داور فینال جام جهانی ۱۹۹۰ بعد از ۳۰ سال : «مارادونا بدترین آدمی است که تا به‌حال دیدم»

دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

از شکست تیم ملی آرژانتین برابر آلمان در دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۹۰ در ورزشگاه المپیک رم ۳۰ سال گذشت.
 
«دیگو مارادونا» در آن روز کانون توجه بود و «اِدگاردو کودسال» داور میدان، رفتارهای او را فراموش نکرده است.
 
کودسال در گفت‌وگو با رادیو ۱۰۱۰ اروگوئه گفت: می‌توانستم او را اخراج کنم زیرا او هرگز معنی نظم را متوجه نشد. وقتی «پدرو مونزون» را اخراج کردم فریاد زنان به سراغ من آمد و در مورد یک سرقت مسلحانه از فیفا حرف می‌زد.
 
وی افزود: می‌توانستم اخراجش کنم اما نکردم. به عنوان یک انسان، مارادونا بدترین آدمی است که تا به حال دیده‌ام.
 
کودسال در ادامه توضیح داد که شماره ۱۰ افسانه‌ای آرژانتین حتی پیش از آغاز بازی می‌توانست اخراج شود و تنها با ارفاق این اتفاق نیافتاد.
 
وی در ادامه گفت: اگر طبق قوانین رفتار می‌کردم، می‌توانستم قبل از آغاز بازی او را به دلیل توهین کردن به تمام ورزشگاه اخراج کنم.
 
منظور کودسال صحنه‌ای است که مارادونا در زمان پخش سرود ملی آرژانتین که با سوت حضار همراه شد، به سمت جمعیت حاضر در ورزشگاه حرکت غیراخلاقی از خود بروز داد درست مشابه آنچه در دیدار آلبی سلسته برابر نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از روی سکوها از خود بروز داد.
 
کودسال ادامه داد: سعی کردم او را آرام کنم و به او توضیح دهم. او یکی از بهترین بازیکنان جهان بود و این موضوع را متوجه نمی‌شد.
 
داور آن روز صرف نظر از اختلاف نظرات شخصی، هیچ چیزی جز تعریف و تمجید در خصوص توانایی های فوتبالی مارادونا ندارد و در این باره گفت: او یک رهبر تمام و کمال بود و در زمین از وجودش مایه می‌گذاشت. به عنوان یک بازیکن، بی‌نهایت برای او احترام و تحسین قائل هستم.
با پخش دیدار نهایی جام جهانی 1990 امشب از ساعت 22.30 همراه برنامه لذت فوتبال همراه باشید . 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها