دیدار نهایی جام جهانی 1994 / ایتالیا - برزیل

تقابل ستاره تیم های ایتالیا و برزیل را امشب در برنامه لذت فوتبال تماشا کنید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ پانزدهمین دوره از این بازی‌های جام جهانی فوتبال بود که در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. در حقیقت اعطای افتخار میزبانی پانزدهمین دوره جام جهانی به آمریکا سبب تعجب بسیاری شد زیرا هرگز فوتبال در این کشور از مقبولیتی مناسب نسبت برخوردار نبود. با این حال این جام پرگل در حالیکه سرشار از هیجان، غم، شادی و شگفتی بود با استقبال بی نظیر تماشگران نیز همراه شد. 


در فینال این جام برزیل با هدایت کارلوس آلبرتو پریرا و ایتالیا به سرمربیگری آریگو ساکی در ورزشگاه رز بول، پاسادینا، کالیفرنیا در مقابل هم صف آرایی کردند. این دیدار كه به نظر مي رسيد بازي زيبا و ايده آلي باشد، در عمل يك نبرد فيزيكي و خسته كننده بود. بازی در وقت های قانونی و اضافه به تساوی بدون گل رسید و برای نخستین بار سرنوشت جام جهانی به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی در حالیکه برزیل پیشتاز بود آخرين پنالتي ايتاليا با شوت روبرتو باجو راهي آسمان آبي كاليفرنيا شد تا سلسائو چهارمین قهرمانی جهانش را جشن بگیرد. جام برای چهارمین بار از آن مردان زرد آمریکای جنوبی شد و برزيل با نتیجه 3 – 2 مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا به پیروزی رسید. روماریو، برانکو و دونگا سه بازیکنی بودند که پنالتی های برزیل را به گل تبدیل کردند و ضربه مارسیو سانتوس از دست رفت. دمتیریو آلبرتینی و آلبریگو اوانی تنها مردان موفق ایتالیا در ضربات پنالتی بودند و فرانکو باره سی، دنیله ماسارو و روبرتو باجو هم در گل کردن پنالتی های خود ناکام ماندند.

برزیل با این برد موفق شد پس از 24 سال بار ديگر قهرمان جام فوتبال جهان شود و به نخستين تيمي تبديل شود كه جام جهاني را چهار به خانه خود برده باشد.

از نکات قابل توجه جام جهانی 94 آمریکا می توان به تیم بلغارستان اشاره کرد که با شکست آلمان مدافع عنوان قهرمانی راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

"دیه گو مارادونا" ستاره بی بدیل فوتبال جهان و آرژانتین نیز به علت مثبت بودن نتیجه آزمایش دوپینگش از این رقابت ها کنار گذاشته شد. 

همچنین "آندرس اسکوبار" مدافع تیم ملی کلمبیا به این علت که در دیدار برابر آمریکا به تیم خودی گل زده بود، پس از بازگشت به کشورش به ضرب 12 گلوله به قتل رسید. 


تیم بی ادعای میزبان هم در دور دوم با برزیل بازی کرد و با آنکه با تک گل "روماریو" شکست خورد اما سرفرازانه از این رقابت ها کنار رفت. 


صعود تیم عربستان به دور دوم این رقابت ها از دیگر نکات قابل تامل این جام بود.
 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها