پوریا ساوه شمشکی ملی پوش اسکی در گفت و گو با برنامه ورزش تعطیل نیست

معرفی برنامه

پوریا ساوه شمشکی ملی پوش اسکی در گفت و گو با برنامه "ورزش تعطیل نیست" شبکه ورزش سیما گفت : از سن 4 سالگی و بنا بر شرایط جغرافیایی محل سکونت به ورزش اسکی علاقمند شدم و از 11 سالگی در مسابقات نونهالان و نوجوانان شرکت کردم ، سپس به عضویت تیم های ملی جوانان و بزرگسالان درآمدم و در مجموع و درحال حاضر 16 – 17 سال است که دراین رشته ورزشی به فعالیت حرفه ای مشغول هستم.

وی با اشاره به انگیزه های علاقمندی خود به این رشته ورزشی ادامه داد : فعالیت پدر و مادرم ، دایی و عموهایم در کنار عشق و علاقه ام به ورزش اسکی ، نقش مهمی در جذب من به این رشته ورزشی داشت و پس از ازدواج با همسرم (مرجان کلهر) نیز به طور مضاعف در کنار هم به فعالیت حرفه ای خود ادامه دادیم.

این ملی پوش کشورمان ضمن مروری بر مهمترین افتخارات ورزشی افزود : در ایران ، در زمره اولین ورزشکارانی به شمار می روم که توانستم  علاوه بر افتخارآفرینی برای کشورمان در مسابقات آسیایی نوجوانان و جوانان ، در سن 17 سالگی به نخستین مدال خود در مسابقات بین المللی دست یابم.

ساوه شمشکی با تاکید بر این نکته که شرکت در این بازی های المپیک ، همواره یکی از مهمترین رویاهای هر ورزشکاری به شمار می رود ، ادامه داد: به طور کلی بهترین خاطره ورزشی من ، حضور در المپیک زمستانی 2010 ونکوور به شمار می رود و خاطرات شیرین این بازی ها هنوز در ذهنم پس از گذشت نزدیک به 10 سال باقی مانده است ، در همین بازی ها بود که با همسرم نیز آشنا شدم و در مسابقات 2011 آلماتی قزاقستان تصمیم به ازدواج با هم گرفتیم.

این ملی پوش کشورمان از رژه رفتن با پرچم ایران در مسابقات جهانی به عنوان مهمترین آرزوهای خود یاد کرد و آرزو نمود که دوباره اسکی ایران به روزهای اوج خود بازگشته و در جهان بدرخشد.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها