تیم‌ملی تکواندو کشورمان نایب قهرمان مسابقات ترکیبی تیمی المپیک

معرفی برنامه

بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های ترکییی تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد؛ تیم ایران و چین از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورده بودند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور داشتند.
 
مبارزه دیدار نهایی میان ایران و چین برگزار شد که این دیدار با برتری 41 بر 22 هوگوپوشان چین به پایان رسید و تیم کشورمان نایب قهرمان شد.
 
تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود رفت. هدایت این نفرات برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی است. آرش فرهادیان نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.
 
ملی‌پوشان تکواندو کشورمان که در گروه اول این رقابت‌ها قرار داشتند، روز گذشته موفق شده بودند تیم ژاپن را با نتیجه 52 بر 31 مغلوب خود کرده و به دیدار پایانی برسند. چین، ساحل عاج و روسیه نیز در گروه اول قرار داشتند که از این گروه چین با دو پیروزی برابر حریفان خود توانسته بود جواز حضور در دیدار نهایی را بدست آورد.
 
طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است؛ هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می کنند.
لازم به ذکر است مدال مسابقات تکواندو ترکیبی تیمی در رده بندی مدالی المپیک تاثیری نخواهد داشت. 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها