمایت کنند.
 
وی درباره رأی کمیته استیناف در خصوص بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: کمیته استیناف یک کمیته مستقل است و ما در آن زمینه ورود نمی‌کنیم. آن‌ها هنوز رأی را صادر نکرده‌اند و به محض اینکه رأی را صادر کنند این رأی در سایت فدراسیون هم اعلام خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها