مشاهده خبر

دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
ورزش تعطیل نیست

ارتباط تلفنی با رضا نقی پور رییس حراست فدراسیون فوتبال : باشگاه‌ها از کانال‌هایی که به نام آنها است، شکایت کنند

0

 ارتباط تلفنی با رضا نقی پور رییس حراست فدراسیون فوتبال در برنامه زنده ورزش تعیل نیست از شبکه ورزش سیما 

سایت‌های شرط ‌بندی فقط مختص فوتبال نیستند و در بازی‌های مختلف و در اکثر رشته‌های ورزشی نیز فعال هستند و بازی‌ها را به شرط می‌گذارند. ما به یک کارگروهی نیاز داریم که به صورت هدفمند و نتیجه‌گرا با این موضوع و مقوله مهم برخورد کنیم. 

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 75 قانون مجازات اسلامی، شرط‌بندی قمار محسوب می‌شود و هر کسی که به این کار ورود پیدا می‌کند مجرم است، اضافه کرد: مردم ما باید بدانند که سایت‌های شرط‌بندی به صورت هرمی متعلق به افراد خاصی هستند که درآمدزایی زیادی برای خودشان کسب می‌کنند. در واقع برنده واقعی صاحبان این سایت‌ها هستند. متأسفانه تمامی اطلاعات حساب کاربران شرکت‌کننده در این سایت‌ها به‌راحتی در اختیار صاحبان سایت قرار می‌گیرد. در این موضوع بحث پول‌شویی نیز وجود دارد. 

رئیس حراست فدراسیون فوتبالعنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی فدراسیون‌های فوتبال در جهان و نهادهای بالا دستی آن‌ها، شناسایی عواملی است که با واسطه یا بی واسطه در نتایج مسابقات تأثیرگذار هستند. این دغدغه از سال 2006 میلادی به خاطر ماجراهایی که در لیگ ایتالیا به وجود آمد مطرح شد.

نقی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در سال‌های اخیر پرونده‌هایی داشته‌ایم که به دستگاه‌های امنیتی معرفی شده باشند، توضیح داد: ما پرونده‌های زیادی را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کرده‌ایم. حتی یک سری پرونده‌ها را هم به فیفا معرفی کرده‌ایم. خوشبختانه ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوعات واکنش نشان می‌دهند. ما با پلیس فتا ارتباط خوبی داریم و با ناجا هم نامه‌نگاری می‌کنیم. در سال‌های اخیر بسیاری از کانال‌ها را به این نهادها معرفی کرده‌ایم. به باشگاه‌ها نیز اعلام کرده‌ایم از کانال‌هایی که با نام آن‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند شکایت کنند. متأسفانه این سایت‌ها وقتی فیلتر می‌شوند با یک آدرس جدید دوباره شروع به فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با یکی از بازیکنان فوتبال که در خارج از کشور زندگی می‌کند و سایت شرط‌بندی دارد، اظهار داشت: کمیته اخلاق در خصوص ایشان حکم داده‌اند و او را جریمه نقدی کرده‌اند. فیفا هم این حکم را تأیید کرده است. اداره کل حراست وزارت ورزش و جوانان یک نگاه ویژه‌ای در بحث شرط‌بندی دارد. ما در حراست فدراسیون فوتبال یک کارگروهی را تشکیل دادیم که در این کارگروه فضای مجازی و محیط بازی‌ها را به خوبی رصد می‌کنیم.

رئیس حراست فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در این قضیه باید ارگان‌های دیگر هم ما را کمک کنند. ما قبلاً درخواست کردیم که با حضور نمایندگان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری، بانک مرکز، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی یک کارگروهی تشکیل شود تا یک کار هدفمند و نتیجه‌گرا صورت بگیرد. امیدوارم این کارگروه تشکیل شود.

نقی‌پور در پایان خطرنشان کرد: بسیار راحت می‌توانیم از فوتبال لذت ببریم. متأسفانه این سایت‌های شرط‌بندی آن‌قدر وارد جزئیات فوتبال شده‌اند که به غیر از نتیجه بازی، به حوزه اوت‌ها، کرنرها و کارت‌‌های زرد هم ورود کرده‌اند. متأسفانه در صدد این هستند که فوتبال پاک را ناپاک کنند. این مسئله نیازمند این است که بازیکنان و مسئولین ما در این زمینه مردم را هوشیار کنند و به جوانان بگویند که این راه یک راه خوب برای کسب درآمد نیست

 

آخرین اخبار

پخش زنده دیدار نهایی فوتسال لیگ قهرمانان اروپا با شبکه ورزش سیما مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با معرفی برترین های ایران برگزار شد مراسم اختتامیه جشنواره قهرمانان ایران به دلیل استقبال مخاطبان مهلت رای گیری قهرمان ایران تمدید شد. پخش زنده مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما قهرمان مسابقات مردان آهنین مشخص شد پوشش زنده حضور ورزشکاران پر افتخار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس از شبکه ورزش سیما تشکر رییس فدراسیون والیبال از شبکه ورزش تشکر تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران از شبکه ورزش مردان آهنین و ثبت آمار بالای بیننده در تلوبیون قهرمان ایران : انتخاب برترین چهره پارالمپیکی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین گل سال ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین صحنه ورزشی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب قهرمان فردا ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین تیم ملی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین سرمربی ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین بانوی ورزش ایران در سال 1402 قهرمان ایران : انتخاب برترین آقای ورزش ایران در سال 1402 رونمایی از نامزدهای جشنواره برترین ورزشکار سال ۱۴۰۲ شبکه ورزش سیما پخش برنامه جام رمضان در ایام ماه میهمانی خدا از شبکه ورزش برنامه کادر فنی با حضور سرپرست فدراسیون والیبال «قهرمان ایران» از این هفته روی آنتن می‌رود وزیرورزش و جوانان در برنامه کادرفنی حضور یافت فصل جدید کادر فنی با حضور وزیر ورزش و جوانان ترویج ورزش همگانی با برنامه ((بریم ورزش)) از شبکه ورزش سیما پخش زنده متنوع رقابت های جذاب ورزشی از شبکه ورزش سیما قاب صمیمی شبکه تخصصی ورزش با جام آسیایی ۲۰۲۳ برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا از شبکه ورزش سیما پخش زنده مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با (( جام آسیا ۲۰۲۳))همراه تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا برنامه شب های فوتبالی را از شبکه ورزش تماشا کنید «مثبت ورزش» در جام باشگاه های جهان پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا از شبکه ورزش سیما نشست خبری برنامه همه فن حریف شبکه ورزش با حضور مربیان تیم ملی کشتی برگزار شد فصل دوم برنامه همه فن حریف به زودی در جدول پخش شبکه ورزش سیما دوگزارشگر و یک رویداد اقدام تازه شبکه ورزش سیما برای جذب مخاطب استودیو مجازی به قاب تلویزیون آمد شبکه ورزش همراه لحظه لحظه فرزندان ایران بازی های پاراآسیایی به طور رسمی از 30 مهر آغاز خواهد شد آخرین خبرها به همراه پخش زنده و تحلیل و کارشناسی بازی های آسیایی هانگژو از شبکه ورزش با برنامه " دهکده آسیایی " اسنوبردسواری «رام نشده» در شبکه ورزش قدردانی از شبکه ورزش سیما شبکه ورزش با ((بلگراد ۲۰۲۳ )) به استقبال رقابت های کشتی قهرمانی جهان می رود «راه و رسم منچستر یونایتد» در شبکه ورزش جدال با پولاد سرد در وزنه برداری قهرمانی جهان از قاب شبکه ورزش شبکه ورزش سیما ۲۷ رویداد بین المللی ورزش را در این پنج ماه به شکل زنده پوشش داده است پخش زنده تکواندو جایزه بزرگ پاریس از شبکه ورزش پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در شبکه ورزش ویژه برنامه جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از دوم شهریور از شبکه ورزش سیما مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها