روز سیاه ژرمن ها

دیدار خاطره انگیز آلمان - انگلیس در مقدماتی جام جهانی 2002 کره و ژاپن را امشب در برنامه لذت فوتبال مرور کنید
دسته بندی:
برچسب :

معرفی برنامه

تیم ملی آلمان در مقدماتی جام جهانی 2002 یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ فوتبال خود را متحمل شد.

در دنیای فوتبال نتایج عجیب زیادی رقم خورده و گلهای زیادی در یک بازی رد و بدل شده است اما وقتی که تاریخ را مرور می کنیم با نتایجی روبرو می شویم که باورش سخت است.

یکی از این نتایج غیر منتظره در 1 سپتامبر 2001 (10 شهریور 1380) در ورزشگاه المپیک مونیخ رقم خورد و تیم ملی آلمان یکی از پرافتخارترین تیم های جام جهانی در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 کره و ژاپن با نتیجه ای عجیب برابر رقیب سنتی خود انگلیس شکست خورد تا یکی از سیاه ترین شبهای تاریخ فوتبال آلمان ثبت شود. 

پس از این بازی پدر رودی فولر سرمربی وقت آلمان سکته کرد! جالب این که دیدار رفت دو تیم در انگلیس با نتیجه 1-0 به سود آلمان پایان یافته بود. این دو تیم در گروه 9 منطقه اروپا حضور داشتند و در پایان انگلیس با 17 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بالاتر مستقیما به جام جهانی صعود کرد و آلمان به پلی آف رفت و در دو بازی رفت و برگشت موفق شد اوکراین را با نتیجه 5-2 شکست داده و به جام جهانی برسد. در جام جهانی هم هر دو تیم به دست برزیل ناکام شدند با این تفاوت که انگلیس با شکست 2-1 در یک چهارم نهایی حذف شد ولی آلمان در فینال 2-0 به برزیل باخت و نایب قهرمان شد.
 علاقمندان می توانند بازی دیدنی آلمان - انگلیس را ساعت 22:30 امشب سه شنبه 30 اردیبهشت در برنامه لذت فوتبال تماشا کنند.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها