مشاهده خبر

یک شنبه 7 شهریور 1400
مدیر پخش شبکه ورزش سیما توضیح داد:

چرا اولین طلای پارالمپیک ایران پخش مناسبی نداشت؟

صداوسیما که بازی های کاروان اعزامی کشورمان به مسابقات المپیک را به صورت کامل پوشش داد، حالا در پخش بازی های پارالمپیک و پوشش تصاویر مربوط به مسابقه وزنه بردار کشورمان که به اولین مدال طلای ایران هم منجر شد، با این پرسش مواجه شده است که چرا جریان این دیدار باید توسط یک موبایل و با کیفیت پایین پخش شود؟

0

روح الله رستمی روز گذشته موفق شد مدال طلای وزنه برداری پارالمپیک توکیو را کسب کند و کاروان ایران را به اولین مدال طلای پارالمپیک برساند اما نکته قابل توجه این مسابقه پخش این رویداد با کیفیتی غیرقابل انتظار از صداوسیما بود.

محمدرضا پورحسن مدیر پخش شبکه ورزش سیما درباره نحوه پخش مسابقات وزنه برداری تیم ایران در پارالمپیک گفت: پوشش مسابقات پارالمپیک از سوی کشور میزبان، متفاوت از مسابقات المپیک است؛ از این جهت که به دلیل شرایط جسمی و نحوه برگزاری مسابقات، متولی برگزاری که در حال حاضر کشور ژاپن است، شرایط پخش تلویزیونی را برای همه ی رشته های پارالمپیک فراهم نکرده است.

وی ادامه داد: بخشی از مسابقاتی که پخش تلویزیونی می شود، به دلیل این است که در دوره های قبل، خود برگزارکنندگان مسابقات المپیک از کشورها نظرسنجی کردند و بر اساس این نظرسنجی ها، برخی کشورها برای پخش تلویزیونی برخی رشته ها مطالبه کرده بودند. به عنوان مثال برخی رشته ها ی فوتبال نابینایان و یا بسکتبال با ویلچر یا والیبال نشسته جزو مطالبات کشورها در دوره های قبل بود که به دلیل تقاضا و جذابیتشان پخش تلویزیونی داشته باشد. در این دوره هم امکان پخش تعدادی از رشته های ورزشی را خود پخش کننده مسابقات پارالمپیک فراهم نکرده که مسابقات وزنه برداری هم شامل آن می شود. همان طور که شرایط پخش تلویزیونی مسابقات تیرو کمان و یا دورمقدماتی مسابقات والیبال نشسته هم فراهم نشده است.

مدیر پخش شبکه ورزش تاکید کرد: مسابقات والیبال نشسته هم از دور یک هشتم به بالا پخش تلویزیونی دارد و این مساله ربطی به صداوسیما ندارد که حق پخش آن را خریداری نکرده است. برگزارکننده شرایط پخش تلویزیونی آن را فراهم نکرده است. با این حال به دلیل اینکه بسیاری از رشته های ورزشی برای ما اهمیت دارد و مدال آور است، تیم رسانه ای صداوسیما که در توکیو مستقر هستند با حداقل امکانات، تصاویر را به آنتن می رسانند. حتی با اینکه وقتی موبایل روشن باشد، تخلف گزارش می شود و شاید همکاران ما را اخراج کنند اما با همه ی این مشکلاتی که وجود دارد، این شرایط را فراهم کردند که حتی در سطح ارتباط موبایلی هم که شده بتوانیم  پخش زنده این رویدادها که منجر به کسب مدال از سوی ورزشکاران ما می شود را نشان دهیم.

پورحسن سپس گفت: اگر یادتان باشد شبکه ورزش در مسابقات المپیک از ساعت 4 صبح پخش زنده همه مسابقات را داشت؛ بنابراین اگر شرایط پخش زنده مسابقات فراهم باشد ما کوتاهی نمی کنیم. حتی خیلی از رشته هایی که ایران در آن حضور ندارد، به دلیل علاقه مندی مخاطبان به این رشته ها، پخش تلویزیونی می کنیم. بنابراین آن رشته هایی که نمی توانیم پخش تلویزیونی داشته باشیم، به دلیل این است که خود متولیان برگزاری مسابقات، پوشش تلویزیونی برای آن رویدادها تدارک ندیده اند و یا در دوره های قبل بر اساس بررسی ها و نظرسنجی هایی که شده، علاقه مندی کشورهای پای ثابت مسابقات پارالمپیک، در قبال برخی رشته ها کم بوده است و پخش تلویزیونی را محدودتر طراحی می کنند. برای پی بردن به صحت این موضوع، حتی می توان به جدول پخش تلویزیونی این مسابقات در سایت خود المپیک رجوع کرد و اطلاعات را درآورد.

مدیر پخش شبکه ورزش سیما همچنین در پاسخ به اینکه آیا خود صداوسیما نمی توانست تجهیزات مناسب برای پخش برخی مسابقات از جمله وزنه برداری که از ورزش های محبوب کشورمان است را فراهم کند؟ توضیح داد: ما در آنجا تجهیزات پخش تلویزیونی داریم و امکانات هم فراهم است اما مجوز نمی دهند. در حال حاضر  استفاده از موبایل و اینترنت هم با محدودیت روبه روست و سخت گیرانه برخورد می کنند.

آخرین اخبار

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با معرفی برترین های ایران برگزار شد مراسم اختتامیه جشنواره قهرمانان ایران به دلیل استقبال مخاطبان مهلت رای گیری قهرمان ایران تمدید شد. پخش زنده مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما قهرمان مسابقات مردان آهنین مشخص شد پوشش زنده حضور ورزشکاران پر افتخار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس از شبکه ورزش سیما تشکر رییس فدراسیون والیبال از شبکه ورزش تشکر تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران از شبکه ورزش مردان آهنین و ثبت آمار بالای بیننده در تلوبیون قهرمان ایران : انتخاب برترین چهره پارالمپیکی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین گل سال ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین صحنه ورزشی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب قهرمان فردا ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین تیم ملی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین سرمربی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین بانوی ورزش ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین آقای ورزش ایران در سال 1402 رونمایی از نامزدهای جشنواره برترین ورزشکار سال ۱۴۰۲ شبکه ورزش سیما پخش برنامه جام رمضان در ایام ماه میهمانی خدا از شبکه ورزش برنامه کادر فنی با حضور سرپرست فدراسیون والیبال «قهرمان ایران» از این هفته روی آنتن می‌رود وزیرورزش و جوانان در برنامه کادرفنی حضور یافت فصل جدید کادر فنی با حضور وزیر ورزش و جوانان ترویج ورزش همگانی با برنامه ((بریم ورزش)) از شبکه ورزش سیما پخش زنده متنوع رقابت های جذاب ورزشی از شبکه ورزش سیما قاب صمیمی شبکه تخصصی ورزش با جام آسیایی ۲۰۲۳ برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا از شبکه ورزش سیما پخش زنده مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با (( جام آسیا ۲۰۲۳))همراه تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا برنامه شب های فوتبالی را از شبکه ورزش تماشا کنید «مثبت ورزش» در جام باشگاه های جهان پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا از شبکه ورزش سیما نشست خبری برنامه همه فن حریف شبکه ورزش با حضور مربیان تیم ملی کشتی برگزار شد فصل دوم برنامه همه فن حریف به زودی در جدول پخش شبکه ورزش سیما دوگزارشگر و یک رویداد اقدام تازه شبکه ورزش سیما برای جذب مخاطب استودیو مجازی به قاب تلویزیون آمد شبکه ورزش همراه لحظه لحظه فرزندان ایران بازی های پاراآسیایی به طور رسمی از 30 مهر آغاز خواهد شد آخرین خبرها به همراه پخش زنده و تحلیل و کارشناسی بازی های آسیایی هانگژو از شبکه ورزش با برنامه " دهکده آسیایی " اسنوبردسواری «رام نشده» در شبکه ورزش قدردانی از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با ((بلگراد ۲۰۲۳ )) به استقبال رقابت های کشتی قهرمانی جهان می رود «راه و رسم منچستر یونایتد» در شبکه ورزش جدال با پولاد سرد در وزنه برداری قهرمانی جهان از قاب شبکه ورزش شبکه ورزش سیما ۲۷ رویداد بین المللی ورزش را در این پنج ماه به شکل زنده پوشش داده است پخش زنده تکواندو جایزه بزرگ پاریس از شبکه ورزش پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در شبکه ورزش ویژه برنامه جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از دوم شهریور از شبکه ورزش سیما مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نگاه ویژه شبکه ورزش سیما به تیم های ملی رده های سنی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها