مشاهده خبر

چهار شنبه 9 اسفند 1402

وزیرورزش و جوانان در برنامه کادرفنی حضور یافت

کیومرث هاشمی : رای بیشتر مردم باعث تقویت مجلس می شود

0

کیومرث هاشمی با حضور در  برنامه‌ کادرفنی شبکه ورزش سیما در خصوص انتخابات مجلس و تاثیرات آن در ورزش، اظهار داشت: ابتدا باید از همه مردم و جامعه ورزش بخواهم که پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند، زیرا هر رای می‌تواند در سرنوشت مردم موثر باشد. در پی این موضوع، اقداماتی انجام دادیم که یکی از آن‌ها جانمایی یک صندوق مخصوص قهرمانان و خانواده ورزش ایران در ورزشگاه شیرودی است. انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم که در مجلس نقش موثری در ورزش می‌تواند وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: نیازمند نمایندگانی هستیم که دغدغه ورزش را داشته باشند. افرادی که علاقه‌مند باشند، می‌توانند کمک زیادی به ورزش کشور کنند. افرادی با تخصص ورزشی در بین نمایندگان دیده‌ام که می‌توانند با رای آوردن، راه جدیدی را به روی ما بگشایند. البته نمایندگانی می‌خواهیم که در همه امور کشور کمک کنند و واقعا خادم مردم باشند. هرچقدر پشتوانه رای مردم بیشتر باشد، مجلس قوی‌تری نیز خواهیم داشت. هر حوزه و وزارت‌خانه‌ای در قالب یک کمیسیون کارهای خودش را جلو می‌برد و ما نیز زیر نظر کمیسیون فرهنگی هستیم. موضوعات تخصصی ما نیز در کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مطرح می‌شود و نظرات در آن کمیسیون، کارشناسی شده و از آن ظرفیت می‌توانیم استفاده کنیم.

هاشمی در خصوص اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی،‌ بیان کرد: اساسنامه‌ها در حال اصلاح است و در حال برنامه‌ریزی هستیم در سال ۱۴۰۳ هر فدراسیون، اساسنامه مختص خودش را داشته باشد تا مشکلات و دغدغه‌ها حل شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی فدراسیون‌ها در دیوان عالی ورزش، پرونده دارند، گفت: نامزدهای احراز پست ریاست این فدراسیون‌ها به روند انتخابات اعتراض کردند و همچنان حق تجدید نظر پابرجاست، ما هم منتظریم تا حل شود. با فدراسیون‌های جهانی، چالش‌های زیادی نداریم ولی تفاوت‌های کوچکی در اساسنامه‌ها وجود دارد. مثلا بر سر یک عضو مجمع ممکن است که تفاوت وجود داشته باشد که در برخی از آن‌ها اگر دفاع خوبی ارائه بدهیم، قبول می‌شود و قابل حل شدن است؛ در نهایت رایزنی نیاز دارد. با توجه به اینکه یک دوره رئیس کمیته ملی بودم، دغدغه‌های بین المللی را می‌دانم.

این مقام مسئول ادامه داد: به واسطه شغلم باید همه فدراسیون‌ها را دوست داشته باشم، ولی اگر بپرسید به چه فدراسیون‌هایی باید بیشتر توجه شود؟ در پاسخ رشته‌های پایه و پر مدال مثل شنا ژیمناستیک، قایقرانی، کشتی و.... را نام می‌برم. البته در بحث مداخله در فدراسیون‌ها هیچ حقی نداریم و خود مسئولان فدراسیون باید امور را مدیریت کنند.

هاشمی تصریح کرد: میزبانی از رویدادهای بین‌المللی، مهم است و اقدام بسیار خوبی خواهد بود. هر فدراسیونی در این زمینه، کمک خواسته ما حمایت کرده‌ایم. در واقع سیاست کشور، گرفتن میزبانی‌ رویدادهای ورزشی است. مخصوصا میزبانی‌ ورزش‌های، تک رشته‌ای؛ در گرفتن میزبانی‌های چند رشته‌ای، مشکلاتی داریم ولی همین میزبانی دومیدانی قهرمانی آسیا خیلی برای ورزشکاران دختر ما خوب شد. میزبانی در بحث بین‌الملل خیلی موثر است و از این ظرفیت خوب همیشه حمایت می‌کنیم.

وی افزود: از زمانی که آمدم هیچ پروژه‌ای را کلنگ نزدیم و در حال بررسی پروژه‌های نیمه تمام هستیم تا آن‌ها را به پایان برسانیم. در حال حاضر ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام داریم که برخی از سال ۸۲، کلنگ‌زنی شده که تعدادی از آن‌ها شاید از رده خارج شده‌اند. با جلسات و هماهنگی‌هایی که داشتیم، به تصویب رساندیم که هیچ پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نشود تا به پروژه‌های قبلی برسیم. اول از همه به سراغ آمایش سرزمینی رفتیم تا همه مردم کشور را تحت پوشش داشته باشد. می‌خواهیم به تعادل و عدالتی برسیم که همه از سخت افزارهای ورزشی استفاده کنند. این اشتباه است که در یک نقطه‌ای ورزشگاهی ساخته شود که حتی تا سال‌های آینده نیز پر نمی‌شود.

وزیر ورزش گفت: در بین این پروژه‌ها، آن‌هایی را که بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند را زیر نظر گرفتیم تا با منابع محدود بتوانیم تمام کنیم. در بخش‌های دیگر نیز به دنبال استفاده از بخش خصوصی هستیم تا پای کار بیایند و پروژه‌های دیگر را نیز بتوانیم به اتمام برسانیم. در شورای عالی ورزش به این مسئله توسط رئیس جمهور تاکید شد تا با روش‌های مختلف، پروژه‌ها و سخت‌افزارها را به بخش خصوصی بسپاریم تا از آن استفاده کرده و حتی درآمد هم کسب کنند. این کار را شروع کردیم ولی معایبی نیز وجود دارد. مثلا بخش خصوصی به سراغ مناطق محروم و کم‌برخوردار نمی‌رود و تصویب کردیم که دولت باید ظرفیت خود را در این مسئله هزینه کند.

هاشمی در خصوص عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، توضیح داد: نتیجه در بحث بازی‌های آسیایی قابل پیش‌ببینی بود و راضی نبودیم. این مسئله یک پروسه ۸ ساله نیاز دارد و یک شبه مدال به دست نمی‌آید. از قبل چنین نتیجه‌ای پیش‌بینی شده بود ولی اتفاقات خوبی در پینگ‌پنگ و ژیمناستیک داشتیم که نباید از چشم مدیریت ورزشی دور بماند. در المپیک پیش‌رو، ۱۴ سهمیه تا الان گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: بعد از شکست، هر کسی در چارچوب مسئولیت خود باید پاسخگو باشد و در وهله اول فدراسیون‌ها و مربیان هستند. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم با سیاست‌هایی که تدوین کرده‌اند، باید پاسخگو باشند. بعد از ۱۵ سال، ناوگان کاروان اعزامی کشور را بهینه‌سازی می‌کنیم. برای المپیک پاریس، به صورت اختصاصی به همراه کمیته ملی المپیک با فدراسیون‌ها جلسه داریم که برخی از آن‌ها برگزار شده است. رشته‌هایی را اولویت قرار دادیم که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند و در حال رفع دغدغه‌های کاروان هستیم. باید جایگاه ورزش کشور را بدانیم و توقع بیش از اندازه ایجاد نکنیم.

هاشمی در خصوص تعامل با فدراسیون فوتبال، گفت: فوتبال رشته تخصصی من است و خیلی به آن علاقه دارم. قبلا در پست هافبک بازی می‌کردم اما این که کم‌تر اظهار نظر می‌کنم به علت احترام و شرایط خاص این رشته در کشور است. می‌خواهم کارشناسان این رشته خودشان کار را جلو ببرند و حس می‌کنم که می‌توانستیم نتایج بهتری در آسیا داشته باشیم. یک حرکت سینوسی داشتیم و در بازی مقابل ژاپن، اوج بازی ایران را دیدیم که امیدوار کننده بود. قابل پیش‌بینی بود که وقتی با میزبان روبه‌رو شویم، نتوانیم پیروز شویم. برد و باخت در ورزش وجود دارد و در فوتبال نیز بیشتر نمود دارد. باید عمقی‌تر به فوتبال نگاه کنیم تا مشکلات حل شود. حس می‌کنم در باد رنکینگ آسیا خوابیدیم و باید از فکر آن خارج شویم. این‌ها مسائلی نمادین است و نباید فریبش را بخوریم. تیم ملی خوب از دل باشگاه‌های قوی بیرون می‌آید و این ضعف باید بر طرف شود تا دیگر دولت تیم‌داری نکند.

وزیر ورزش، عنوان کرد: در بحث حرفه‌ای سازی فقط موضوع مالکیت‌ها به وزارت ورزش مربوط است و آن را حل می‌کنیم. اصلا نمی‌توانیم کمک مالی به باشگاه‌ها داشته باشیم و ما هم نمی‌خواهیم تیم‌داری کنیم. اگر در این مسئله موفق باشیم مشکلات مخاطبین و هواداران حل شود. تا قبل از موعد مقرر برای تحویل اسناد حرفه‌ای، این مشکل را حل می‌کنیم. ورزشگاه آزادی اگر نیاز به حمایت دارد که درست شود، آن را پیگیری می‌کنیم تا این مشکلات نیز برطرف گردد. این تیم‌ها باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

آخرین اخبار

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با معرفی برترین های ایران برگزار شد مراسم اختتامیه جشنواره قهرمانان ایران به دلیل استقبال مخاطبان مهلت رای گیری قهرمان ایران تمدید شد. پخش زنده مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما قهرمان مسابقات مردان آهنین مشخص شد پوشش زنده حضور ورزشکاران پر افتخار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس از شبکه ورزش سیما تشکر رییس فدراسیون والیبال از شبکه ورزش تشکر تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران از شبکه ورزش مردان آهنین و ثبت آمار بالای بیننده در تلوبیون قهرمان ایران : انتخاب برترین چهره پارالمپیکی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین گل سال ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین صحنه ورزشی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب قهرمان فردا ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین تیم ملی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین سرمربی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین بانوی ورزش ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین آقای ورزش ایران در سال 1402 رونمایی از نامزدهای جشنواره برترین ورزشکار سال ۱۴۰۲ شبکه ورزش سیما پخش برنامه جام رمضان در ایام ماه میهمانی خدا از شبکه ورزش برنامه کادر فنی با حضور سرپرست فدراسیون والیبال «قهرمان ایران» از این هفته روی آنتن می‌رود وزیرورزش و جوانان در برنامه کادرفنی حضور یافت فصل جدید کادر فنی با حضور وزیر ورزش و جوانان ترویج ورزش همگانی با برنامه ((بریم ورزش)) از شبکه ورزش سیما پخش زنده متنوع رقابت های جذاب ورزشی از شبکه ورزش سیما قاب صمیمی شبکه تخصصی ورزش با جام آسیایی ۲۰۲۳ برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا از شبکه ورزش سیما پخش زنده مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با (( جام آسیا ۲۰۲۳))همراه تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا برنامه شب های فوتبالی را از شبکه ورزش تماشا کنید «مثبت ورزش» در جام باشگاه های جهان پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا از شبکه ورزش سیما نشست خبری برنامه همه فن حریف شبکه ورزش با حضور مربیان تیم ملی کشتی برگزار شد فصل دوم برنامه همه فن حریف به زودی در جدول پخش شبکه ورزش سیما دوگزارشگر و یک رویداد اقدام تازه شبکه ورزش سیما برای جذب مخاطب استودیو مجازی به قاب تلویزیون آمد شبکه ورزش همراه لحظه لحظه فرزندان ایران بازی های پاراآسیایی به طور رسمی از 30 مهر آغاز خواهد شد آخرین خبرها به همراه پخش زنده و تحلیل و کارشناسی بازی های آسیایی هانگژو از شبکه ورزش با برنامه " دهکده آسیایی " اسنوبردسواری «رام نشده» در شبکه ورزش قدردانی از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با ((بلگراد ۲۰۲۳ )) به استقبال رقابت های کشتی قهرمانی جهان می رود «راه و رسم منچستر یونایتد» در شبکه ورزش جدال با پولاد سرد در وزنه برداری قهرمانی جهان از قاب شبکه ورزش شبکه ورزش سیما ۲۷ رویداد بین المللی ورزش را در این پنج ماه به شکل زنده پوشش داده است پخش زنده تکواندو جایزه بزرگ پاریس از شبکه ورزش پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در شبکه ورزش ویژه برنامه جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از دوم شهریور از شبکه ورزش سیما مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نگاه ویژه شبکه ورزش سیما به تیم های ملی رده های سنی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها