طوفان نمایندگان ایران با شکست حریفان روس و آمریکایی

معرفی برنامه

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان امروز در شهر اوفا روسیه برگزار شد که چهار نماینده کشورمان به دیدار پایانی راه یافتند.
 
مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر اوفا روسیه برگزار شد و رحمان عموزاد در وزن 61 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 86 کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در وزن 92 کیلوگرم و علی اکبرپور در وزن 125 کیلوگرم با شکست رقبای خود به دیدار نهایی راه یافتند.
 
نمایندگان کشورمان در کشتی های خود خوش درخشیدند و حریفانی از کشورهای روسیه و آمریکا را از پیش رو برداشتند. آزادکاران جوان کشتی های خوبی را از خود به نمایش گذاشته و توانستند در چندین کشتی رقبای خود را با امتیاز عالی و ضربه فنی شکست دهند.
 
از نکات جالب مسابقات امروز پیروزی مهدی حاجیلوئیان در سه دیدار خود با امتیاز عالی 10 بر صفر بود و این کشتی گیر کشورمان تا دیدار نهایی حتی یک امتیاز به حریفان خود نداد.
 
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
 
در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر 2 از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت. عموزاد در دیدار پایانی به مصاف راویندر از هند می رود.
 
در وزن 74 کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 16 بر 9 مغلوب استامبول ژانیبک اولو از قرقیزستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، یاری از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 11 بر 6 جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 4 اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی 14 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. فیروزپور در دیدار نهایی به مصاف رحیم ماگامادوف از فرانسه می رود.
 
در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه 10 بر صفر و امتیاز عالی موحامد گیمری از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر سرگئی سارگیسیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس دی لانگی از آفریقای جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه یافت. حاجیلوئیان در این دیدار با راکی الام از آمریکا کشتی می گیرد.
 
در وزن 125 کیلوگرم علی اکبرپور در دور اول با نتیجه 12 بر 2 و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه 6 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفس گیر با نتیجه 8 بر 5 از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار نهایی راه یافت. اکبر پور در این دیدار به مصاف لیووا گئورگیان از ارمنستان می رود.
 
رقابت های رده بندی و نهایی اوزان فوق عصر فردا (چهارشنبه) برگزار می شود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها